Vespa-Ciao.NL
:: koeling van je koppeling

Home Forums Techniek Opvoeren koeling van je koppeling

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bravorider
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vespa bravo variomatic.
      setup:
      malossi 43mm cilinderkit
      proma circuit
      dell’orto 13/13
      malossi multivar

Als mijn brommer koud staat rijdt hij heel lekker. Als hij warm staat, rijdt hij nog altijd vrij lekker maar toch iets minder. Ik heb altijd het gevoel dat mijn vario en koppeling(vanachter) veel te warm worden.

Heeft iemand een idee om die te koelen zodat mijn brommer beter gaat rijden?

mvg maarten

November Rain
      Bijdrager

maak gaten in je kap..

ik denk zelf dat je sproeier mss iets te klein is

R.oel !

je kunt natuurlijk zo’n luchthapper van een (luchtgekoelde) scooter op je kap maken.. doen best veel mensen..

zoiets bedoel ik dus :

die kun je op dat rondje op je kappen maken, moet je dat wel eerst ff uitzagen natuurlijk 😀

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

ja mensen hij stelt een vraag, dit lucht natuurlijk niet aan je koeling van je vario want dat is gewoon niet zo.

wat voor sproeier heb je erin en wat is je bougie kleur?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

erwinko
            Bijdrager

het kan zijn dat je segmenten slippen, daardoor wordt je achterkoppeling ook best warm…

bravorider
              Topic starter

mijn sproeier is nu 65.
                De bougie geeft een mooie koffie-achtige kleur aan.

maar die luchthappers in mijn kappen, daar ga ik eens voor kijken.
                Is die 65 sproeier groot genoeg?

Paul
                Bijdrager

ik denk eigenlijk dat het helemaal niet goed is voor je cilinder dat je inlaat nog standaard is en dat het daar misschien wel eens aan zou kunnen liggen. een 43mm malossi cilinder heeft veel meer benzine nodig dan de hoeveelheid die door een std inlaat gaat.

wheelieking89
                  Bijdrager

Cilinder : malossi 43mm cilinderkit
                    Carters : origineel( gaak nog uitboren)
                    Carb. : 13 / 13
                    Poelie : Vario Malossi +100mm
                    Uitlaat : proma circuit
                    Krukas : origineel
                    Snelheid : nu rond de 70km/h
                    Brommer : Bravo

rood gedeelte

lees eerst de how~to omdat er zeker meer bij komt te kijken aleen maar even BOREN

je kan het egt enorm fout doen bv bij het uitboren die slangen klem vergeten waarop je kans heb dat hij openscheut en zow afbreek en dan ben je egt genaaid en je mag niet verder dan een bepaalde diepte als je dat wel doet ben je je afsluiting van je inlaat kwijt en dat wil je niet 😉 geloof me 😛

lees dus daarom eerst genoeg op deze UBER site en kijk ook veel plaatjes 😛

EDIT

doe gelijk ook je poorten van je cillinder in je caarters maken bv veilen&frezen

bravorider
                    Topic starter

ok, doe ik

kheb trouwens al veel info daarover opgezocht op de site…
                      Hoe doe je je poorten van je cilinder in je carter?

ausskip88
                      Bijdrager

je kan betr ook je krukas frezen is ook een howto op de site

wheelieking89
                        Bijdrager

eerst je poorten op je voetpakking overtrekken (voetpakking op je cill leggen )

dan voetpakking bijsnijden of knippen

dan leg je je voetpakking op je carter

dan pak je een WATERVASTE stift en dan kleur je alles in rondom je cillinderhemd van je carter

dan veilen & frezen en ga niet te DIEP want dan moet je weer gaan bijvullen met kneedbaar staal en dat wil je niet 😛

Ciaofrank
                          Bijdrager

een vespa loopt zowieso wat slechter als ie warmer is, als ie koud is heb je ook wat meer compressie, je moet er maar mee leven, tis nou eenmaal zo

die koelkappen zijn echt alleen maar show, denk maar niet dat je koppeling enorm gekoeld wordt door zo’n ding..

wheelieking89
                            Bijdrager

die koelkappen zijn echt alleen maar show, denk maar niet dat je koppeling enorm gekoeld wordt door zo’n ding..

DUS NIET VOOR SHOW EJ

ze helpen egt enorm veel

ik heb een scooter 70 cc top performance cillinder zonder die koelkap komt hij tegen de 90-110 graden soms

ik koop zon luchthapper en WHOPPA 85-95 graden :D:D:D ikk blij

en ze zijn makkelijk te “instaleren” en ze zullen zijn koppeling wel degelijk koelen omdat hij de LUCHT opvang en naar zijn koppeling stuur vandaar de naam luchthapper :?:?:?:?:?

Nick_orginelli
                              Bijdrager

jah je moet alleen uitkijken met regen en vocht, heb ik gehoord

wheelieking89
                                Bijdrager

dat is bullshit :S:S:S

bij je scooter zit hij RECHT op je onsteking dus :S:S egt bullshit 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.