Vespa-Ciao.NL
:: knipperlichten

Home Forums Techniek Elektrisch knipperlichten

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Topic starter

hallo,

aangezien ik knipperlichtjes in m’n brommer wil gaan inbouwen, had ik graag geweten van wat mensen die wat meer van elektronica etc. afweten wat voor accu ik in m’n brommer kan zetten.

ik moet dus iets hebben wat onder m’n kappen past met zoveel mogelijk ampére. een vriend van me (Johnsel op dit forum) zei me dat ik het beste een gelaccu (volgens mij siliconen ofniet?) kon pakken, omdat lood wel eens wil gaan lekken.

heeft iemand dit trouwens al eens geprobeert om een accu onder z’n kappen te zetten?

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Wij hebben hier in groningen een zaak Okaphone heet die, ik heb daar heuvel eens een accutje zien halen die érg klein is en 12 volt.

deze past wel in je gereedschapsbakje onder je bagegedrager (weetje welke ik bedoel ?)

greets

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

heuvel85
        Bijdrager

klopt!!maar heeft erg weinig ampere uur..dat is het nadeel er weer van..

http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1253

dat is hem!

TimoO_
          Topic starter

oke, bedankt. dan haal ik dat accutje met de oplader, dan zit ie netjes weggestopt. heb je geen problemen met lekken ofzo?

wat heb jij daar op aangesloten? ik denk dat het voor een stel knipperlichtjes (4 ) wel genoeg ampére zal zijn.

barry
            Donateur

Of je neemt losse nicad cellen.Die zijn 1,2v per cel.Dus zet je er 10 inserie om 12V te bekomen.Ze bestaan in 4400mAh,dus kan je lang knipperen.

Rebel

Ik had er ook 1 was langer als normaal ma niet zo hoog.
                Zoek deze zelf nu ook heb die een keer van zon gast bij de heuts gekregen ma nu zeggen ze steeds dat ze die niet hebben

Paste perfect langs me frame

Vriend van me heeft er nog 1 zonder draden zal us foto maken

TimoO_
                Topic starter

oke, ik heb het topic maar effe wat uitgebreid want ik heb nog een vraag.

als ik dit heb:
                  bovenstaande accu + oplader (http://www.okaphone.com/artikel.asp?id=1253)
                  dit systeempje http://www.circuitsonline.net/circuits/view/12
                  4 lichtjes soldeerbout blabla

heb ik dan genoeg om een knipperlicht systeem in elkaar te zetten voor 4 lampjes van een paar watt. en ik kan het gewoon zo maken dat 2 lampjes aan de linker of de rechterkant knipperen?

alvast bedankt

diac
                  Bijdrager

haha, knipperlicht op een ciao? ziet toch niet uit.. zet er dan ook nog een terugloop op en een kuipje, heb je bijna een scooter:con
                    maarja, moet je allemaal zelf weten, misschien kun je zoiets op je stuur fixen.

TimoO_
                    Topic starter

zo’n lelijke dingen ga ik er ook niet opzetten eh 😉

zo’n dinkskes:

dan gewoon aan de zijkanten van m’n bagagedrager, valt zoiezo bijna niet op (behalve als ze aanstaan natuurlijk). en voor moet ik nog maar effe kijken, aan de zijkanten van m’n balhoofdkapje of koplamp ofzo. gaan er met dubbelzijdige tape op.

maargoed, ik moet nu alleen nog die accu hebben en oplader. de rest heb ik al.

heuvel85
                      Bijdrager

ik gebruik de accu voor men motor..die gebruikt de accu om hem in een bepaald circuit de lampen te laten branden als de motor niet aanstaat..maar die wordt gelijk geblokkeerd als de motor aangaat(doormiddel van een diode)die zorgt ervoor dat de stroom maar 1 richting op kan..dat betekent..als mijn motor aanloop gaat sluit hij de kant van de accu af en wordt hij al1 nog maar geladen door een lage spanning..

kan jij ook doen door een deel van je licht naar de accu te sturen..zo laat hij hem ook.zet je een condensator er tussen zodat hij een continu spanning krijgt..knippert hij ook oke!

ChiCiaoWa
                        Bijdrager

Wat ga je eigenlijk allemaal voor een spul gebruiken ??

AC RACING
                          Moderator

let wel dat er bij knipper verlichting iets in de vorm van een knipper relais moet komen, of een adjustable interval timer.
                            of je gooit het helemaal op de beun en zet er ledjes in, die onderbroken worden.. iid. succes:thumb

btw. ik heb ook knipperverlichting in mn kappen van de si zitten , dus voor meer vragen kun je ook altijd nog bij mij terecht;)

ChiCiaoWa
                            Bijdrager

dit valt makkelijk om te bouwen voor beetje handige electronica gasten.

http://www.circuitsonline.net/circuits/view/15

diac
                              Bijdrager

wahha vet, een mulitivibrator met knipperledjes8)

maar kun je idd daar wel voor gebruiken als je weet hoe je het kan ombouwen..

TimoO_
                                Topic starter

hm ik had eerst een handigere gezien. maar ik ga nu deze hier bestellen:

http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTQxNzc3Mjk4MjI=

en ik ga ook een ander accutje aanschaffen denk ik. een iets grotere die ik dan gewoon onder m’n rechterkap induw. dat doe ik aangezien het blijkt dat er gloeilampjes in m’n knipperlichtjes zitten, dus dat trekt wel iets meer stroom.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.