Vespa-Ciao.NL
:: knipperlicht schema, 3 spoels cp

Home Forums Techniek Elektrisch knipperlicht schema, 3 spoels cp

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bartklumpenaar
    Topic starter

Ik heb vandaag een pakketje ontvangen met daarin de duitse knipperlichten van een citta , ik helemaal blij, en ik ging dus even naar het schema kijken wat hierop de site is te zien, maar ik heb dus een vraag over het volgende:

Ik ben al enigzins wijzer geworden dus de vorige vraag weet ik nu al een beetje,maar er is mij nog steeds 1 onduidelijk iets, en daarna kan ik verder
      Op de tekening loopt er een kabel(BLACK) vanaf het vliegwiel naar nummer 7
      De enige manier waarop deze kabel word gebruikt is wanneer je de schakelaar in de middenstand zet, en dan ontstaat er een verbinding met BLACK en GREEN (als je kijkt naar nummer 7) (gezien via de schakelaar)

Wat stelt deze zwarte voor?(black)

19roland70
      Bijdrager

Wie zegt dat de schakelaar deze dan doorverbind , heb je dit gemeten ?

bartklumpenaar
        Topic starter

ik heb thuis de schakelaar, en heb dit even zelf ondervonden.
          even gekeken welke plaatjes met welke in contact kwamen wanneer je hem in het midden houdt
          en dat is dus de zwarte en de groene>

de groene is heel waarschijnlijk de voeding, maar ik snap nog steeds niet wat die zwarte nou precies inhoudt,

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.