Vespa-Ciao.NL
:: Knallen uit de carburateur

Home Forums Techniek Problemen oplossen Knallen uit de carburateur

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ingmartje
    Topic starter

Ik heb een vervelend probleem met m’n ciao. Hij haalt zijn top niet meer en op hogere snelheid knalt ie uit z’n carburateur. Zo erg dat m’n luchtfilter soms uit elkaar klapt. Als je er eventje mee doorrijd lijkt het wel een snorbrommer en schiet het helemaal niet op. De sproeier is prima, rij ik al heel lang mee. Dit probleem is ontstaan nadat mijn koppeling een keer uit elkaar is gevlogen tijdens het rijden. Enig idee wat het kan zijn?
      Groetjes Ingmar

VespaAvanti
      Donateur

Welkom!
        Omdat je koppeling er af is gevlogen zou het goed kunnen dat je vliegwiel een beetje los is gekomen waardoor je spie nu beschadigt is.
        Normaal is de spie dan zover kapot dat hij niet meer loopt, mischien is het bij jou zo weinig dat de ontsteking nu zegmaar fout staat, waardoor hij gaat ploffen;)
        Succes:thumb

noellke
        Bijdrager

waarschijnlijk is je krukas krom of iets dergelijks? 😕

Crullie
          Donateur

Wat voor onsteking heb je ?? Als je CP hebt dan kan het maar zo zijn dat je de contactpunten enkel even moet afstellen of dat de condensator zijn beste tijd heeft gehad.

TICKLING BARN

Ingmartje
            Topic starter

Heb een CP ontsteking dus dat zou het kunnen zijn. Maar vind het zo vreemd dat hij in het begin(tot ongeveer 40 Km/h) prima rijd. Daarboven hoor je dat het blokje inhoud. Ik heb niet zo veel verstand van ontsteking. Heb trouwens me boegie, boegiedop, bobine en me kabels al vervangen om dat uit te sluiten. Kan iemand mij mischien vertellen hoe ik me spie kan vervangen(vliegwiel), heb dit nog nooit van me blokje af gehad.

Thanks alvast voor de snelle reacties, hoop dat ik straks weer ongestoord rond kan scheure.

Crullie
              Donateur

Kijk maar ff dan !! HOW-TO’s

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=8188

TICKLING BARN

Ingmartje
                Topic starter

Ik ga het een en ander proberen, thanks voor je hulp. Vanmiddag een spietje halen bij de brommerhandel en dan ff sleutelen. Als het is gelukt horen jullie het!

Groetjes Ingmar.

Mark77
                  Bijdrager

Probeer een nieuwe condensator..

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.