Vespa-Ciao.NL
:: km teller montage

Home Forums Techniek Mechanisch km teller montage

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gois
    Topic starter

hallo,

Mijn moeder had mijn voorlicht kapot gereden en nu heb ik een nieuwe (2e hands) gekocht. Op dit voorlicht zit wel een km teller en op me oude niet. Het zou natuurlijk vet zijn als die het ging doen. Maar op mijn voor velg zit niet zo’n systeem om een km teller-kabel op aan te sluiten. Is het mogelijk om op de een of andere manier toch die km teller aan te sluiten of moet ik dan een heel nieuwe velg kopen?

Groetjes Gois

Vincent Vario
      Bijdrager

Je hoeft geen nieuwe velg te kopen. Je moet een km-teller-aandrijver hebben en een kabel.

martijn1178
        Bijdrager

heb nog wel een kabel en een aandrijfschijfje bij het voorwiel.

groeten
          martijn

interesse? even pm-en

Monstercitta
          Bijdrager

Gewoon vragen bij de brommerboer en hij kan jouw wel helpen en het is zo gemonteerd

gois
            Topic starter

bedankt voor de reacties!

stel je zou het bij de bromboer later doen/kopen wat kost dat ongeveer?
              en voor die aandrijver, moet je dan gewoon een gat in het ‘deksel’ (ding wat kan draaien) van de kern van het voorwiel boren?

groetjes

Vincent Vario
              Bijdrager

je hoeft niks te boren, gat zit al in je wiel, kijk maar eens goed

stefkee3
                Bijdrager

Die zit er al, kijk maar eens goed, als je het morgen nog niet weet, zal ik een foto van die van mij maken;)

EDIT: net te laat

gois
                  Topic starter

geweldig zo snel weer reactie!

@stefkee3 als je een foto zou willen maken, graag :con
                    dan weet ik het zeker en kan ik morgen weer het spul in huis halen:D

groetjes

stefkee3
                    Bijdrager

Tada:D, wegens hyperactieviteit krijg je het compleete levensverhaal er gratis en voor niets erbij:)

ik dacht dat de ciao hier ergens stond…

nope, verkeerde

Is ie dat?

men neemt een voorwiel/velg. (wachten op mijnalbum.nl….)

Men zoekt het gat (aangegeven met rode pijl)(linkerkant van velg als je erop zit)(rode pijl staat niet op de velg maar op de foto! :pest

Men koopt een aandrijfwielding en km tellerkabel

De kleinste kabel (andere is van de DT)

Men steekt het uitstekend pootje in het gat van de velg, en de rest gaat om de as, kabel aansluiten op de teller en aandrijfdinges. en men zeit klaar.

meine excuses voor het vage gedoe, meligheid, bier, en hyperactieviteit gaat niet samen!
                      Nogmaals mijn excuses, ik dacht deze kant en klaar gemonteert zat op ciao!, maar dat was dus niet aangezien mijn tellerkabel kapot is

Hoop dat je het begrijpt, bij vragen PM!

gois
                      Topic starter

joe bedankt

ik zie kansen, je zou er zo een how to van kunnen maken is er nog niet (maar ik denk niet dat er dommere mensen dan mij zijn dus dan is die how to ook overdreven)

groetjes en bedankt voor de moeite

jdjong
                        Bijdrager

ja man ik weet wel hoe dat moet ik vraag 2 euro voor de uitleg je kan ook een klantenkaart kopen dan krijg je het voor 2,50 maar dan kost het aanschaffen van de klanten kaart wel 35 euro extra

gois
                          Topic starter

het is al gelukt
                            bedankt voor de reacties;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.