Vespa-Ciao.NL
:: km teller doet het niet.

Home Forums Techniek Elektrisch km teller doet het niet.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

InViX
    Topic starter

hey,

ik heb een km-teller op mijn ciao mix, maar al sinds ik hem heb, doet hij het niet.
      ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.

kan iemand mij dit uitleggen?:D

thx!

invix

dennisje
      Bijdrager

XD de kabel die van de km teller naar het voorwiel loopt is los maken en zien of hij gebroken is of gewoon vast zit.
        je kan ook kijken bij het voorwiel als de kabel eraf is of het pinnetje draait als het vorowiel draait

InViX
        Topic starter

Ik heb er naar gekeken, maar ik zou niet weten hoe ik die kabel los moet maken :$
          Bij de lamp kan ik nog wel komen, maar bij het wiel snap ik er niets van.:(

tompiebozzel
          Bijdrager

gewoon draaien, tegen de klok in

InViX
            Topic starter

de kabel?

tompiebozzel
              Bijdrager

ja, draaien tegen de klok in en tegelijkertijd trekken

InViX
                Topic starter

thx!;)

Dennisje had het ook over een pinnetje die ik kan zien als de kabel eraf is. kun je omschrijven hoe deze eruit ziet?:D

tompiebozzel
                  Bijdrager

gewoon een klein smal staafje, niks bijzonders

dennisje
                    Bijdrager

InViX :
                      thx!;)

Dennisje had het ook over een pinnetje die ik kan zien als de kabel eraf is. kun je omschrijven hoe deze eruit ziet?:D

Dit bedoel ik Dit pinnetje draait mee als het voorwiel draait als dit niet mee draait kan het probleem daar liggen.

tompiebozzel Dit is best belangrijk zonder dit heb je niks ga jij draadloos rijden;)

niek1992
                      Bijdrager

je kan het btw ook gewoon makkelijk bij de koplamp checken. haalt hem daarzo los, en je geeft het wiel een duw. draait hij? dan is er niets mis met je kabel. draait hij niet? dan is je kabel geknakt, of je overbrengingsmeganisme is overleden:)

dennisje
                        Bijdrager

niek1992 :
                          je kan het btw ook gewoon makkelijk bij de koplamp checken. haalt hem daarzo los, en je geeft het wiel een duw. draait hij? dan is er niets mis met je kabel. draait hij niet? dan is je kabel geknakt, of je overbrengingsmeganisme is overleden:)

stond in mijn eerste antwoord : XD de kabel die van de km teller naar het voorwiel loopt is los maken en zien of hij gebroken is of gewoon vast zit.
                          je kan ook kijken bij het voorwiel als de kabel eraf is of het pinnetje draait als het vorowiel draait

of je km teller kan natuurlijk ook kapot zijn. Als die kapot is heb ik er nog wel een liggen

tompiebozzel
                          Bijdrager

rij zowiezo nooit met km teller, me brommers gaan toch altijd harder dan op het tellertje staat

dennisje
                            Bijdrager

tja dat kan natuurlijk ook

InViX
                              Topic starter

thx!

ik ga morgen gelijk even kijken!;)

nu niet meer.. net terug van het werk:P

Leovince
                                Bijdrager

Mijn teller doet het trouwens ook al tijden niet meer, is al uit 1986 xD. Maar wat gaat er nou eerder stuk? de aandrijver of de kabel? Want de kabel wil ik wel vervangen maar de aandrijver niet 😛 Hoe kan je eigenlijk zien of de aandrijver kapot is?

Edit:
                                  weet trouwens wel bijna zeker dat de kabel kapot is, want daar zitten geen stokjes meer aan 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.