Vespa-Ciao.NL
:: Km kabel probleem

Home Forums Techniek Problemen oplossen Km kabel probleem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

timpon
    Topic starter

Ik heb een nieuwe km aandrijving gemonteerd, ook hierbij een nieuwe km teller kabel gekocht.
      nu heb ik een probleem dat als ik hem of eerst onder of eerst boven aansluit, dan lijkt het dat ik aan 1 kort een klein stukje te kort kom, als ik hard aan de kabel duw of trek dan krijg ik hem wel gemonteerd, maar als ik dan wil rijden dan draait de hele kabel alle kanten uit en je hoort allemaal tikjes, wat is het probleem dat de kabel niet gewoon normaal doet? het gaat om een veglia kabel en teller.
      Tim

Jonny10
      Bijdrager

Is het vierkantje gaatje in je teller niet dol gedraaid? Dat kan de tikjes verklaren, de kabel die geen grip krijgt en steeds uitschiet. Zoals een schroevendraaier op een dolle schroef.

timpon
        Topic starter

Hoe kan ik zien of die is dol gedraait?
          Lijkt of de kabel te lang is ofzo

Jonny10
          Bijdrager

Het bovenste gaatje in je teller hoort vierkant te zijn, net zoals het uiteinde van de kabel. Als die achthoekig or rond is dan is die doorgesleten. Geen probleem met je oude kabel gehad dan? Dit is alleen even mijn ingeving, aangezien je zei dat je tikjes hoorde.

timpon
            Topic starter

Hij is wel nog vierkant,
              Ik heb hem nog eens aangesloten maar als je hem aan ren kant aansluit dan lijkt het alsof die aan de andere kant te lang is als je hem dam wilt aan sluiten in de teller moet je zooveel kracht zetten en dan kun je hem aandraaien, dan doet de teller het wel alleen als je dan met de brommer loopt of rijd gaat die kabel alle kanten uit

Jonny10
              Bijdrager

Weet je dan zeker dat hij er helemaal in zit in de km aandrijver? Heb je de kabel trouwens in een boog lopen of gewoon zo recht mogelijk naar beneden?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.