Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juli 2008 om 23:03 #129869
sinds vandaag doet me getuned blokje raar. hij start eerst wel, na een paar seconde slaat ie uit alsof er geen benzine meer is en is daarna niet meer aan te lopen. bougie wordt kletsnat, vonkt daardoor wat zwakjes, maar na wa poetswerk vonkt ie weer mooi blauw. daarna aanlopen, weer tzelfde verhaal. ik heb al 2 verschillende bougies geprobeerd champ L68 en NGK B8HS.
cp’s al 10 keer afgesteld op 0.45 en 0.50… en nog steeds niksweet iemand wat dit kan zijn??
setup:
43mm malo
AW berekend std kruk
13/13 @ 64
proma summitedit: sproeier is trouwens goed en een beetje aan de grote kant want er lekt wat (vloeistof) uit de uitlaatpoort en heeft meer als een week goed gelopen
13 juli 2008 om 08:16 #129870ik heb hetzelfde probleem gehad, iedere keer als ik de condensator verving deed hij het weer eventjes.
later de ontstekingsspoel vervangen en toen was het opgelost (had de oude doorgemeten maar leek niks mis mee te zijn, blijkbaar wel dus):! ff wat anders; bij een speedengine hoor je dat busje te hebben voor het derde ophangpunt, maar dat mist de mijne. kan iemand me daar de lengte van geven, zodat ik een nieuwe kan draaien aub ?
13 juli 2008 om 08:36 #129871nou, dan zal k zo meteen blokje er weer onderuit halen en dat spoeltje vervangen. laat t strax weten of die t dan weer doet. thx fons 😉
13 juli 2008 om 11:19 #129872Hey,
Ik had laatst een 65 cc dr cilinder gekocht en de zuiger die erbij zat wou ik erop zetten en toen brak de zuigerveer af…
dus ik naar de winkel nieuwe zuigerveren besteld kom ik daar aan,
ja we kunnen deze veren alleen met complete zuiger en al verkopen want alleen de zuigerveren zijn niet los verkrijgbaar:l
dus ik dacht achja heb ik meteen een nieuwe zuiger erbij
kom ik thuis zie ik dat die oude zuiger van POLINI is:O en die nieuwe is IMI :OOOO :boos miskoopje dus..
mja die zuigerveren van die imi passen die dan gewoon ook op die polini??alvast bedankt 😉 🙂
13 juli 2008 om 12:22 #129873Even 2 kleine vraagjes. Wat is het verschil tussen een 2-kleps membraam, en een 4 kleps? Omdat dat bij Polini Evo en Malossi verschillend is. En waar staat: Reed Valve voor? Heb je ook Malossi carters die niet Reed Valve zijn? Alvast bedankt!
13 juli 2008 om 12:56 #129874een membraan (engels: Reed Valve) is een klepje wat aan de ene kant gassen en vloeistoffen kan doorlaten maar dit niet terug kan laten gaan. dus benzine/lucht mengsel gaat je carter in, maar het kan er niet meer uit.
het is heel simpel: als je een 2 kleps membraan hebt heb je een membraan met 2 klepjes die mengsel doorlaten, heb je een 4 kleps heb je 4 van die klepjes. 4 kleps kan normaal gesproken meer benzine doorlaten.
je hebt geen malossi carters zonder membraan, de Reed Valve is het enige cartersetje van Malossi.
@ shoot0072
als je het mij vraagt moet dat gewoon kunnen, als ze allebij voor 43mm zuigers zijn. durf het niet voor 100% te zeggen.
13 juli 2008 om 16:36 #129875Hey, weet iemand welke sproeier je nodig hebt voor deze setup?
– Polini Evolution Engine ( puntenontsteking))
– 19 mm Dellorto carburateur
– 46 mm Polini kit
– Polini powerfiltergrtz axel
13 juli 2008 om 16:40 #129876dacht dat er hier een ander topic voor was malibu….
Vraagje: is een leo krul geschikt voor een athena 50cc alu? Wil vooral veel trekkracht
13 juli 2008 om 17:02 #129877malibu :
Hey, weet iemand welke sproeier je nodig hebt voor deze setup?– Polini Evolution Engine ( puntenontsteking))
– 19 mm Dellorto carburateur
– 46 mm Polini kit
– Polini powerfiltergrtz axel
Tussen 110-130 dacht ik zo. Kan heel erg verschillen en die carbs zijn sowieso wat lastiger af te stellen.
13 juli 2008 om 17:13 #129878Bedankt voor de info vicious
13 juli 2008 om 17:43 #129879Weet iemand of de demper van een Badsnake veel lawaai maakt? Want ik krijg ik een Proma cc met een Badsnake demper erop, alleen ik weet niet precies wat voor geluid hier uit komt. Ik hoop niet zo blikkerig als de standaart Proma demper..
13 juli 2008 om 17:53 #129880Is volgens mij precies dezelfde demper. Het blikkerige geluid komt voornamelijk uit het expansie gedeelte, omdat het blik vrij dun is.
I came, I saw, and I forgot what I was doing...13 juli 2008 om 18:00 #129881Tonni :
Is volgens mij precies dezelfde demper. Het blikkerige geluid komt voornamelijk uit het expansie gedeelte, omdat het blik vrij dun is.Maar het geluid zal dus wel iets beter zijn i.v.m de standaart demper?
13 juli 2008 om 19:03 #129882Vooraan meer lawaai dan achteraan.Tengelengeleng.
13 juli 2008 om 21:52 #129883JayL :
sinds vandaag doet me getuned blokje raar. hij start eerst wel, na een paar seconde slaat ie uit alsof er geen benzine meer is en is daarna niet meer aan te lopen. bougie wordt kletsnat, vonkt daardoor wat zwakjes, maar na wa poetswerk vonkt ie weer mooi blauw. daarna aanlopen, weer tzelfde verhaal. ik heb al 2 verschillende bougies geprobeerd champ L68 en NGK B8HS.
cp’s al 10 keer afgesteld op 0.45 en 0.50… en nog steeds niksweet iemand wat dit kan zijn??
setup:
43mm malo
AW berekend std kruk
13/13 @ 64
proma summitedit: sproeier is trouwens goed en een beetje aan de grote kant want er lekt wat (vloeistof) uit de uitlaatpoort en heeft meer als een week goed gelopen
okay, van middag t hele ontsteking gedoe uit elkaar gehaald. bijna alles dat in de ontsteking valt te vervangen heb ik vervangen, en nog steeds wilt die niet lopen. CPs staan nu op 0.50, en hij heeft eerst goed gelopen, voor een minuut of twee. ineens sloeg ie weer uit en loopt nu aan voor een halve seconde of zo, en slaat ie weer uit.
bougie is nat. bougie vonkt goed. condensator vervangen, cps wel 10 keer opnieuw afgesteld op 0.45 en 0.50, bobine vervangen, onsteking spoel vervangen, bougie vervangen, voetpakking vervangen, sproeier 62 @ std bromuitlaat (nog steeds wat groot, lekt wat onverbrand mengsel bij de uitlaatpoort)… ik ben de weg ff kwijt :boos
waar kan t nog aan liggen 😐
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.