Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 12,271 tot 12,285 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

Dus wel blauwe?
      En trekt ie dan goed op?

niels-nijsten
      Bijdrager

trektie juist beter van op mischien vind je de eerste keer dat je wegrijd dattie wat erg laat pakt maar na een paar keer optrekken rekken de veertjes ietsje waardoor het heerlijk rijd! ik heb er anderhalf jaar lang mee gereden.

Tom ciao

Dus kan ik beter blauwe dan groene pakken?

niels-nijsten
          Bijdrager

ja dat heb ik ook gedaan! maar het is en blijft een gevoels kwestie:P en jij rijd met jouwn setup misschien een stuk minder hard dan mij misschien wel sneller licht ook aan de afwerking van de cill die is altijd weer anders. en de eene keer vind iemand groene veertjes fijner rijden dan blauwe. maar ik vind de blauwe nog altijd het fijnst.

Tom ciao

Weet iemand hier iets van een cilindermerk van Tomos?
              Iets met Tum? Dat stond op de cilinder, volgens mij tum 200 😕

mixert
              Bijdrager

Mijn brommer heeft het volgende probleem:

Hij heeft 4 maanden gewoon goed gereden, maar gister viel hij opeens uit…
                Dit kwam door de ontsteking, ik heb een electrische blok dus de contactpunten kunnen het niet zijn. de bougie en de bougiedop zijn het ook niet want die heb ik al vervangen.
                Hij kan steeds een stukje rijden, maar na een paar honderd meter stopt hij, alsof de benzine op is, en als ik dan ff wacht dan start hij weer en kan ik weer een paar honderd meter rijden. Als ik ondere de 35 kmh blijf rijden valt hij niet zo snel uit, pas na een kilometer ofzo. Het licht niet aan de benzinetoevoer, het licht zeker aan de ontsteking.

Wie wet wat kapot is?

Mixert

Martijnvanheerde
                Donateur

Vervang alle elektra ff. Bobine CP’s Condensator

1-feb
                  Bijdrager

Hoe moet hij dat doen als hij een electrisch blok heeft:pest

Mixert welke sproeier zit er in?

mixert
                    Bijdrager

Er zit nu een 60 sproeier in, hij heeft 4 maanden lekekr gelopen, maar opeens sloeg hij af, en bleef hij aflsaan… ik zat er zelf aan te denken dat misschien de cdi kapot was, maar dat weet ik niet zeker, kan je deze doormeten?

Boelie
                      Bijdrager

ArvidW :
                        Nee, fabrieksinlaatje zou nog wat groter kunnen, maar elke mm die je vijlt voel je echt terug bij het optrekken 😐

Maar met die afmetingen van het inlaatje kloppen de waardes die je aangeeft voor bromkruk, kunt aan de slag:thumb

Edit: Jups, dit is precies hetzelfde als Quest op uit kwam, en wat ik voor Hans berekent heb. Niet zo vreemd met 3x precies dezelfde setup:lol (en 3x een inlaatje die even breed is)

oke dan begin ik er zo aan nog even 1 vraag voor de zekerheid
                        die hap die er nu inzit die moet ik eigelijk ook een beetje blijven houden he
                        dus eigelijk ziet het er dan nog hetzelfde uit maar is die hap aan bijde kanten gewoon wat verder na onder
                        toch?

niels-nijsten
                        Bijdrager

@boelie, ja de hap blijft qua vorm hetzelfde(zoveel mogenlijk) alleen wortie wat groter:P

NvdV89
                          Bijdrager

hallo allemaal,

ik ben bezig met een nieuw project alleen nu zou ik egt een hoge snelheid willen behalen. Is het mogelijk om met een ciao de 100km/h te halen zonder een simonini of sprocatti blok? bijvoorbeeld met een speedengine met simonini zijinlaat en malossi of pinasco 80cc? alvast bedankt voor de reacties!!

Martijnvanheerde
                            Donateur

Herr FlicK lukt het bijna:thumb
                              Ik had nog een paar vraagjes over het LC:
                              Kan een Polini kop met radiateur op alle cilinders of alleen op de 41?
                              Kan een Eurocilindro kop op alle cilinders?
                              En heb je per se een pompje en een reservoir nodig?
                              Alvast bedankt?

Herr Flick
                              Sleutelbeheerder

polini lc kop kan alleen op de lc cilinder.

de eurocilindro kop kan wel op elke cilinder tot max 43mm, als je met 80cc gaat rijden moet je de kop iets uitfresen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                Gele Racefrikandel

Martijnvanheerde
                                Donateur

Ok thnx!

15 berichten aan het bekijken - 12,271 tot 12,285 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.