Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 12,196 tot 12,210 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bluevespa
    Bijdrager

dat is dus het probleem, die zat erop maar die is weggesleten:S

TvA Tuning
      Bijdrager

TJo,

Ik krijg mij linkerhandvat er met geen mogelijkheid af:S:S
        wtf zit dit gelijmd ofso??

Alvast Bedankt;)

disaster
        Bijdrager

ff in een bak met heet water houden dan zet het uit en kan je hem er zo af krijgen

Michel
          Bijdrager

Bluevespa :

Ik volg hem niet meer. Zowiezo ziet het lager in de lagerplaat er niet lekker meer uit. Ik zie het slijpsel hier zitten. Zorg eerst dat je daar een ander voor krijgt voordat die rijdende weg verrot draait!

Zit het tandwiel nog op die grote moer, dan moet het tandwiel wat op die moer zit moet zo ver mogelijk naar buiten. Op de moer zie je een opstaande rand en die valt in de lagerplaat. De kant waar de moertjes zitten moeten inderdaad naar het wiel gericht.

Dus eerst de lagerplaat met de moertjes naar het wiel over de as. Dan de grote moer erop met de opstaande rand in de lagerplaat en dan je wiel in je brug zetten.

pieter-ciao
            Bijdrager

Zou een ninja usine lopen op mijn setup hiernaast? Hoe in vergelijking met mijn polini top one

Groeten Pieter

diac
              Bijdrager

polini top one houden, de ninja is net iets te hoog gegrepen voor jou setup 😉
                als je je carters tuned etc, zou het wel eventueel kunnen.

Martijnvanheerde
                Donateur

disaster :
                  ff in een bak met heet water houden dan zet het uit en kan je hem er zo af krijgen

Of met kleine schroevendraaier eronder en dan met WD40 spuiten:P

Michel
                  Bijdrager

Of eraf snijden! Ik neem aan dat je er andere op gaat zetten.

Bluevespa
                    Bijdrager

Michel :

Bluevespa :

Ik volg hem niet meer. Zowiezo ziet het lager in de lagerplaat er niet lekker meer uit. Ik zie het slijpsel hier zitten. Zorg eerst dat je daar een ander voor krijgt voordat die rijdende weg verrot draait!

Zit het tandwiel nog op die grote moer, dan moet het tandwiel wat op die moer zit moet zo ver mogelijk naar buiten. Op de moer zie je een opstaande rand en die valt in de lagerplaat. De kant waar de moertjes zitten moeten inderdaad naar het wiel gericht.

Dus eerst de lagerplaat met de moertjes naar het wiel over de as. Dan de grote moer erop met de opstaande rand in de lagerplaat en dan je wiel in je brug zetten.

ja dat klopt maar die heb ik nu schoon gemaakt, kijk als ik dat allemaal doe, en ik zet het tandwiel erop, dan zit me wiel muurvast, als ik hem vast zet, dat mag niet want als je zo rijdt, gaat je lager naar de ****** . Dus moet je het tandwiel los zetten, maar wil je het wiel goed los laten draaien, dan zit het tandwiel ook veel te los, want dan draaid die er tijdens het rijen van af:S

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

Heb je je lagerplaat er goed op zitten ? de moertjes op het driehoeklager moeten richting je spaken wijzen en de platte kant naar je frame dus.

heb je dat ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Bluevespa
                        Bijdrager

ja dt heb ik, maar me pa heft het telkens over een ring, en ik vraag me af of er niet ergens daar een ring hoor te zittn, zodat je niet telkens met die grote moer met tandwiel alles vasttrekt, want ik zie dat ik alles vasttrek,waardoor ik het wiel niet meer kan draaien, maar doe je die losser dan zit hij zo los dat hij eraf kan draaien door het rijden, ik heb dus kwa onderdelen, gewoon een klok, lager en de moer methet tandwiel, ik heb 2 lagers en bij allebij doet hij dit. Mis ik nog een ring of iets dergelijks die je tussen je lager en de moer doet ofzo:S?

Herr Flick
                          Sleutelbeheerder

De moer die valt meestal op het ronde lager gedeelte en kun je gewoon helemaal vast draaien.
                            Bij varionaven, met een speciale moer (kleinere moer) zit er idd een ring bij.

Als je er nog niet uit komt echt even een nieuwe lagerplaat + moer kopen.

laat nog even wat meer fotos zien van de moer etc.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                            Gele Racefrikandel

Bluevespa
                            Bijdrager

ik heb gewoon het tandwiel op de moer zitten
                              maar ik zal straks even wat fotos schieten;)

That’s all i got

vespa gauw
                              Bijdrager

waar kan ik aanstoot rubbertjes voor in de voorvork kopen?

Tom ciao

Gewoon bij de brommerboer 😉
                                  Of misschien op JMPB.nl

15 berichten aan het bekijken - 12,196 tot 12,210 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.