Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 12,181 tot 12,195 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Ik neem aan dat Simonini niet achterlijk is met het bouwen van een uitlaat. Het lijkt mij dat die uitlaat gewoon perfect is afgestemd op het blok. Het enigste waarom ik een andere uitlaat wil, is dat dat ding zo laag hangt.

Ik heb de reden van het kijken naarde spullen nog niet gezegt. Aangezien dat blok watergekoeld is, dus niet zo’n aso grote cilinder, zat ik mij te bedenken dat ding nog best wel eens onder een Ciao kan passen zonder al die gekke aanpassingen!

Die grootheidswaanzin heb ik wel het één en ander over gehoord 😛 Ik geloof dat die niet meer welkom is hier!

Pielie
      Bijdrager

Hoi,ik ben bezig aan een mbk magnum,maar nu zitten die gewichten van de vario niet goed.
        Kan iemand zeggen hoe ik die vario eraf krijg?
        dit is hem

ArvidW
        Donateur

Met een 50cc en getunde inlaat zou ik de krukas niet meer tunen, iig niet al te erg meer.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

mixert
          Bijdrager

oke, dus eigenlijk aan alletwee de kanten een klein stukje eraf, maar hoe is dat dan te berekenen? gewoon op jouw manier maar dan bijv als er uitkomt dat ik er 11 en 6 mm af moet halen, er dan ipv 11 en 6, er 5.5 en 3 mm afhalen?

En bij het vijlen van de inlaat had ik ergens gelezen dat als je of meer naar links vijlt, of meer naar rechts, dat je dan meer trekkracht had bij het optrekken… maar alleen weet ik niet meer of het juist meer naar lings vijlen was of juist meer naar rechts. Weet iemand dit toevallig nog?

mixert

dennis
            Bijdrager

JayL :

Tom ciao :

dennis :
              hallo, ik heb vandaag (als het goed is teminste) een bromblokje gekocht

ik had een snor blok en wou toch wat harder trekken enz. dus dacht koop een bromblokje maar nu loopt het toch niet echt harder als mijn oude blok, de inlaat van mijn oude blok had een dia. van 11 mm terwijl ik dacht 10 = snor 12 = brom

dus wat heb ik nu?

en waar kan het aan liggen ? was het al een brom of wat?

Ten eerste, een snorblok trekt harder dan een brom blok 😉
              En ten tweede, of je hebt verkeerd gemeten, of iemand heeft de inlaat als eens uitgeboord tot 11 mm
              Maar de inlaat van een snor is maar 7, want daar zit een bronze ring in

Hoezo een snorblok trekt hardern dan een bromblok??? :no Volgens mij heb je t over een snorKLOK.
              En een snorBLOK heeft NIET altijd een bronze ring. Wel is de diameter van snorinlaat 7mm en brominlaat 11.5mm.
              Jouw begrenzende factor zal wel jouw SNORuitlaat zijn 😉
              Met een andere (snelle) uitlaat zal het heus veeeeel harder optrekken

@Tom ciao M8 boren, M7 helicoil erin stoppen en tap weer erin draaien. Dus t kan wel 😉

denk niet dat het hier aan ligt aangezien ik een polini top one heb samen met een 13/13 en met mijn andere blok (dia. 11,5 mm ) reed die ook wel lekker maar denk dus dat ik al een bromcarter erop had zitten, is er nu een mogelijkheid om deze bromcarter nog uit te veilen of denken jullie dan een 70 cc tje betere resultaten zal boeken als de 50 met geveild blokje??

en nog een vraagje, ik heb een cilinderkop zonder gleuf voor de compressiekabel dit had mijn ander blok wel hoe bevestig ik de kabel nu?

Bluevespa
              Bijdrager

de gleuf zit niet op je cilinder kop hoor, dat is gewoon een ringetje met een gleufje die om je tapend zit

simonferrari
                Bijdrager

als ik een filmpje wil uploade op youtube lukt dat niet
                  ik heb dus een filmpje gemaakt met windowsmoviemaker en die heeft: .mswmm

als ik het verander in: .wmv lukt het ook niet.

wat voor uitgang moet ik er dan achterzetten?

ciaoracer
                  Bijdrager

Ik had even een vraagje. Hier onder op de foto van de ontsteking. Is dus die kabel van de verlichting met die 2 kabeltjes. Als ik dat driehoekig grijs dingetje er af haal welk soort volt zit er op deze kabels(Ik bedoel dus de bruine en de blauwgele)? Is de ene kant min en de andere plus? Of voorwat dient welk kabeltje. Omdat ik namelijk van plan ben neon op mijn brommer te zetten.

simonferrari
                    Bijdrager

die kabels zijn volgens mij voor de bobine

Martijnvanheerde
                      Donateur

Nee dat zij de andere drie.
                        Ik denk 6 volt maar weet het eigenlijk niet.:?

barry
                        Donateur

Meten is weten.Laagste spanning=verlichting.Hoogste=remlicht of toeter.Elke draad geeft spanning.En + of min bestaat niet in wisselspanning hé wako.

Michel
                          Bijdrager

simonferrari :
                            als ik een filmpje wil uploade op youtube lukt dat niet
                            ik heb dus een filmpje gemaakt met windowsmoviemaker en die heeft: .mswmm

als ik het verander in: .wmv lukt het ook niet.

wat voor uitgang moet ik er dan achterzetten?

Je moet de extensie niet zomaar veranderen want dan verandert er weinig aan het filmpje. Gooi hem nog een keer door moviemaker en sla hem op als WMV of AVI. werkt perfect :thumb

Bluevespa
                            Bijdrager

ik heb een vraagje, als ik bij mijn achterwiellager, dat tandwiel erop zet, en mijn wiel afstel,ik heb de keuze uit, of een tandwiel dat los zit, en dat ik mijn wiel nog kan draaien zonder dat hij aanloopt, of mijn tandwiel strak, maar dan loopt mijn achterwiel zwaaar aan. omdat je het tandwiel op de lager drukt waardoor die niet kan draaien, of het lager op mijn velg, hoort er een ring tussen of wat dan ook:S. ik zal even paar fotos laten zien van hoe mijn lager deruit ziet , en of ik iets mis:S

simonferrari
                              Bijdrager

bedankt michel!

maare, ik zoek (rode) led strips maar dan 6volt, zijn die er ? ik kan ze niet vinden.
                                want de meesten zijn 12v voor die “scooters”.

sjaak trekhaak

@bluevespa ,heb je hem wel goed om erop? de kant wat je op de onderste foto ziet moet aan de kant van je wiel ,en op de bovenste foto hoort een opstaand randje waar je tandwiel invalt zal maar zegge.

15 berichten aan het bekijken - 12,181 tot 12,195 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.