Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 juni 2008 om 14:51 #129638
M8 erin tappen, en dan de gaten in de cilinder ook naar 8,5mm opboren. dat zou ik doen (als het kan)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 juni 2008 om 15:37 #129639hallo, ik heb vandaag (als het goed is teminste) een bromblokje gekocht
ik had een snor blok en wou toch wat harder trekken enz. dus dacht koop een bromblokje maar nu loopt het toch niet echt harder als mijn oude blok, de inlaat van mijn oude blok had een dia. van 11 mm terwijl ik dacht 10 = snor 12 = brom
dus wat heb ik nu?
en waar kan het aan liggen ? was het al een brom of wat?
28 juni 2008 om 16:33 #129640kan iemand me vertellen heo ik het licht moet aansluiten op een electrisch blokje.. het zijn namelijk 2 kabels ipv 1 bij CP blokje.. en ik snap het niet helemaal dus!
28 juni 2008 om 16:43 #129641theike :
ik heb iets stoms gedaan vandaag met e scooter ik heb een nieuwe cilinder erop gezet en de schroeven te vast gedraaid nu heb ik de schroefdraad in het carter dol (kapot) gedraait hoe moet ik het make t carter is vn gietaluminium met m7 binnedraad
gr theikeJe hebt van die setjes dat je het eerst opboord en dan er een nieuw draad erin draait van dezelfde dikte.
Ik weet niet hoe dit heet, want ik laat het altijd hier bij de scooterboer doen als het me eens gebeurd.
Maar dan is het binnen 5minuten weer als nieuw, dus misshien eens informeren of de scooterzaak bij jou dat ook kan.28 juni 2008 om 16:48 #129642Een helicol heet zo’n ding speedbuxy;)
Werkt inderdaad perfect
28 juni 2008 om 17:09 #129643moet k dan m8 tappen ofwat ? maar mijn schroeven zijn tog m7 ?
28 juni 2008 om 17:15 #129644)
CYL. VESPA CITTA/CIAO/SI(-MIX) 38.2MM-10MM PEN ITALKIT
is dit een snelle 50cc of is het een tamme cil28 juni 2008 om 17:24 #129645
Tom ciaodennis :
hallo, ik heb vandaag (als het goed is teminste) een bromblokje gekochtik had een snor blok en wou toch wat harder trekken enz. dus dacht koop een bromblokje maar nu loopt het toch niet echt harder als mijn oude blok, de inlaat van mijn oude blok had een dia. van 11 mm terwijl ik dacht 10 = snor 12 = brom
dus wat heb ik nu?
Ten eerste, een snorblok trekt harder dan een brom blok 😉
En ten tweede, of je hebt verkeerd gemeten, of iemand heeft de inlaat als eens uitgeboord tot 11 mm
Maar de inlaat van een snor is maar 7, want daar zit een bronze ring in28 juni 2008 om 17:36 #129646theike :
moet k dan m8 tappen ofwat ? maar mijn schroeven zijn tog m7 ?Je boort er dan een groter gat in(m8 bv) en dan plaats je er weer een m7 draadeind in terug.
28 juni 2008 om 17:43 #129647
Tom ciaoDat kan toch niet?
Als het gat groter is, dan kan de draad toch nooit kleiner zijn? :!28 juni 2008 om 17:57 #129648Tom ciao :
dennis :
hallo, ik heb vandaag (als het goed is teminste) een bromblokje gekochtik had een snor blok en wou toch wat harder trekken enz. dus dacht koop een bromblokje maar nu loopt het toch niet echt harder als mijn oude blok, de inlaat van mijn oude blok had een dia. van 11 mm terwijl ik dacht 10 = snor 12 = brom
dus wat heb ik nu?
Ten eerste, een snorblok trekt harder dan een brom blok 😉
En ten tweede, of je hebt verkeerd gemeten, of iemand heeft de inlaat als eens uitgeboord tot 11 mm
Maar de inlaat van een snor is maar 7, want daar zit een bronze ring inHoezo een snorblok trekt hardern dan een bromblok??? :no Volgens mij heb je t over een snorKLOK.
En een snorBLOK heeft NIET altijd een bronze ring. Wel is de diameter van snorinlaat 7mm en brominlaat 11.5mm.
Jouw begrenzende factor zal wel jouw SNORuitlaat zijn 😉
Met een andere (snelle) uitlaat zal het heus veeeeel harder optrekken@Tom ciao M8 boren, M7 helicoil erin stoppen en tap weer erin draaien. Dus t kan wel 😉
28 juni 2008 om 18:18 #129649
Tom ciaoIk heb een vraagje
Ik haalde laatst deze zuiger uit mn Ciao:

En n vriend van mij haalde zn puchcilinder uit elkaar en daar zat dezelfde zuiger in! 😮
kan dat?
28 juni 2008 om 18:28 #129650ja lijkt er waarschijnlijk gewoon op, in een 50cc van dat soort brommertjes zit eigenlijk nooit een spoelpoortje
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 juni 2008 om 22:18 #129651Is DIT setje gewoon te bestellen?
Zo ja, hoe zou de service zijn met verzenden? Sprocatti kennende ken het wel even duren.
Ik zie 1280 euries voor de complete set staan :con:D28 juni 2008 om 23:52 #129652Ja die setjes zijn wel te bestellen barry(de belg)heeft er ooit eens 1 gekocht die had er toen veel problemen mee qua onsteking en had kreeg weinig tot geen service en reactie van sprocatti.
Barry heeft hem toen uit eindelijk verkocht aan een groninger die er spontaan grootheid waanzin van krijg.
Dus service is laag maar blokje opzich is zeer vet.Maar goed jij kan beter eerst eens een piet pijp bellen voor een opmaat pijpje voor je simo dan al aan een ander blok zitten te denken:)
Een opmaat pijpje van dpr kon je qua prestaties winst wel eens best laten schrikken, simo is in de scooter wereld namelijk totaal geen topper qua pijpen zelf hun duure types stellen niks voor in vergelijking met een dpr.
Dus dat zal bij de pijp van de simo engine wel niet anders wezen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.