Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 juni 2008 om 14:21 #129570
sjaak trekhaakik heb bij mij na de primer met korrel 1000 nat geschuurd ,maar verder tusse de lagen door niet meer geschuurd.
24 juni 2008 om 14:24 #129571nee je hoeft in principe je primer niet nogmaals op te schuren(als je goed gespoten hebt) en tussen je gewone lak en blanke lak ook niet.
24 juni 2008 om 16:23 #129572oke dankje 😉
24 juni 2008 om 18:26 #129573iPurno :
moet ik als ik me ciao spuit de primer eerst op schuren en daarna lak? en moet ik het lak ook nog opschuren voordat ik blanke lak erop doe?stap 1: frame goed schuren.
stap 2: frame goed ontvetten.
stap 3: dunne laag primer ( 10 minuten laten drogen)
stap 4: aantal dikkere lagen primer ( goed laten drogen, meestal is 45 minuten wel genoeg )
stap 5: dunne laag van de kleur die je wilt ( 10 minuten laten drogen )
stap 6: aantal dikkere lagen van de kleur die je wilt ( goed laten drogen, ik doe zelf meestal een hele avond)
stap 7: aantal hoogglans blankelak lagen over je lak heen spuiten.
( hij is pas goed droog als hij niet meer dofslaat als je op de lak blaast )als je goede brandstof bestendige lak wilt gebuiken zal ik je blankelak met harder aanraden zoals K2 blanke lak.
dit is een speciale brandstof bestendinge lak.
bij goedkopere blankelakken gaat de lak bladeren, laat het los en zie je lelijke plekken verschijnen.(Motip hoogglans blanke lak moet het ook goed doen tegen brandsstof, maar is volgens mij niet gehard)
hoop zo voldoende informatie hebben gegeven.
als iemand fouten ziet of op of aanmerkingen dan hoor ik het graag.
Tobias
24 juni 2008 om 18:36 #129574
Tom ciaoIk heb een vraag
Ik heb een 43mm DR Evo liggen
En het blokje ligt nu toch uit elkaar, dus ik wilde gelijk de boosterpoorten in me carter doortrekkenMaar, hoe moet dit? 😕
Hoever moeten die doorgetrokken? Totaan de krukas?
Of.. ?24 juni 2008 om 18:39 #129575Totaan dhet opstaande randje.
24 juni 2008 om 18:42 #129576
Tom ciaoMaar tot aan dat opstaande randje wordt de cilinder er toch overheen geschoven?
Dan is er toch geen opening?24 juni 2008 om 18:52 #129577Ga maar gerust door dat opstaande randje.Zoek even naar cartertuning & je vind er veel te veel over.
24 juni 2008 om 18:57 #129578
Tom ciaoWaar zoeken?
Want als ik hier op de site zoek, dan vind ik maar 2 dinge :conEn nog een paar vragen:
– wat voor gereedschap gebruiken jullie allemaal?
– hoe gaan jullie precies te werk?
– merken jullie het verschil duidelijk?
– hoever gaan jullie door in het carter?24 juni 2008 om 20:07 #129579Past een citta vork zo in een ciao of moet dat aangepast worden ?
24 juni 2008 om 20:33 #129580Tom ciao :
Waar zoeken?
Want als ik hier op de site zoek, dan vind ik maar 2 dinge :conEn nog een paar vragen:
– wat voor gereedschap gebruiken jullie allemaal?
– hoe gaan jullie precies te werk?
– merken jullie het verschil duidelijk?
– hoever gaan jullie door in het carter?Met de dremel, vierkante vijl. Cilinder (zonder zuiger e.d.) op carter zetten, poorten overnemen in carter en vijlen maar. Dan weer cilinder erop leggen en kijken of het allemaal mooi uitziet en goed aansluit. Doorgaan tot aan het randje (daar waar cilinderhemd tegen komt). Verschil is vooral op papier merkbaar, maar is er wel.
@jan willem: nee past niet. Neem een ebr vork, er zijn veel topics over dit onderwerp.
25 juni 2008 om 07:54 #129581
Tom ciaoDus het randje is waar de cilinder onderin tegenaan valt
Maar als je tot daar gaat, dan neemt ie toch nog geen benzine mee?25 juni 2008 om 08:22 #129582brommer loopt niet,
na een stuk rijden maandag had hij het gehad,
de bougie kabel kan ik nu niet meer goed vast klikken op de bougie die van er vanaf gegaan,
en mijn v-snaar was er vanaf gelopen maar die heb ik weer erop kunnen draaien.
nu wou ik hem starten hij pruttelt wel maar zodra ik er op spring en gas geef doet hij niks meer :S
benzine nog genoeg :P.
iemand tips?groeten
25 juni 2008 om 08:41 #129583
Tom ciaoWelke sproeier gebruik je? Anders vraag hier eens welke sproeier je nodig hebt: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=944
Want volgens mij krijg hij teveel lucht. Probeer maar eens met je vinger een, twee of drie gaatjes dicht te houden op de luchtflilter
En op heb begin ff warm laten lopen als hij ff stil heeft gestaan. Heb ik ook
En dat van de v-snaar, misschien moet je het blok iets naar voren zette, dat de v-snaar strakker komt te staan (let op, hij moet niet te strak! :no )25 juni 2008 om 08:53 #129584sproeier is goed gebruik 58 of 60.
kan ik ook aan de bougie zien maar hij start niet meer:Phoe krijg ik die bougie kabel weer vast op de bougie? die klikt niet meer klote ding.
kan eens orginele luchtfilter er op zetten of die afplakken.
iemand tips hoe ik hem weer aant lopen krijg? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.