Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
22 juni 2008 om 13:12 #129510
hoe zal deze pijp lopen op linksstaande setup? en is die 35 euro een beetje een nette prijs? en hoe moet ik dat ding aan de achterbrug bevestigen, ik zie alleen maar bij de cilinder een klem om hem vast te zetten?
22 juni 2008 om 13:17 #129512missen wel 2 beugels en hij is zwart gespoten.
ik kan hem hier in groningen nieuw krijgen voor een 75 euro meen ik.
Fons rijd met deze uitlaat, vraag hem eens46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel22 juni 2008 om 14:53 #129513Heej ik heb een klein vraagje:
Ik ben dus op zoek naar een Reedvalve voor kickstart, maar aangezien ik die nergens kan vinden wil ik toch maar een gewone reedvalve halen. Maar de vraag is nu of dat aan te rennen is, een reedvalve met 75 deps.. 😕
Heeft iemand hier ervaring mee?22 juni 2008 om 15:29 #129514
Tom ciaoEen vraag
Ik heb net een 65cc DR evo gekocht, maar daar kun je toch een gewone cilinderkop opzetten?
En het decompressiegaatje in de cilinder, wat de verbinding maakt met de uitlaat is veel kleiner, maakt dat wat uit?22 juni 2008 om 15:55 #129515Sten :
klik hierhoe zal deze pijp lopen op linksstaande setup? en is die 35 euro een beetje een nette prijs? en hoe moet ik dat ding aan de achterbrug bevestigen, ik zie alleen maar bij de cilinder een klem om hem vast te zetten?
mist inderdaad de beugel achter, de demper is dunner dan die van een gewone Leo krul, dus zo’n beugel kun je niet gebruiken (zelf iets maken dus)
beugeltje aan de voorkant maak je gemakkelijk zelf van een stukje ijzer.de bevestiging… ja da’s een goeie… ik heb een extra gat moeten boren en hij zit aan de buitenkant van de brug ipv erachter (anders kwam hij tegen m’n band).
hoe hij bij een citta zit weet ik niet 😕in ieder geval, dit is mijne;
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IL8G7FYQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3LU6DQIU.jpghoe hij loopt met jou setup weet ik echt niet, ik heb hem wel icm 43mm DR enzo gebruikt, maar da’s al lang geleden. en nu weer met 41mm polini en vario, gaat best aardig hoor (m’n ninja is beter maar die past niet met kickstart)
ik zou hem eens 25 euro bieden, hij ziet er niet slecht uit, maar mist de beugels en een extreem goede pijp is het nu ook weer niet
@ Raadt; alles is aan te duwen, ook met vario
@ Tom ciao; ja ori kop kun je gebruiken, en dat dat gaatje wat kleiner is maakt niks uit, zolang er maar een doorgang is
22 juni 2008 om 17:00 #129518Ik heb een vraagje over dempertjes op de voorvork vam een ciao monteren…
Ik ben in het bezit gekomen van 2 dempertjes, dit zijn dempertjes uit onze wasmachine. Deze dempertjes kan je gewoon heen en weer duwen, alleen als je hem induwt moet je hem er wel zelf uittrekken… dus hij veert niet terug ofzo.
Zijn dit de goede dempertjes of heb ik andere nodig? Misschien die wel terug veren?Mixert!
22 juni 2008 om 17:03 #129519je hebt nu geen schrokbrekers, je had die andere moeten hebben die ook in de wasmaschinezitten
22 juni 2008 om 17:06 #129520mixert, ja die zijn goed.
ik heb zelf ook van die gehad 😉22 juni 2008 om 17:07 #129521mixert :
Zijn dit de goede dempertjes of heb ik andere nodig? Misschien die wel terug veren?een demper veert niet terug, daarom is het een demper 😉 zo’n ding wat wel terugveert is een gasdrukveer
je wilt gewoon de beweging van de schommelarmen dempen, dus gebruik je een demper.
als je er een gasdrukveer tussen zet veert hij veel zwaarder in22 juni 2008 om 17:13 #129522Heb een tecno gehaalt op mijn citta.
Nu kan ik die bij het mond stuk redelijk aan draaien en achter ook.
Maar bij de krul moet ik die ook kunnen ‘ophangen’ bevestigen want hij is er al vanaf gevlogen.
er staat daar wel een plaatje gelast. maar zou niet weten hoe ik die goed kan bevestigen.
wie heeft tips of een handige manier?Gr kay
22 juni 2008 om 17:17 #129523moet je een verlengmoer voor hebben, die schroef je op het onderste tapeind van je cilinder, en daarmee zet je je uitlaat weer vast met die beugel
ik heb er zelf eentje gemaakt, een kant is m7 (tapeind) en de andere kant m6 (voor de bevestiging van m’n uitlaat, m6 boutje is 100x makkelijker dan een m7 boutje, lastige maat)22 juni 2008 om 17:21 #129524heb die schroef erbij maar mijn beugel zit net iets te laag daarvoor.
die schroef op de onderste tap einde.
boor een nieuwe gaatje in dat ophangstuk en bevestig die dan via de beugen met een schroef naar die lange bout.zo moet het toch werken
22 juni 2008 om 18:01 #129525hey
als ik aan m’n vliegwiel draai
dan hoor ik de piston op z’n beide dode punten (boven en onder dus)tikkener is wel een segmentjes afgebroken aan 1 kant
dit ga ik binnekort vervangenmaar waardoor komt het getikt?
alvast bedankt
22 juni 2008 om 18:04 #129526welke segmentjes zijn afgebroken? als het de zuigerveren zijn die gebroken zijn dan hoor je die dus. anders denk ik speling op bigend lager of op pistonpen zelf
22 juni 2008 om 18:05 #129527’t is de onderste segmentje van de zuiger
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.