Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 12,046 tot 12,060 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

PoliniCitta
    Bijdrager

mn kameraad heeft een mix blok onder zn ciao, nou is der een week geleden een keerring uitgeschoten waar normaal dat oliepompje zit, kan je daar zo een normale keerring in drukken of niet?

VeldMuijz
      Bijdrager

hoe krijg ikd at kapje onder mijn stuur eraf die ene met het stuurslot erin en die ene die daaroboven zit?

Jacky
        Bijdrager

Gewoon eraf trekken. Of soms zit achter het piaggio logo een schroefje dat het frame in gaat. Dit is aleen bij mix dachtik.

@mattie, heeft tie een gecompressie of zon kop zonder decompressieklep?

Zitten de startveren nog in de koppeling? Als die eruit zien hoef je meestal maar een klein stukje te duwen maar wel met heel veel compressie.

sjaak trekhaak

ik heb een electronisch blokje ,daar kome 3 draden uit het blok ,op welke moet ik mijn licht aansluite, op blauw ,geel of bruin?

Tom ciao

kan ik met 65cc DR, uitgevijlde inlaat en 13/13 carb met een Leovinci circuit rijden?
              Loopt het dan wel goed? 😕
              Of welke uitlaat moet ik anders pakken?
              Ik wil vooral trekkracht 😉

Michel
              Bijdrager

Het zal wel lopen maar echt optimaal zal het niet zijn.

Voor trekkracht moet je hem eronder houden als je tevreden bent met de topsnelheid :thumb
                Misschien een Proma ofzo, ik ben niet zo bekend met die 65cc dingen

Tom ciao

En als ik een proma cc eronder zet, heb ik dan ook nog goede trekkracht of niet meer?

Michel
                  Bijdrager

Iets minder denk maar je top word wat hoger!! Hij kan wat makkelijker toeren maken!

Tom ciao

oke, dan kijk ik nog wel of ik een andere uitlaat neem 😉
                      Tnx !

Michel
                      Bijdrager

Nu heb ik een vraagie: Ik zag dat de Fabrizi 22mm weer te krijgen is! Nu zat ik te denken om hem maar direct te bestellen en hem gelijk om te lassen naar 26mm zodat hij op mijn door Arvid getunede Polini blok kan.
                        Zou dit een beetje gaan lopen of zijn er betere suggesties??

Tonni
                        Moderator

Als het je om trekkracht gaat is de Leo best geschikt. Eventueel de Handmade of de Homoet. Proma geeft echt een stukje minder optrekpower..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

VeldMuijz
                          Bijdrager

Jacky :
                            Gewoon eraf trekken. Of soms zit achter het piaggio logo een schroefje dat het frame in gaat. Dit is aleen bij mix dachtik.

hij kan er geloof ik niet zomaar af aangezien het dekseltje van het stuurslotje dan in de weg zit?

Jacky
                            Bijdrager

Jawel dit moet gaan. Zover ik me kan herrineren trek je eerst de bovenkant naar je toe zodat het kapje wat ‘kantelt’ zal maar zeggen. Dan valt dat gat als het goed is precies over dat dekseltje. (als het goed recht staat)

VeldMuijz
                              Bijdrager

ok ik ga het proberen thx
                                edit: jah werkte idd maar je kan beter dat klepje er gewoon uitdrukken denk ik dat gaatmakkelijker maar toch bedankt

Tom ciao

19ac087 :
                                  Tot 43mm past het er gewoon op. Wel kan je je spoelpoortjes op je cilinder afstemmen maar probeer het eerst gewoon zo 🙂

Hoe moet je die spoelpoortjes aanpassen dan?
                                  En er zitten ook boosterpoorten in die cilinder
                                  Kun je die uitfrezen ofzo?
                                  En hoe moet dat dan?

15 berichten aan het bekijken - 12,046 tot 12,060 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.