Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 11,986 tot 12,000 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tom ciao

@ Timo

Hij gaat niet kapot, maar hij stopt ermee 😕
      Maar normaal zit er toch geen olie op de bougie?
      En het liep er helemaal uit, je zag het vanaf de buitekant?!

Pielie
      Bijdrager

Hallo,heb een vraagje,ik zou graag een halogeen spotje in mijn lamp steken. Maar welke spotjes zijn er het beste? En hoeveel watt moet ik nemen? Ik zou dus maar 1 steken. En mag dit dan gewoon op de + en – waar dat je lampje normaal zit?

niels-nijsten
        Bijdrager

3e keer:P

niels-nijsten :

niels-nijsten :
          iemand die een goed poedercoat bedrijf kent in omgeving maastricht??

AA-T
          Sleutelbeheerder

@pielie..
            het kan gewoon, maar houdt er rekening mee dat halogeen voor gelijkstroom is en de brommer wisselstroom geeft
            het lampje zal het dus maar heel kort doen..
            plus dat de aansluiting volledig anders is als die van een normale ciao lamp dus je zal de fitting moeten ombouwen..

Pielie
            Bijdrager

maar het is omdat mijn voorlampje gesprongen is. En hier in belgie ik geen zo een lampje vind.

speedbuxy
              Bijdrager

ArvidW :
                @ Buxy,
                Mijn AW50 is ook een snorcilinder, als je uitlaatpoort toch aanpast maakt het niet uit welke je kiest.

Ja ik zie het voor de rest maakt het idd niet uit.
                Alleen dacht ik toen een bromcilinder in de handen te hebben, en wou hem maar een beetje opleuken qua prestaties, maar ik had dus nog wel even door mogen gaan:)(vond hem ook al helemaal niet echt groot maarja dacht zal wel kloppen)
                Maar goed ik weet voldoende de slijptol kan er dus wel weer eens in.
                Thanks voor de info arvid:thumb

gert
                Bijdrager

Beste mensen,

k heb een vespa ciao (ongekeurd) alleen nu moet ik deze laten keuren bij de RDW voor een kenteken. Alleen weet ik nu niet of dat het nu een bromfiets of een snorfiets is. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik hier het beste achter kom.

graag naar het volgende e-mail adres: gert.haasnoot@hotmail.com

Bij voorbaad dank!

Hartelijke groet,

Gert

Frits
                  Bijdrager

balhoofd kijken

s = snor
                    k en meer = bromfiets

AC RACING
                    Moderator

dit kun je zien aan het balhooftnummer.. dit is het nummer op je balhooft; ( begint met een ‘nl’logo) is de beginletter een B, A, L of K (kortom “BALK”) dan is het een bromfiets , staat er een andere letter ( bijv een “S”) dan is het een snorfiets

Tom ciao

Is dit een beetje gelukt voor een std. 50cc met 13/13 carb?:

En nog een vraagje:
                        Wat is dit voor een zuiger? Zat in een gewone 50cc 😕

daveyy
                        Bijdrager

heey ik heb net met blok getest op valse lucht omdat hij zelf niet op toeren kwam.dus ik in het spruit stuk blasen
                          als die afgesloten is komt er nog lucht door de uitlaat poort is dan het blok kapot of hoort dit??
                          want ok als ik de cilinder kop eraf haal en mijn zuiger een stukje naar beneden doe en benzine in mijn cilinder doe komt het gewoon uit mijn uitlaat poort.terwijl de zuiger de poort wel heeft afgesloten ??
                          dan haal ik mijn cilinder eraf en draai ik de krukas tot het bdp dan gooi ik benzine in de carter en komt het benzine gwn uit het spruit stuk ok als ik mijn zuiger helemaal naar beneden drukt ???

ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
                          PS:het is een belgisch kickstart blok dus standaart al goed uitgeveilt voor een 50cc
                          alleen heb ik hem zelf naar 13 mm geboort en het is geen kijk gaatje dus ik snap het gwn niet??

mvg:dave

lennartcitta
                          Bijdrager

hallo
                            ik heb een citta snor: met een leo krul ,,een 12/10 carb 50ccbrom welke voetmaat heb ik nogdig voor me onsteking? 😮

Michel
                            Bijdrager

@ TomCiao: Inlaatje ziet er goed uit :thumb
                              Zuigertje zal dan wel van een 50cc wezen 😛 Oftwel 38,2mm

@ Davey: Bedoel je nou de inlaat in je carter? Als die lekt zal die nooit echt lekker gaan lopen!
                              Neem aan dat alles gewoon lekker gecentreerd in elkaar zit? (Lees: ‘Zit je krukas er wel recht in?’ )

@ LennartCitta: Voetmaat?? Bedoel je misschien voelermaat? In dat geval 0.45 of 0.50mm! :thumb

daveyy
                              Bijdrager

@19ac087
                                ja ik bedoel mijn inlaat waar de carb op gaat;)
                                de kruksas draait wel heel soepel of doet die dat ok als die er scheef in zit??

Michel
                                Bijdrager

Hij zou eventueel aan kunnen lopen! Denk inderdaad niet dat die dan soepel draait aangezien de krukas best nauw sluit.

Is het blokje uitgevijld? Zoja, kan de krukas überhaupt nog wel sluiten?

Als het blokje niet uitgevijld is, kan het aan de kruk liggen maar dat is de laatste optie.

15 berichten aan het bekijken - 11,986 tot 12,000 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.