Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 11,956 tot 11,970 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Naad
    Bijdrager

ik ben 17
      en ik rijd nog maar net.

ArvidW
      Donateur

Ow, dan heb je idd erg lage premie:thumb

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

Bluevespa
        Bijdrager

het probleem is dat hema geen brommers ouder dan 15 jaar verzekeren en die van mij kom zowiezo uit 85, maar staat op kenteken van 91

Naad:unigarant, iets van 90 int jaar.

Dat klopt niet helemaal, ik ben dan ook 17 , met 1 schadevrij jaar

Unigarant NV WA 60 % 6 € 143,25

Naad
          Bijdrager

ik heb via tussenpersoon en die heeft er een lagere premie uitgehaald.
            niet direct doen, dat scheelt te veel kwam ik achter,
            want mn citta had ik direct bij hun verzekerd en dan was ik ook 140 nogwat kwijt en nu 90 ofzo, iig onder de honderd.

MacDaddy
            Bijdrager

Even 2 kleine vraagjes:
              – hoe kan ik zien of mijn segmenten versleten zijn?
              – ik zou graag nieuwe trekveertjes steken (groene van polini, neem ik aan); weet iemand waar ik die in België kan kopen/bestellen? Liefst omgeving Leuven of Hasselt… (Jmpb vraagt 15 euro verzendkosten naar België, wat nogal veel is voor iets wat 11.50 euro kost.)
              Alvast bedankt!

grtz,

MacDaddy

Naad
              Bijdrager

of je besteld direct meerdere onderdelen,
                dan zijn de verzendkosten van 15eu nog te doen

Bluevespa
                Bijdrager

ik heb al een oplossing, ik heb zojuist een oldtimerverzekering afgesloten;) maar liefst 30 euro per maand:), en tenslotte is die van mij uit 85 ergens dus het is een oldtimer:)

Naad
                  Bijdrager

30 euro per maand!?

Edjuh
                    Bijdrager

Bluevespa :
                      ik heb al een oplossing, ik heb zojuist een oldtimerverzekering afgesloten;) maar liefst 30 euro per maand:), en tenslotte is die van mij uit 85 ergens dus het is een oldtimer:)

Ik dacht dat je minimaal 25 jaar moest zijn om oldtimer te krijgen(jijzelf dus niet de brom), bij oriondirect is dat iig zo.

Bluevespa
                      Bijdrager

ja klopt, dat zag ik bij oriondirect idd staan, maar er zijn er genoeg waar alleen de brom 25 jaar oud moet zijn, nu kunnen zij niet checken uit welk jaar die komt, want de enige die dat weet is de piaggio fabriek, alleen van hun krijg ik geen gehoor als ik vraag uit welk jaar di ekomt, dus hebben jullie enig idee hoe oud die van mij is., kijk maar in de gallery’s of mijn avatar, hij heeft wel al de voorvork vering, met een ronde bagage drager aan de achterkant, met een gat in het midden en de 4 gleufjes voor de vespa tassen:), ik heb geen verstand van wanneer dat in productie was, maar in ieder geval wil iemand me daarmee helpen met welk jaartal ongeveer??:)

Thomasc
                        Bijdrager

Weet iemand de maten van de 2 schroefjes waarmee je het spruitstuk van de speedengine vastdraait?
                          En de lengte van de afstandsbus van de achterste ophangpunt?
                          Kan ik deze zuigerveren gebruiken voor mijn athena cilinder?
                          http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3143

Tonni
                          Moderator

Schroefjes zullen M5x6 of M5x10 zijn denk ik, met verzonken (imbus) kop. De afstandsbus kan je zo even opmeten bij een standaard cartertje, is dezelfde maat.

Die zuigerveren passen niet in de Athena zuiger.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

FonS
                            Bijdrager

@ Bluevespa; ik weet niet of de jouwe nog is zoals hij uit de fabriek kwam, maar ik heb zoeits ongeveer ook eens gehad.
                              alleen die had een ouder type zadel, koplamp en zijkappen. die gokte ik van begin jaren 80, want mijn ciao van +/- ’75 was precies hetzelfde, op het zadel en de tankinham na

denk dat die van jou dan net wat jonger is dan die wat ik had, dan zit je met jouw gok van rond 1985 wel goed, misschien iets ouder

dit was mijne:

Thomasc
                              Bijdrager

Tonni :
                                Schroefjes zullen M5x6 of M5x10 zijn denk ik, met verzonken (imbus) kop. De afstandsbus kan je zo even opmeten bij een standaard cartertje, is dezelfde maat.

Die zuigerveren passen niet in de Athena zuiger.

Ok ik dacht dat die schroefjes M6 waren dus dat is goed om te weten.

Maar welke zuigerveren passen dan wel?
                                http://www.jmpb.nl/shop/index.php?cat_id=74&catname=’Zuigers&#8217;

Bluevespa
                                Bijdrager

@ Fons vriendelijk bedankt, dan zet ik hem gewoon op een oldtimer verzekering betaal ik maar 30 per jaarXD;), want zelf heb ik bonnetjes van onderdelen nog uit 91, en ik den kdat hij uit 85 is ongeveer, ik weet alleen niet of dat zadel en die koplamp erop gezeten hebben:)

15 berichten aan het bekijken - 11,956 tot 11,970 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.