Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 juni 2008 om 21:17 #129249
ArvidW :
Jmmr:(Je kan ze toch even mailen! Je hebt altijd vrij snel antwoord :!
edit: Gaf je zelf al aan in de vorige post :bloos
11 juni 2008 om 08:32 #129251als ik een andere cilinder(DR 50cc) neem op een standaard carter moet ik dan een ander pen?
of maakt dat niks uit? of zijn der andere dingen waar ik op moet letten?11 juni 2008 om 08:38 #129252als je krukas pen 10 is koop je er een met een pen 10 zuiger, als die pen 12 is koop je er een met pen 12 maar daar zijn er niet zoveel meer van. een andere optie is een andere krukas
11 juni 2008 om 08:43 #129253en hoe kom je hierachter? ik heb het nieuwe model ciao met 23,5 mm uitlaatpoort.
alles is helemaal standaard.11 juni 2008 om 08:44 #129254Ik denk dat Kobe het niet heeft over de diameter van zijn pen, maar over de staat. of je pen ook versleten is als je zuiger versleten is. Voor een 50cc cilindertje hoef je niet perse een nieuwe pen, voor een 70 cc wel, omdat je zuiger dan ook een grotere diameter heeft, dus je pen wordt ook breder.
edit; je komt hier achter door gewoon simpelweg het gat waar je pen doorgaat te meten. Nu weet ik wel niet precies welke diameter dit moet zijn voor een pen 10 of 12, maar er zijn hier ongetwijfeld mensen die dat wel weten.
11 juni 2008 om 08:47 #129255ik wil alleen weten wat de diameter is van de standaard pen! want ik wil
een 50cc dr halen, met pen 10. dus ik wil graag weten of dit past op een standaard carteredit: is der niet een mogelijkheid om ergens op een site je typenummer in te voeren en zo derachter te komen?
vind het beetje zonde om alleen om te kijken wat voor pen je hebt, je hele brommer uit elkaar te halen.btw dit is een vraag voor een vriend. het heeft niks te maken met de specificaties aan de linkerkant. deze zijn immer verouderd. ik zelf weet het ook niet aangezien ik de specificaties aan de linkerkant zo heb gekocht in een brommer
11 juni 2008 om 10:36 #129256om te kijken wat voor piston pen je hebt is toch niet zo veel werk
gewoon 3 moertjes los, kop eraf, cilinder eraf en klaar
dat is bij mijn weten zelfs bij de niet ervaren sleutelaars een half uurtje werk;)11 juni 2008 om 12:03 #129257Ik heb een vraagje
Mijn brommer start soms moeilijk
Valt uit na een lange rit, ( dus niet stationair ) terwijl die teringhoog staat
En start dan vreselijk moeilijk
Trekkracht is nog wel oke
Ik dacht dat het aan mijn afstelling lag maar ik wil het even zeker weten11 juni 2008 om 12:12 #129258Wat is je afstelling dan? Gebruik je choke? Hoe ziet je bougie er uit na de lange rit?
11 juni 2008 om 14:33 #129259ArvidW :
Maar nog niet genoeg:Zou deze zuiger pen 10 of 12 zijn (voordat ik jmpb mail, maby weet iemand dat hiero?)
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=ZU1330
Haha:P Arvid wil eens even achter de enkele zuigerveren zuigers aan:)
Waarom probeer je het niet gewoon en regel je even een pen12 krukas arvid?11 juni 2008 om 15:54 #129260@viktor
Zit je koppeling goed vast en de bouten in je achterwiel ook?
had ik namelijk ook.
alles even weer vast gedraait en klaar is kees.naar welk stuur gaat trouwens jullie voorkeur in een ebr,
Citta, Puch of M-stuur (breed of smal?)11 juni 2008 om 16:02 #129261de keuze van je stuur ligt er net aan wat je met de looks van je ciao wilt doen.. voor een racer is een M stuur wel leuk of gewoon een straight(race stuur) wil je een beetje je std. looks behouden is een citta stuur een goeie.. wat je met puch stuur bedoelt weet ik zo niet aangezien het bij puch ook zo is als bij vespa dat er meerdere types sturen leverbaar zijn..
11 juni 2008 om 16:04 #129262die van jmpb bedoel ik,
puch maxi dus
maar ik wil gewoon beetje meer naar standaard kant toe,
dus is het citta of puch.
Mening?11 juni 2008 om 16:11 #129263als je er cker van wilt wezen dat ie weer een beetje std. eruit komt te zien neem je die van de citta.. aangezien die exact hetzelfde eruit ziet als die van een ciao, alleen zit er op het citta stuur geen balhooftpen, dat wel op een ciao voorvork zit.. maar juist daarom past het citta voorvork mooi op de EBR.
11 juni 2008 om 16:36 #129264Ik wil mijn achterlamp van mijn vespa si met contactpuntblok weglaten, maar als ik helemaal niets van mijn achterlamp aansluit, dan gaat mijn brommer niet, hij moet ergens geaard worden vanachteren. Nu is mijn vraag of ik alleen die aarding kan aansluiten, of als ik ook nog kabels moet verbinden van het licht. Moet ik hier dan ook een weerstandje tussen zetten, omdat de lamp ook enige weerstand geeft.
Bvd!
Dries -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.