Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 11,806 tot 11,820 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

allereerst, er bestaat geen 80cc watergekoelde cilinder.
      het is een polini top one uitlaat (power one is een onderdeel van polini)

vonkt hij ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

pim.p
      Bijdrager

Zeer zeker bestaat die wel, word alleen niet meer nieuw verkocht.;)
        Maar ja top one excuses
        En ja hij vonkt wel..

Tonni
        Moderator

mattiee :
          mss domme vraag maar hoe kan je zien aan een condensator of die het nog doet of niet, doormete oid.

heb hier 20 stuks liggen. zou wel wille wete of ze het doen of niet

Volgens mij kan je een gebruikte wel controleren. Een condensator is een soort mini accu die heel snel op- en ontladen kan.
          Een goede gebruikte condensator zou dus nog stroom moeten bevatten. ik denk dat je dit met een multi-meter kan checken. Het zal wel op millivolts moeten denk ik, maar er zou iets te meten moeten zijn. Geen waarde zou kunnen betekenen dat hij niet goed is.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

1-feb
          Bijdrager

@ pim.p heb je een foto van je 80cc watergekoelde cilinder dan??

pim.p
            Bijdrager

Geen afbeelding van degene die ik krijg maar op deze site: http://www.intrajohan.nl/citta/cittas/cittas.asp?id=14
              Staat een citta met precies dezelfde.
              Is volgens mij wel alleen de cilinder kop maargoed t staat wel gruwelijk natuurlijk.

Maar terug naar mijn vraag iemand een idee?

Dries
              Bijdrager

Tonni :

mattiee :
                mss domme vraag maar hoe kan je zien aan een condensator of die het nog doet of niet, doormete oid.

heb hier 20 stuks liggen. zou wel wille wete of ze het doen of niet

Volgens mij kan je een gebruikte wel controleren. Een condensator is een soort mini accu die heel snel op- en ontladen kan.
                Een goede gebruikte condensator zou dus nog stroom moeten bevatten. ik denk dat je dit met een multi-meter kan checken. Het zal wel op millivolts moeten denk ik, maar er zou iets te meten moeten zijn. Geen waarde zou kunnen betekenen dat hij niet goed is.

Dat klopt ongeveer wel wat je zegt Tonni.
                Ik heb morgen examen van elektriciteit, en we zijn net over condensators bezig.

Je kan een condensator inderdaad testen, maar normaalgezien gaat er geenéén doormeten als je die nu vastpakt en probeert door te meten met je multimeter.
                Op een multimeter van een redelijke kwaliteit heb je wel een functie waarmee je condensators kan doormeten. Dit staat meestal aangeduid door “Cx”. Maar dan stoot je vaak nog op een probleem.
                Deze functie is vooral gemaakt om condensators door te meten die in de elektronica gebruikt worden, en die hebben twee pinnetjes. Dan moet je die twee pinnetjes in de contacten van je multimeter duwen, en dan geeft je multimeter de capaciteit (zoals dat geleerd heet) van je condensator aan.

Dus dan moet je een manier zien te bedenken om de 2 polen van je condensator in die twee contactjes van je multimeter te steken. Ik weet zelf ook niet precies waar die twee polen zitten, eentje is hoogstwaarschijnlijk een kabel die uit je condensator komt, en de andere misschien het klemmetje waarmee je je condensator op je blok bevestigd. Dit kan je wel nog even navragen dan.

Veel succes!!

Verder heb ik zelf ook nog een vraagje. Ik wil mijn achterlamp van mijn vespa si met contactpuntblok weglaten, maar als ik helemaal niets van mijn achterlamp aansluit, dan gaat mijn brommer niet, hij moet ergens geaard worden vanachteren. Nu is mijn vraag of ik alleen die aarding kan aansluiten, of als ik ook nog kabels moet verbinden van het licht. Moet ik hier dan ook een weerstandje tussen zetten, omdat de lamp ook enige weerstand geeft.

Bvd!
                Dries

ArvidW
                Donateur

Aanvulling op Dries:
                  – 33uF werkt nog prima
                  – 47uF is een bijna nieuwe
                  – 15uF loopt niet meer

Dat was iig zo op mijn CP blokje met nieuwe CP, spoeletjes en bobine.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Tonni
                  Moderator

Samen weten we best veel..

ArvidW
                    Donateur

Maar nog niet genoeg:

Zou deze zuiger pen 10 of 12 zijn (voordat ik jmpb mail, maby weet iemand dat hiero?)
                      http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=ZU1330

Home made engine dyno

Michel
                      Bijdrager

Ziet er erg pen 10 uit moet ik zeggen! Anders even bij de Dapp club kijken 😉 (google)

Tonni
                        Moderator

Zúndapp heeft pen 12.

Edit: ziet er inderdaad wel erg pen 10 uit… ben benieuwd, weet bijna zeker dat ze alleen 12pen hadden..

daveyy
                          Bijdrager

heey ik ga maar 35 met deze setup hiernaast??
                            moet tog sneller gaan

ArvidW
                            Donateur

Jmmr:(

Home made engine dyno

traxon
                              Bijdrager

effe een vraagje.

welke maat sleutel heb ik nodig voor de
                                moer bij het achterwiel om de klok uit
                                het wiel te halen? ik dacht zelf 36 maar
                                weet dit niet zeker.

Tonni
                                Moderator

klopt, 36.

15 berichten aan het bekijken - 11,806 tot 11,820 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.