Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 11,641 tot 11,655 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tyrax
    Bijdrager

Hoe kan ik me trapas vast maken, die hele trapas zit gewoon los.. bij iedereen zit die gewoon muurvast maar ik kan em gewoon op en neer en heen en weer bewegen..:con? Hoe hebben jullie dat gedaan?

BTW: Kheb geen lasapparaat ofzo.

Jeroen
      Bijdrager

aan de linker kant zit een klembus over de trapas heen, die is misschien verschoven kun je met een hamertje terug tikken.

ciao17
        Bijdrager

Hey…

Mijn voorwiellagers waren kapot, heb ik die vervangen, afgesteld, en toen die stofringetjes erin getikt. nu ik het wiel in mijn handen heb en stuiter er wat mee geberud er niks.
          Monteer ik het wiel weer onder mijn brommer, ga ik erop zitten, en rol een beetje heen en weer. Flikkert dat storingetje er aan 1 kant er weer uit. Dat heb ik nu al 2 keer gehad, en ben er flauw van,

Whats the problem?

Tyrax
          Bijdrager

Jeroen :
            aan de linker kant zit een klembus over de trapas heen, die is misschien verschoven kun je met een hamertje terug tikken.

klembus wtf? ik heb niet eens een 1, waar kan ik die halen of hoe ziet die eruit? foto?:pest

vicious
            Bijdrager

als je je bokstandaard niet meer hebt gewoon een zijstaander monteren, zit die bus al op. Anders is het gewoon een rond metalen busje (ong 5cm lang) dat je over de trapas schuift VOOR dat je de trapper/step monteert. Dit zit aan de poeliekant, dus niet aan de kant van het benzinekraantje.

superindo
              Bijdrager

goedenmorgen allemaal,

ik heb ff een vraag,
                ik heb een blokje die ploft:(
                hij heeft nieuwe voet en koppakking, en contactpunten is afgesteld op 0.45.
                Maar hij Ploft uit de carberateur bij luchtfilter!!:(
                Mijn dus ik denk dat het aan ontstekings tijdstip licht,
                hoe kan ik deze onstekingstijd het beste afstellen?
                1.8 mm voor dat de zuiger helemaal boven is dan de contactpunten op 0.45 zetten?
                hij krijgt geen kortsluiting en contactpunten zijn ook niet vettig.

alvast bedankt, hoop snel reactie te krijgen

setup:
                13.13 carb.
                sproeier 66, maar heb ook kleinere al gerobeert.
                50cc
                cp blokje
                uigevijlde inlaat.
                power luchtfilter.

Michel
                Bijdrager

Met CP valt er weinig af te stellen aan de ontsteking of wat dat ook, je zit met het nokje.

Ik denk dat je een beetje veel compressie hebt of valt dat mee?

superindo
                  Bijdrager

nee valt mee, compressie is normaal.

Michel
                    Bijdrager

Het kan valse lucht zijn maar je had de pakkingen al nagekeken en vervangen dacht ik. Is de carterpakking ook goed?

Als je eens een kleiner sproeiertje probeert. Heb je dat al gedaan?

ciao17
                      Bijdrager

Weet ook iemand een antwoord op mijn vraag? een paar balkjes hierboven?

storingetje was typ foutje, ik bedoel daarmee stofringetje.

superindo
                        Bijdrager

carterpakking is ook goed (net vervangen.
                          kleinere sproeier heb ik ook al geprobeert (van sproeier 58 naar 46) maar nog steeds ploft hij

ik heb hem net ff zo afgesteld dat de contactpunten open gaan vlak voor de zuiger helemaal boven is,
                          ik hoop dat hij zo goed staat

JayL
                          Bijdrager

@superindo voetpakking vervangen en/of cilinderkop iets vaster aandraaien

superindo
                            Bijdrager

JayL :
                              @superindo voetpakking vervangen en/of cilinderkop iets vaster aandraaien

heb er net nieuwe voetpakking in zitten en heb mn cilinder kop op z’n aller vast zitten,
                              maar nog steeds geen suc6:?

william
                              Bijdrager

hoihoi

ik moet mijn cp’s opnieuw afstellen maar weet niet precies hoe.

nuo zie ik van allles met het bovenste dode punt maar wat is dat nou?

en je kon je cp’s blijkbaar ook afstellen als de krukas spei naar links staat.

nu snap ik niet echt vlug hoe ik nou het MAKKELIJKST,maar wel goed mijn cp’s kan afstellen.

greets william

Mike
                                Bijdrager

dooie punt is als de zuiger helemaal boven in de cilinder zit;) staat ook aangegeven op je vliegwiel met een streeptje ( dmv spietje)

blokje meot ontsteken VLAK voor hij het dooie punt berijkte heeft, ik makkelijk af te stellen emt een kartonnetje,

ik geloof niet zo in voelermaatjes;) helemaal niet nodig

Mike
                                15 berichten aan het bekijken - 11,641 tot 11,655 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.