Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 mei 2008 om 21:25 #128963
niekst3r :
niemand?die grotere moet boven/en die andere moet onder ;).
is een L veer die grote
27 mei 2008 om 22:05 #128964
sjaak trekhaakik had laats eens gekeke tot hoe hoog mijn snaar komt bij de vario ,die komt niet tot bovenaan maar tot het gedeelte waar de halfpoelie recht gaat lopen ,een vriend van me zei dat als ik een halfpoelie van een scooter die wat gewoon tot bovenaan schuin loopt passend zou make dat de brommer dan veel harder zou lopen, kan dit?
27 mei 2008 om 22:26 #128965Hey Sjaakie, je verkleint je variatie bereik omdat de snaar voor een gedeelte al in de schijven getrokken word.
Het is geen ramp maar het ideale is inderdaad dat de snaar bovenin de schijven ligt om zoveel mogelijk variatie te krijgen
27 mei 2008 om 22:28 #128966dag mensen
heeft iemand enig idee hoe ik mijn voorlicht van mij citta feller krijg?, of welk lampje ik dan zou moeten halen ofzo.
ik was zelf het denken aan zo’n xenon lampje maar weet niet of je die ook voor een citta krijgt.iemand tips of ideeen?
27 mei 2008 om 22:36 #128967@ Dooley: >DEZE< heb ik erin zitten. Die geven wel wat feller licht maar scheelt allemaal maar bitter weinig. Zowiezo kan je 12 volt proberen en met een lichte setup gewoon 6 volt 😉
Het ligt ook een beetje aan je koplamp unit. Ik had laatst weer een ander type waar een gewoon insteekbolletje inging i.p.v. een kraaglamp.
27 mei 2008 om 22:43 #128968
sjaak trekhaakdus het zou in principe moete werke, ik heb hier een stage 6 half poelie ligge die ga ik dan maar es passend make,kijke hoe dat rijd.
28 mei 2008 om 05:20 #128969sjaak trekhaak :
ik had laats eens gekeke tot hoe hoog mijn snaar komt bij de vario ,die komt niet tot bovenaan maar tot het gedeelte waar de halfpoelie recht gaat lopen ,een vriend van me zei dat als ik een halfpoelie van een scooter die wat gewoon tot bovenaan schuin loopt passend zou make dat de brommer dan veel harder zou lopen, kan dit?Sjaak, dat heeft beetje te maken met je koppeling die niet genoeg kan varieren. Met mijn fox koppeling krijg ik hem met heel veel moeite wle eens 2-3mm onder de buitenkant van de vario. Hoger krijg ik hem ook niet, ws kan de vario niet meer dan dat varieren angezien hij een 0graden plaat heeft. Maby gaat het beter met een 10gr plaat van polini…
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno28 mei 2008 om 06:18 #128970tot hoe snel kan je hale met een snorvertanding (was gwn iets dat ik me afvroeg 😕
28 mei 2008 om 08:36 #128971angel :
tot hoe snel kan je hale met een snorvertanding (was gwn iets dat ik me afvroeg 😕volgens mij ong 65km/h
28 mei 2008 om 09:23 #128972Ik zoek voor:………………..
De tip om je vering in je voorvork terug te plaatsen. @!333## wat een krengen zijn dat .. pffff!
Groeten,
PiNeAppLe
28 mei 2008 om 10:49 #128973Hallo,
Ik heb een vespa si(snor) hij gaat nu ongeveer 30km en is standaard. Als ik op ze top ga dan hoef ik niet eens de helft gas te geven en begint me uitlaat te stoteren. Ik kan kan waarschijnlijk dus sneller dus daarom dacht ik eraan om een citypower te nemen. Maar zou ik dan wel genoeg uit mijn motor halen, of heb ik kans dat ik nog te veel toeren maak voor de uitlaat?
Ik koop dan een citypower, kijken wat hij doet, als hij me bevalt vijl ik me inlaat naar 11,5 mm ipv 7mm en koop ik een betere luchtfilter en grotere sproeier. Goeie setup? of kan ik mischien het makkelijker/bter doen?
Hij moet ong 45km gaan lopen.Alvast bedankt!
ps hoeveel mm heeft de ingang bij de uitlaat bij een vesap si(snor)?
28 mei 2008 om 11:02 #128974@kipje:
de beste manier om een snor si harder te laten rijden is:
-citypower (wel die met met de dikste bocht)
-bromklok in je achterwiel
-inlaatje btje uitvijlen tussen de 10 tot 13mm
-iets grotere carburateur vanaf 10/10 tot 13/13als je dit doet haal je zeker de 45!
@ananaspro
steek een plattekop schroevedraaier vanuit de buiten kant door je vork en veringbus, daarna een schroevendraaier vanuit de binnenkant van de vork door de vork en bus heen duwen, dan haal je die vanuit de buitenkant eruit, zodat je de bout erdoor heen kan douwen….
zo doe ik het altijd, werkt super en je kunt het in je ééntje doen!28 mei 2008 om 11:05 #128975@Kipje op top stotteren = te grote sproeier
maar als je toch een city power aan gaat schaffen, heb je de juiste sproeier geloof ik… moet je maar ff naar je bougie kleur kijken.
city power zal trouwens zeker goed bij jouw lopen. top gaat 5km/u omhoog. wil je meer snelheid, dan moet je een kleinere poulie pakken (eventueel met bijbehorende snaar), maar dan lever je weer wat trekkracht in…denk dat t makkelijker is een bromblok te kopen met poulie 70, hoef je nix aan te vijlen en is plug’n play… keuze is aan jouw natuurlijk
28 mei 2008 om 12:48 #128976wat is het grote verschil in gewone poorten en w poorten in cilinder?
mn uitlaatpoort is afgebroken dus wordt nieuwe cilinder, ik kan een pm cilinder met w poorten krijgen zonder krassen voor 25 euro, of kan ik beter iets anders kopen? (65cc)
28 mei 2008 om 13:05 #128977heey kan het zijn dat als je een andere cilinder erop dat je uitlaat(proma cc)minder geluid maakt??
want heb nu een standaart cil erop maakt die best veel lawaai en had eerst een blok met een 50cc DR erop maakte die wel wat minder geluid?? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.