Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 mei 2006 om 15:53 #134002
Mensen ik heb een probleempje. Ik probeer mn krukas uit de grote carterhelft te krijgen maar ben niet in het bezit van een gasbrander. Op mn gasstel lukt ook nie echt want dan zet de kruk mee uit (je kunt dan niet echt gericht stoken). Wat moet ik doen? (jaja gasbrander aanschaffe he :D)
16 mei 2006 om 18:09 #134003heey ik heb een vraagje voor een vriend van mij
hij rijd een ciao met de volgende setup70 cc dr
80 poulie
13/13 dell’
polini top oneONuitgeveilde carter (ja ja dom)
welke spoeier zou er ong. in moeten??
(hij loopt nu namelijk nog maar 30 km/u) en voorheen met soort city power en orgi. cilinder reed die ong 40 45
16 mei 2006 om 18:48 #134004Dennis: Ligt er helemaal aan wat voor luchtfilter er op zit. Een sproeier tussen de 60 en de 66 denk ik.
Is de sproeier nu niet gewoon te groot waardoor hij niet harder wil? Gaat hij stotteren als je boven de 15km/u komt?
Ook even naar de contaktpunten kijken(als je geen elektrische ontsteking hebt).
Vicious: Met het fornuis is het mij altijd gelukt, dus ik denk niet dat je een gasbrander nodig hebt, gewoon lange tijd erboven houden(kleinste pitje), flink heet stoken, dan valt hij er meestal vanzelf uit(beetje tikken op het carter).
Mikrik: Ja gewoon nieuw kopen kost niet veel zoals ik al zei, met ijzer op ijzer rijden denk ik dat je bedoelt dat de segmenten gewoon helemaal op zijn? Je weet wat je te doen staat:)
16 mei 2006 om 20:50 #134005malossi powerfilter en sproeier 64
dus das denk ik wel goed:D
kan het dan zo zijn dat als die altijd goed gerede heeft dat je in een keer je contactpunten moet afstellen dan
en wat zou die ong moeten lopen denke je
17 mei 2006 om 11:43 #134006niemand?
17 mei 2006 om 12:00 #134007
Jelle8965-70..cartertje ff uitveilen en je merkt het verschil daarna wel..;)..
17 mei 2006 om 20:35 #134008ik ga morgen mn ciao weg brengen… spuiterij 🙂
alleen die stuur en het vork zitten er nog op… en aangezien ik met cittas bezig ben is zo een lomp ciao gebeuren toch anders :D.. en jah dan ben ik weer zo slim om de stuurpen kwijt te raken…
1. is er een andere manier om het stuur los te krijgen en dan het vork?
dus, is er mischien een andere passende bout? welke maat?
17 mei 2006 om 20:49 #134009Fredzzz :
ik ga morgen mn ciao weg brengen… spuiterij 🙂alleen die stuur en het vork zitten er nog op… en aangezien ik met cittas bezig ben is zo een lomp ciao gebeuren toch anders :D.. en jah dan ben ik weer zo slim om de stuurpen kwijt te raken…
als je nm even los wilt hebben voor het spuiten dan moet je gwoon een stang pakken die net zo dik is en lang en dan stop je die in het gat en dan sla je daar een paar keer op dan gaat je stuur wel los:D
laat jnm trouwen spuiten bij de novatec in leek?17 mei 2006 om 22:00 #134010RDG :
Fredzzz :
ik ga morgen mn ciao weg brengen… spuiterij 🙂alleen die stuur en het vork zitten er nog op… en aangezien ik met cittas bezig ben is zo een lomp ciao gebeuren toch anders :D.. en jah dan ben ik weer zo slim om de stuurpen kwijt te raken…
als je nm even los wilt hebben voor het spuiten dan moet je gwoon een stang pakken die net zo dik is en lang en dan stop je die in het gat en dan sla je daar een paar keer op dan gaat je stuur wel los:D
laat jnm trouwen spuiten bij de novatec in leek?dat hek al een keer geprobeert, doe het morgen nog es, mischien gaat het dan beter…
verder wou ik hem eerst laten spuiten in Novatec-Leek jah, maar ik wist niet of ze ook spuiten en niet alleen coaten… dus mailde ik
inmiddels heb ik al een ander adresje hier, vet dichtbij, motorspuiterij… dus komt wel goed, plus ze lassen er direct nog ff een stang tussen…
komt goed, check dan ook me perso 🙂
18 mei 2006 om 17:46 #134020ff kort.. moet je je onsteking zo afstellen dat ie vonkt net VOOR dat de zuiger boven aan is of net NA… ?
(ik heb de howto’s al gelezen)18 mei 2006 om 17:59 #134021DuraNXL :
ff kort.. moet je je onsteking zo afstellen dat ie vonkt net VOOR dat de zuiger boven aan is of net NA… ?
(ik heb de howto’s al gelezen)Je kan bij vespa de openingstijd niet echt instellen, alleen de openingshoek. En die moet meestal op 0.45.
In principe moet ie vonken net voor b.d.p. maar dat is altijd zo, omdat de positie v.d. punten al zo gesitueerd is.I came, I saw, and I forgot what I was doing...18 mei 2006 om 18:11 #134022Tonni :
DuraNXL :
ff kort.. moet je je onsteking zo afstellen dat ie vonkt net VOOR dat de zuiger boven aan is of net NA… ?
(ik heb de howto’s al gelezen)Je kan bij vespa de openingstijd niet echt instellen, alleen de openingshoek. En die moet meestal op 0.45.
In principe moet ie vonken net voor b.d.p. maar dat is altijd zo, omdat de positie v.d. punten al zo gesitueerd is.Bedankt.. ik las namelijk op cittafreaks dat je door het spiekgat de puntjes nog nét dicht mag zien gaan.
maar bij mij zijn ze dan nog lang niet dicht.. maar ik zie nu dat daar niks aan te veranderen valt omdat de ‘krukas-stang’ daar gewoon zo dik is.
Mijn puntje staan op 0.50.. en mijn bougie ding ook… komt wel goed denk ik19 mei 2006 om 12:34 #134023weet iemand de (exacte) maat van een kickstart ketting (zoals die op een super bravo he :))
21 mei 2006 om 13:13 #134052
Is dit de cilinderkoppakking? Want ik moet zo’n nieuw bestellen bij jmpb en wil de goede naam zeggen?
Dank,
Jasper21 mei 2006 om 13:19 #134053uhuh
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.