Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

T1 zou ik niej doen…

Pak een proma cc of leo krul ofsow..

Jelle89

krul heeft ie al..kwenie wat ie wil hebben..meer snelheid is proma cc, leo krul is meer trekkr8

Wouz-LwB
        Donateur

hij bedoelt denk ik als ie die andere cilinder heeft?
          in ze set-up staat 50 cc en hij heeft het over een 50 +.

mikrik
          Bijdrager

Neej, heb 50 cc + al, maar heb me setup nog nie veranderd.Ik vroeg me af welke in het algemeen beter is.Ik heb nu de leo krul, heeft het nut om een andere te halen of nie.Ik rij nu ongeveer 55 km/h.(13/13 carb, 80 poulie) Is dat goed voor 50 cc+ of is ie nie goed afgesteld?

Kay
            Bijdrager

Ik denk dat je afstelling wel iets beter kan kleine 60 moet je wel kunnen halen,probeer anders een 95 poulie misschien trekt ie hem niet door zijn toeren heen met 80.

Vincent Vario
              Bijdrager

Wouz-LwB :
                officieel heb je wel een motor nr nodig maar ik geloof dat ze er gewoon wat neer zetten ?
                de anderen weten het vast wel 😉

je hebt wel een motornummer nodig om door de schouwing te komen, dus als je speedengine hebt ofzo zal je een standaard blokje eronder moeten gooien

Fredzzz
                Topic starter

Vincent Vario :

Wouz-LwB :
                  officieel heb je wel een motor nr nodig maar ik geloof dat ze er gewoon wat neer zetten ?
                  de anderen weten het vast wel 😉

je hebt wel een motornummer nodig om door de schouwing te komen, dus als je speedengine hebt ofzo zal je een standaard blokje eronder moeten gooien

owh… wist ik niet, ik dacht dat op een speed engine ook zo een nummer zat, of kijk ik nou scheef…

naja raar, bij cor hamstra hier werden vorige maand 3 simonini ciaos geschouwt…

Tonni
                  Moderator

Als je een speed, reed-valve, simo of iets dergelijks hebt, dus zonder nummer, dan vullen ze als het goed is gewoon xxxxx in. Hier tenminste wel. Bloknummer is niet verplicht voor de schouwing, komt ook niet vermeld op je kenteken. Het is meer voor de RDW, zodat ze een centrale database kunnen aanleggen. Waardoor het in de toekomst moeilijker worden moet om een gestolen blok te verhandelen. (Info RDW).
                    Zou ook zot zijn, als je je blokje vern**kt hebt, en je moet dan apart weer een ander bloknummer gaan opgeven. Hoeft ook bij auto’s en motoren niet, alleen type/ motor inhoud.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

R.oel !

Eej mense,

ik rij nu met een std cilinderkop, maar hoeveel zou het uitmaken als ik een andere (70cc kop) erop zet ?? kwa snelheid / optrekken…

is voor m’n set-up hiernaast btw.. <—-

Jelle89

bij mij vonden ze geen bloknummer en schreven ze xxxxxx op

edje
                        Bijdrager

cittadriver hier van het forum
                          heef ook gwoon zijn citta laten schouwen met speedengine en heeft ook gwoon kenteken gekregen:?

mikrik
                          Bijdrager

Kay :
                            Ik denk dat je afstelling wel iets beter kan kleine 60 moet je wel kunnen halen,probeer anders een 95 poulie misschien trekt ie hem niet door zijn toeren heen met 80.

Ik had achter nog een 95 poulie liggen, hem erop gelegd en toen ging ik maar nog 50.(Logisch eigenlijk). Maar nu ga ik denk ik vanmiddag 70 poulie halen, of gaat ie dan helemaal klote.Mijn koppeling is ook ver naar de klote, hoe duur is een nieuwe??

Edjuh
                            Bijdrager

Een komplete koppeling kost 40 euro nieuw, maar ik denk dat je alleen een ‘grondplaat’+ de rijsegmenten nodig hebt(ik weet niet wat er mee is), die heb je voor 15 euro.

Roel, een hogedruk kop scheelt niet veel, je kan ook zelf een kop afvlakken en kijken of je het merkt.

mikrik
                              Bijdrager

Edjuh :
                                Een komplete koppeling kost 40 euro nieuw, maar ik denk dat je alleen een ‘grondplaat’+ de rijsegmenten nodig hebt(ik weet niet wat er mee is), die heb je voor 15 euro.

Ik rij nu ijzer op ijzer. Dus moet ik die grondplaat en de rijsegmenten nieuw halen?En als ik 70 poulie haal, rijd ie dan nog goe of niet ??

vicious
                                Bijdrager

Nou je wilt mijn koppeling echt niet zien maar hij doet t nog altijd prima! Volges mij is het of 80er of 65er poelie van 70 nog nooit gehoord. In ieder geval met 50+ en zeker met die krul moeje toch wel met een 65er goed rijden, iets minder trekken (word door krul behoorlijk gecompenseerd) maar wel een paar km/h meer.

15 berichten aan het bekijken - 646 tot 660 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.