Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Jacky :
      op verzoek van hansieb: Hallo mensen ben k weer.. K heb nu de brommer flink opegetrokke is net ingerede. Maar als k nu hard heb gereden eind volgas loopt hij niet meer staionair als k dan meteen stop. Logisch gwoon ff die schroef wat indraaie snap k want hij loopt normaal maar nét stationair en koud niet dus das duidelijk. Maar nu vraag ik mij af is dat soms een teken dan ik hem te veel gas dat tie dan niemeer stationair loopt of zit daar andere logica in? Want dat zou k dat graag weten dan doe k nogwat rustiger aan.

Hoe ziet je bougietje eruit ? ziet eruit alsof je sproeier te klein is of hij krijgt teweinig lucht.

Je moet de stationair schroef zo indraaien, althans doe ik altijd dat hij gewoon pruttelt stationair.

Jacky
      Bijdrager

ja snap k dat doe k ook.. bougie
        extra nog eruit gedraaid dacht al dat jullei dat zou dei vrage volle toeren gereden dikke wind mee heel hard gereden. hevei fors ageremd ding uit bougei eruit knie beetje verbrand enz:P ma bougei is perfect… Ma tis tus niet dat k hem te hard rij ofzo? dan draai k gewoon dei schroef in!

mo1uh
        Bijdrager

mo1uh :
          Heb kleine probleempje met gilera van m’n vriendin,

Setup is helemaal standaard, en sinds paar dagen heeft ie dat ie niet vooruit komt, lijkt wel of ie teveel benzine krijgt ( sproeier 39).

Heb sproeier al schoon gemaakt, nieuwe in gedaan.
          Bougie vervangen maar nog steeds niks.

Blokje heeft denk ik al wel zo’n 20.000/25.000 km altijd standaard gelopen zonder iets te vervangen, dus ben van plan zuigerveren te vervangen. zal dit het probleem zijn?

Ff hier op verder gaand… heb zuigerveren vervangen, cilinder was nog in topstaat.

Alleen er is niks veranderd, heeft nog steeds geen power.
          Zou het de keerring kunnen zijn, ben van plan dit weekend dan maar gelijk blokje te reviseren!

Baz
          Bijdrager

Heb ik ook dat er helemaal geen power meer inzit.Pas me hele cilinder schoongemaakt,pakkingen gekocht en nieuwe zuiger veren en boeit egt geen ruk.
            Als je ziet hoe vies me cilinder kop was dat was echt een halve cm roet.

.-{2F4OV}-.

Dan ligt het probleem tog erges anders…

Kan het zijn da de kruk niet/heel weinig benzine meeneemt?

Ciaofrank
              Bijdrager

mo1uh :

Ff hier op verder gaand… heb zuigerveren vervangen, cilinder was nog in topstaat.

Alleen er is niks veranderd, heeft nog steeds geen power.
                Zou het de keerring kunnen zijn, ben van plan dit weekend dan maar gelijk blokje te reviseren!

electrische ontsteking of contactpunten? Als je contactpunten hebt moet je die maar is vervangen samen met de condensator, na 20.000 km zijn die ook wel is op…

vicious
                Bijdrager

ff een vraag over de trekveertjes `How To`, op de laatste foto liggen de segmenten niet mooi `rond` en ik krijg ze zo niet terug over de staafjes. Gaat dat altijd zo stroef of is hier een truukje voor? (het gaat dus om het terugplaatsen van de segmenten als de veertjes er al op zitte)…

Thijs_DR_Evo
                  Bijdrager

Ze niet al helemaal op de pinnetjes doordrukken naar onderen is de truuk. Dus eerst alle drie een beetje erop (dus door 1 plaatje van de kettingschakel) en dan alle drie min of meer tegelijk naar onderen drukken.

grz Thijs

vicious
                    Bijdrager

;)ja dank u tis gelukt, maar ik dacht dat die voetjes mooi rond moeste ma dat hoeft helemaal niet foutje

AA-T
                      Sleutelbeheerder

Jacky :
                        ja snap k dat doe k ook.. bougie
                        extra nog eruit gedraaid dacht al dat jullei dat zou dei vrage volle toeren gereden dikke wind mee heel hard gereden. hevei fors ageremd ding uit bougei eruit knie beetje verbrand enz:P ma bougei is perfect… Ma tis tus niet dat k hem te hard rij ofzo? dan draai k gewoon dei schroef in!

zoiets had ik op een gegeven moment ook.. bougie vonkte ook mooi en alles…
                        maar toch lag het probleem bij mn bougie (reed op ngk b8hs) andere bougie derin gedaan, probleem opgelost (nu champion L86C)
                        voortaan zweer ik bij champion :thumb.. kan je ook nog proberen als je nog steeds dat probleem hebt..
                        gewoon ff vragen naar een goeie champion-bougie voor jou 50cc..

Ivoke
                        Bijdrager

:(vraagje!
                          ik was zostrax even aant rijde.. niet lang
                          en ik zet mijn brommer weer trug in de garage.. zie ik dat het hendeltje van het benzine kraantje is afgebroke of af gevalle… heb 0veral gekeken waar ik gereden heb.. maar het ligt nergens..
                          De vraag is? moet ik nu een nieuw hendeltje halen.. of dat ding kraantje? en wat is de kosten ongeveer van dat? kraantje 0f hendeltje?

woe
                          Bijdrager

hendeltje kan je niet los kopen.
                            moet perse nieuwe kopen, zal niet meer dan tientje kosten

mn brommer zit al dikke half jaar zonder hendeltje:D

Marcc
                            Bijdrager

ik mis mijn hendeltje ook al weer ruim 3 maanden mja heb al 3 benzinekraantjes gehad en heb nu geen zin meer om nieuwe te kopen.

Jelle89

kheb sinds zondag een si gehaald voor 25 euro, velgen frame en blok los..in elkaar gezet, andere carter op het kamp gehaald en zadel voor 35 euro ( met cilinder krukas alles, behalve geen kop en geen koppeling)
                                nou zit ie helemaal in elkaar, hij krijgt benzine en heeft compressie wat kan het nog zijn..hij gaat nog steeds niet aan..iemand..???..owja ontsteking is contactpunten, zit ongeveer nieuwe zuiger en cilinder in, contactpunten staan goed dus wat het is weet ik niet

weet iemand misschien wat het kan zijn..???..

edit, ik had eerst een bobine, die deed het, daarna deed ie het niet meer, andere geprobeert, en hij vonkte weer, nou wat stukjes gerent om te kijke of ie aanging weer gekeken of ie nog vonkte, maar nou doet ie het weer niet meer, waardoor komt dit?
                                ligt dat aan mijn contactpunten???

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

gewoon met een oud blokje even de contactpunten en condensator vervangen en een nieuw bougietje..

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.