‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 3,421 tot 3,435 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespa freak michel
    Bijdrager

maar dat duurt dan toch lang voor die op toeren komt of niet dan kom je cker in het begin niet vooruit

joey636
      Bijdrager

als je iets post post dan wat zinvols aub.
        deze verwijder ik.
        en trouwens reken maar dat hij dan niet langzamer gaat trekken.
        die 80cc die wil wel van de plaats komen.

TimoO_
        Donateur

trekt noujuist sneller op. volle wangen + membraam = meer carterdruk = sneller optrekken. en die 80cc polini trekt ook berensnel op. maar je kan wel geen 13/13 meer op je speedengine zetten (ofja kan wel maar heeft geen zin). is maar effe dat je het weet. je moet dus een plaatje maken en daarmee je inlaat afdichten.

maar die combinatie kan zeker, en gaat ook zeker goed trekken als je hem goed afstelt.

ArvidW
          Donateur

vespa freak michel :
            hallo weet iemand toevallig of op een speed engine 80 cc polini een klein carterhelft van simonini zij inlaat met nuova mazzuchelli krukas met 21 mm carburateur past en ook loopt???:?

Moet wel lopen, maar ga liever voor een 19mm of een 17.5 ! Vespa cilindertjes zijn wat zielig bepoort en zullen het mengsel wat de 21mm geeft niet zomaar kunnen verwerken. Om het jezelf makkenlijk te maken kun je beter een 17.5 nemen, dit kun je tenminste nog wat beter afstellen dan 21mm.

Bedenk maar eens hoe groot de poorten van een scootercilinder zijn als mensen er een 17.5mm voor kopen, vergelijk dit met vespa-cilinders en dan kom je waarschijnlijk tot de conclusie dat 21mm maby overkill zal zijn…

Ow, en HansieB zal je vertellen dat je een 30mm carburateur moet kopen omdat groter altijd beter is :pest

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

hansieb
            Moderator

Nee hoor 🙂 arvid je hebt wel gelijk een 17.5 zijn super carbjes incl membraam inlaat zou dat prima motten werken.

@arvid thomas liet me al een foto zien van een ciao met 28mm KEIHIN erop tjaaaaa als dat zou kunnen

pier
              Bijdrager

wat voor blok is dat eik hans? malossi blok?

barry
                Donateur

ook een mooie uitlaat & zo te zien heb ik deze nog niet.

HELLRAISER
                  Bijdrager

Waar zijn Fabrizi pijpen eigenlijk verkrijgbaar?

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

niet meer nieuw zover ik weet, die foto die hans liet zien is gewoon een malossi reedvalve, maar dan de rood gecoate versie (met 46 eurocilindro)

zen frame heeft hij wel zo lelijk moeten maken (blokbouten punten veel verder naar voren, en achter in het spatbord een gat maken, en geen filter kunnen hebben)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                      Gele Racefrikandel

Timmetje
                      Bijdrager

Vandaag ben ik heel en weer gereden met me ciao naar school, alleen na een tijdje wou deze niet meer stationair lopen, ik voelde al dat het aan de koppeling lag maar wat wist ik niet, toch maar heen en weer naar school gereden. Net ff thuis gekeken en het bleef idd de koppeling te zijn. De koppelingsschoentjes staan veels te ver naar buiten, waardoor de koppeling al bijna meteen aanslaat enzo ook geen kans heeft om stationair te lopen.

Me vraag is, waarmee kan ik dit oplossen?

Marcc
                        Bijdrager

groene poliniveertjess rijde altijd wel goed zelf op helemaal orginele setupjes en dan zal je probleem waarschijnlijk opgelost zijn…

ArvidW
                          Donateur

Veertjes rekken na een tijdje uit, mijn polini blauw zijn nu even strak als nieuwe polini groen.

Ik zou dus gewoon nieuwe veertjes kopen, zelf zou ik opzoek gaan naar polini groen, maar dat komt omdat ik het fijn vind om met veel toeren op te trekken.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Timmetje
                            Bijdrager

ze blijven hangen, ze veren niet terug tenzij ik me koppeling los draai…

J3sp3R
                              Bijdrager

Ligt het aan mij of kan ik niet posten in het 50cc snel topic?

Edit:
                                O, kzie ’t al.

Mensen met Pro acces level of hoger (forum helpers, admins) kunnen hier posten. gewone gebruikers niet

😡

Dice
                                Bijdrager

Als ik met vriend/vriendin op een ciao rijdt (dus met passagier) en ik trek nog maar aan de gas slaat dat ding al over. We moeten dan beide OVERDREVEN naar voor leunen en ik kan nooit vol gas trekken in het begin.

Heeft iemand hier iets op gevonden?

15 berichten aan het bekijken - 3,421 tot 3,435 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.