Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 11 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2006 om 09:30 #138318
Hier even 2 foto’s van mijn splinternieuwe polini 80cc welke vast-warmgelopen is.Zou ik hier mee kunnen voortrijden???In de cilinder zijn enkele amper voelbare krasjes.Zuiger is er erger aan toe.
Reden was volgens mij een lekkende koppakking.Valse lucht mee binnenzuigen & zo een arm mengsel veroorzaken.Rijd nu al met een 74 sproeier & de bougie bleef tamelijk licht.1 tapeind defect , waardoor het leek dat de moer vaststond,maar niet dus.
28 december 2006 om 09:36 #138319Ik denk dat er nog wel mee valt te rijden, en idd tapeind was het denk ik ook. de krasjes zijn precies bij het onderste tapeind.
ik weet niet precies wat ik ervan moet denken maar het is iig wel zonde 🙁
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 december 2006 om 09:38 #138320de krassen in de zuiger heeeel zachtjes schuren, zodat ze de geen schade meer kunnen veroorzaken, en nieuwe zuigerveren erop. (gewoon een suggestie he)
het beste is natuurlijk een nieuwe zuiger, maar da’s niet goedkoop…
28 december 2006 om 10:25 #138321ciaoracer :
Maar ik vind het zo bizar de kabels gaan ook richting de koplamp en naar het achterlicht toe. Dus er is 1 kabeltje dat in iets rood is gemonteerd en 1 die je moet monteren op zo een pinnetje dat achter een moertje zit. Ik weet niet of jullie snappen wat ik bedoel?Weet er mss iemand antwoord op mijn vraag?
Ik weet dus nog altijd niet of die 2 er nu op moeten blijven of dat die er af kunnen. 1 is een rode draad en 1 is een zwarte draad. Stukken dunner als de draad naar de bobine toe. Het is elektrische ontsteking dus geen contactpunten.28 december 2006 om 10:39 #138322ik heb men vario erop. men brommer rijd weer, ( kabel naar bobine zat los >.< ) maar als ik rij… dan doet de vario het wel… ( orginele) alleen als ik dan even hard rij… en dan weer zacht. dan komt er een rol ofzo scheef te zitten en gaat de vario niet meer trug goed in elkaar… dus dan zit da binne in scheef… kan iemand mij vertellen wat het probleem is 😛 als je de uitleg snapt!
28 december 2006 om 11:17 #138323je hebt een orginele voorvario ?
je hebt wel de orginele rollen of 16×13 (scooterrollen) erin ?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 december 2006 om 11:18 #138324ik heb er de rollen in van jmpb. http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3319
dat moeten tog de goeie zijn…
en ja originele voorvario…
en ik vind dat hij zo goed niet trekt… net zoals mijn 70 poulie, misschien nog wel minder
28 december 2006 om 11:20 #138325Weet er mss iemand antwoord op mijn vraag?
Ik weet dus nog altijd niet of die 2 er nu op moeten blijven of dat die er af kunnen. 1 is een rode draad en 1 is een zwarte draad. Stukken dunner als de draad naar de bobine toe. Het is elektrische ontsteking dus geen contactpunten.Op de cdi sluit je aan:
-groen
-witte
-rodeZwart moet aan het chassis
28 december 2006 om 11:22 #138326barry :
Weet er mss iemand antwoord op mijn vraag?
Ik weet dus nog altijd niet of die 2 er nu op moeten blijven of dat die er af kunnen. 1 is een rode draad en 1 is een zwarte draad. Stukken dunner als de draad naar de bobine toe. Het is elektrische ontsteking dus geen contactpunten.Op de cdi sluit je aan:
-groen
-witte
-rodeZwart moet aan het chassis
Hey Barry,
Ik heb geen cdi maar bobine. Ik denk dat ik dan iets verkeerd heb gezegt in mijn vorige berichten. Elektrisch is dat dan altijd alleen maar met cdi of kan dat ook met bobine zijn?
Ik ga zo dadelijk weer aan de brommer verder werken en ga ik eens zien hoe ik dat mte die draden moet zien. Anders maak ik wel even foto’s voor de zekerheid.28 december 2006 om 11:25 #138327stijnvleut :
ik heb er de rollen in van jmpb. http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3319dat moeten tog de goeie zijn…
en ja originele voorvario…
en ik vind dat hij zo goed niet trekt… net zoals mijn 70 poulie, misschien nog wel minder
Als je een originele voorvario hebt , zijn dat de goede rollen .
Misschien een stomme vraag van mij , maar de plastic kapjes heb je die erop gezet???
Normaal,als een vario goed in elkaar zit,blijven de rollen goed zitten.
Als er bij de montage er per ongeluk ééntje een beetje scheef zit,kanteld deze verder,hoe sneller je rijdt , waarna hij niet goed meer op zijn plek valt.28 december 2006 om 11:31 #138328
.-{2F4OV}-.Dan kan idd het probleem zijn;)
Maar je weet cker dat de naaf niet kapot is? Draait ie gwoon soepel?
Heb je de snaar niet TE strak gespanne.. waardoor hij meteen in de schijven trekt en dus niet goed varieert/optrekt?
Heb je niet veel te zware gewichten erin? Lijkt me eig sterk mja;) Je weet ma nooit….
Als laatste…
Miss had je iets meer moeten neerleggen en gwoon de malo/polini voorvario moeten kope;)
Dan kon je hem meteen beter afstellen…28 december 2006 om 11:33 #138329die komt er ook alleen hijs uitverkocht bij jmpb =(!! deze vario is meer om even wat kennis op te doen want ik heb GEEN ervaring met varios… maar ik heb al die witte kapjes er goed op gedaan. maar ik zal hem wel eens uit elkaar halen en goed schoon maken! en het blok staat helemaal naar achter en hij varieert wel goed.. ik zie de vario op en neer gaan… alleen als hij dan weer trug in elkaar gaat blijft hij op 1 punt steken
28 december 2006 om 11:38 #138330stijnvleut :
die komt er ook alleen hijs uitverkocht bij jmpb =(!! deze vario is meer om even wat kennis op te doen want ik heb GEEN ervaring met varios… maar ik heb al die witte kapjes er goed op gedaan. maar ik zal hem wel eens uit elkaar halen en goed schoon maken! en het blok staat helemaal naar achter en hij varieert wel goed.. ik zie de vario op en neer gaan… alleen als hij dan weer trug in elkaar gaat blijft hij op 1 punt stekenAlles moet echt heel soepel gaan.Ergens 1 kleine hapering & dan bij het trager rijden gaat je vario misschien niet snel genoeg naar buiten & vallen je gewichtjes scheef.Ook mag ne NOOIT vet aan -of in een vario gebruiken.
Ik spuit hoogstens een beetje siliconenspray op de gewichtjes & dat is echt alles.
Vet -of olie plakt.28 december 2006 om 11:56 #138331kun je deze makkelijk (op je achterlicht) aansluiten??:? omdat er staat ”ohne halterung” -> zonder houder
28 december 2006 om 12:03 #138333Nick_orginelli :
kun je deze makkelijk (op je achterlicht) aansluiten??:? omdat er staat ”ohne halterung” -> zonder houderWerkt niet bij U!!!Is enkel voor sc……ers.Word ook zonder houder geleverd.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.