Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Vespaflappie
    Bijdrager

Je houd nog wel van me;)

Edjuh
      Bijdrager

Vespaflappie :
        Je houd nog wel van me;)

:'(

Beetje uitgehosst/uitgekotst?

Vespaflappie
        Bijdrager

jaja, alang he;)

Enne……Aan kotsen doe ik niet meer:P!

barry
          Donateur

kijk eens op het forum,hoeveel mensen hun motor kapotgereden hebben.Laatst zag ik nog foto’s van een nicasil cilinder,waar bovenaan het hardchroom gewoon weg was.Opgevoerd,rijd je echt het beste met 4à5%olie in je brandstof.
            Ik lees hier ook altijd dat 50cc DR cilinderkits altijd vastlopen.Dus zijn ze niet goed zeggen vele personen hier,maar dit is meestal te wijten aan te kleine sproeiers of te weinig olie.
            Ik ben nu 34jaar jong & werk al 18 jaar aan 2 takt motoren.De meesten hier zijn zelfs zo oud niet.
            Ik heb zelfs met olijfolie gereden,omdat op zondag hier de shop’s dicht zijn.Stinkt wel,maar als je er genoeg van indoet heb je geen problemen met je motor.
            Wees gerust,bespaar niet op je olie die je gebruikt.Neem volsyntetisch,kost veel geld maar je hebt er dan ook echt veel plezier van.

KennyVespa
            Bijdrager

IK hat vraagje is een imitatie zuiger van een dr 70cc cilinder wel goed ofniet???,,

en hoe kan je aan een vliegwiel zien of het elektro is of contactpunt???

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

bij electrisch vliegwiel ziet er geen rubber op (om cp af te stellen) en bij contactpunt vliegwiel dus wel.

Of je hebt als je geluk hebt, een zwart vliegwiel met helemaal geen rubber , die is van pinasco maar die zal je wel niet hebben.

Wat ik heb gehoord is dat imitatie zuigers van DR vaak BETER zijn dan de orginele, de orginele schijnen vaak heel vaak warm/vast te lopen!!.

niet zeker maar kdenk dat die imitatie best goed is

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

.-{2F4OV}-.

Dus volgens jou loopt de imatatie minder snel vast dan ori?

Das opzich wel fijn, want die imi zijn een stuk goedkoper toch?

Vespaflappie
                  Bijdrager

barry :
                    kijk eens op het forum,hoeveel mensen hun motor kapotgereden hebben.Laatst zag ik nog foto’s van een nicasil cilinder,waar bovenaan het hardchroom gewoon weg was.Opgevoerd,rijd je echt het beste met 4à5%olie in je brandstof.
                    Ik lees hier ook altijd dat 50cc DR cilinderkits altijd vastlopen.Dus zijn ze niet goed zeggen vele personen hier,maar dit is meestal te wijten aan te kleine sproeiers of te weinig olie.
                    Ik ben nu 34jaar jong & werk al 18 jaar aan 2 takt motoren.De meesten hier zijn zelfs zo oud niet.
                    Ik heb zelfs met olijfolie gereden,omdat op zondag hier de shop’s dicht zijn.Stinkt wel,maar als je er genoeg van indoet heb je geen problemen met je motor.
                    Wees gerust,bespaar niet op je olie die je gebruikt.Neem volsyntetisch,kost veel geld maar je hebt er dan ook echt veel plezier van.

Met de DR50 heeft het te maken dat de cilinder in z’n geheel gewoon brak is afgewerkt!
                    Braampjes en gietfoutjes komen daarin best vaak voor…

Daar helpt zelfs smeren niet tegen Bar…!

KennyVespa
                    Bijdrager

Herr FlicK :
                      bij electrisch vliegwiel ziet er geen rubber op (om cp af te stellen) en bij contactpunt vliegwiel dus wel.

Of je hebt als je geluk hebt, een zwart vliegwiel met helemaal geen rubber , die is van pinasco maar die zal je wel niet hebben.

Wat ik heb gehoord is dat imitatie zuigers van DR vaak BETER zijn dan de orginele, de orginele schijnen vaak heel vaak warm/vast te lopen!!.

niet zeker maar kdenk dat die imitatie best goed is

Ow dat is netjes en ik heb vandaag bij epc wel die van pinasco gehaalt voor 69,95 want moest een nieuwe maar ze
                      hadden geen orginelen en ik heb een imi zuiger gehaalt dus ga ik me die eens erin fixen maar in de orginele zuiger zitten 4 poorten en in de imi 2 grote en 1 platte lange is dat erg dan???

tom
                      Bijdrager

barry :

Jaa, kan wel waar zijn wat gij zegt, maar dat 50cc DR cilinder altijd vastlopen is niet, echt niet.
                        Wat sproeier betreft en extra olie bijmengen kan nooit kwaad lijkt mij.
                        IK rij al anderhalf jaar rond met een 50DR, 62 proeier en proma cc.
                        Waarschijnlijk veel te rijk afgesteld, en ook teveel olie. Maar ik heb er nooit problemen van.
                        Of de zuiger zwart is geworden weet ik wel niet. (waarschijnlijk wel hè)
                        En wat je zegt van die volsyntethische olie, wat maakt dat nu uit?!
                        Olie is toch olie …??
                        Ik gebruik altijd olie van de Aveve (nog geen 2,5€ voor 1 liter) en het rijdt ook. 🙂
                        Die volsyntethische, maakt het dan veel uit qua verbranding of roet op de zuiger?

.-{2F4OV}-.

Maakt iig wel veel uit qua prijs !!

barry
                          Donateur

wel beste Tom,als jij liever nieuwe kit’s koopt moet je het zelf weten.De olie die jij koopt is goed voor bosmaaiers,ketingzagen,enz………
                            Koop TTS van castrol.Ik gebruik deze al 20 jaar.Bij inrijden doe ik er altijd een scheutje risinusolie bij.
                            Dit kun je verkrijgen in een modelbouwzaak,of bij de apotheker.
                            Zo heb je nog een echte racegeur achter je brommer hangen.

Vespaflappie
                            Bijdrager

ik heb totnu toe altijd Bp brommix getankt, zelfs met me rs70…..

Geen enkel probleem gehad, met me ReedValve ga ik wel een paar liters TTS halen, beter zekere voor onzekere, wil nm me deps ook mooi schoon houden..:)

November Rain
                              Bijdrager

heey jongens ik heb nou een dell’ 19mm…

maar waar the fuck zit nou die luchtschroef…of stationair schroef?? Hoe dan ook het moeten er 2 zijn.. ik zie er maar 1 zitten op mijn carb….

kan iemand me er iets over vertelle?

Edjuh
                                Bijdrager

Bij de evo carb is dat koperen schroefje de luchtschroef en de andere met de veer de stationairschroef als ik het goed heb.

Ik zie net dat het hetzelfde is als bij het evo blok, twee schroeven dus!

Edit: ik heb nog een vraagje: ik heb nu een nieuwe zuiger in mn blok gedaan, dus niet gereviseerd zoals ik van plan was. Slotspeling van de veren is netjes 0.4. Ik heb vandaag iets van 20km gereden alsof ik aan het inrijden was, maar hoeveel km’s moet ik dit nog volhouden. Hoe lang moet je dus een nieuwe zuiger inrijden?

Ik heb al wat extra olie in de tank gegooid.

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.