Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic

Home Forums Algemeen Oude topics ‘Kleine vragen’ topic

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 12,450)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Rij je in met vario? Je weet dat je beter met poulie in kan rijden.

En je hebt elek. ontsteking toch? Dan zou het iig niet aan je onsteking liggen.

Het kan ook valse lucht zijn volgens mij.

November, probeer iets tussen de 90 en de 110 ofzo? Maar die jongen van wie je hem kocht en bv. flappie weten het wel preciezer neem ik aan.

Die poulie zou het goed moeten doen lijkt me.

teamWasted
      Bijdrager

November Rain :
        eej jongens…

wat voor sproeier(s) moet ik halen op een malossi blok. Dus 47mm DEPS Malo carters 19mm en 19mm Malossi Red filter. Ninja uitlaat en een 65mm poelie.

Ook vraag ik me af of een 65mm poelie niet te groot is voor dit blok (en het is een citta dus poelies zijn daar “kleiner” voor een evengroot verzet asl op een ciao (citta heeft namelijk kleinere wielen:P))

heej november,

in de carb zit nog een sproeier, waar ik gewoon me reed, is 80 geloof ik. zijn de zelfde als uit je oude carb;) en ik zou dan maar pouli 55 proberen:P n anders een belgenkoppeling.. ik zelf reed met 65 op men ciao.

ik hoor wel hoe die het doet!

November Rain
        Bijdrager

teamWasted :

November Rain :
          eej jongens…

wat voor sproeier(s) moet ik halen op een malossi blok. Dus 47mm DEPS Malo carters 19mm en 19mm Malossi Red filter. Ninja uitlaat en een 65mm poelie.

Ook vraag ik me af of een 65mm poelie niet te groot is voor dit blok (en het is een citta dus poelies zijn daar “kleiner” voor een evengroot verzet asl op een ciao (citta heeft namelijk kleinere wielen:P))

heej november,

in de carb zit nog een sproeier, waar ik gewoon me reed, is 80 geloof ik. zijn de zelfde als uit je oude carb;) en ik zou dan maar pouli 55 proberen:P n anders een belgenkoppeling.. ik zelf reed met 65 op men ciao.

ik hoor wel hoe die het doet!

Aaah kijk cool.. daar heb ik wat aan. Dan ga ik eerst ff kijken wat ie doet met poelie 65. Ik denk dat 80 wel een nette sproeier is voor mij dan ook. Want die die van mij heeft in principe nog wel minder (niet veel) expansie als die malo too bad.

Ojah hoe “vet” reed jij?? Dus hoeveel olie smeerde jij erbij?

Herr Flick
          Sleutelbeheerder

kan ik je ook wel vertellen, je moet nooit op teveel olie gaan rijden want dat is slegt.

in de 5 liter bijv, doe ik altijd 105ml olie, dat is maar een beetje meer want hij moet gaan roken als je rijd.
            dus gewoon op 2 procent gaan rijden maar iets meer

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
            Gele Racefrikandel

teamWasted
            Bijdrager

ik reed 1/40 ongeveer

barry
              Donateur

Ik heb vandaag gaan tanken.
                200ml castrol TTS op 5L benzine getankt.
                Nooit warm,-of vastlopers gehad.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

100% meer olie als nodig is egt niet goed hoor, t zal vast wel niet warm of vastlopen maar zal veel koolaanslag produceren!!

je kan beter gewoon 2% doen en dan ietsje meer maar. je zal zien dat hij minder zal roken/stinken en misscien zelfs beter lopen

Gele Racefrikandel

barry
                  Donateur

hé flick,toch geen 2% olie bij mijne set-up.Dit is genoeg als je origineel 25km/h rijd.
                    Ik heb andere dingen meegemaakt 20 jaar geleden met minerale olieen.Nu met volsyntetische heb je echt de 4à5% olie nodig.Vroeger reed ik met de camino met 10à12%.
                    Nu heb ik geen koolaanslag teveel.

ps.stuur me eens een paar detail-foto’s van die stang tussen het zadel & de naftbak.t’Is voor op mijne mini ciao.

greetz

Barry

November Rain
                    Bijdrager

idd flicky is zoooo bang dat je veel kool krijgt dat ie meteen aanloopt.. als alles gewoon goed vonkt en je bougie heeft een nette kleur dan kan je echt wel 1 op40 rijden.

Herr Flick
                      Sleutelbeheerder

1 op 40 kan zeker wel, meer voor inrijden eigenlijk, maar wat barry doet vind ik gewoon SUPERVEEL.
                        maar iedereen zen eigen style he, mensen denken vaak veel olie veel smering maar ;

groot = niet altijd beter (groter = meer in dit geval)

Gele Racefrikandel

KennyVespa
                        Bijdrager

uhhh hat vraagje is al je bougie zwart is je sproeier te klein of te groot? en is het normaal als de bovenkant van de zuiger beetje zwart is?

barry
                          Donateur

Herr FlicK :
                            1 op 40 kan zeker wel, meer voor inrijden eigenlijk, maar wat barry doet vind ik gewoon SUPERVEEL.
                            maar iedereen zen eigen style he, mensen denken vaak veel olie veel smering maar ;

groot = niet altijd beter (groter = meer in dit geval)

Nog nooit een warm,-vastloper gehad zo.Maar trop is teveel zeggen ze hier in Belgie.Maar ik zit zeker goed zo.

KennyVespa
                            Bijdrager

reactie please 😛

Vespaflappie
                              Bijdrager

bougie zwart is sproeier te groot…

Je zuiger is altijd wel beetje zwart bovenop, als het maar niet te erg word!

Edjuh
                                Bijdrager

KennyVespa :
                                  uhhh hat vraagje is al je bougie zwart is je sproeier te klein of te groot? en is het normaal als de bovenkant van de zuiger beetje zwart is?

Sproeier te groot, zuiger hoort ook niet echt zwart te zijn, duidt op slechte verbranding, te weinig lucht oftewel te grote sproeier.

edit: rotflappie is me voor!

15 berichten aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 12,450)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.