Home › Forums › Algemeen › Oude topics › ‘Kleine vragen’ topic
- Dit onderwerp bevat 12,449 reacties, 416 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 januari 2006 om 23:37 #132195
klopt het dat als je std. carters hebt, en er 70cc opzet (bijv. 70dr), dat er dan een paar spoelpoorten (deels) geblokeert worden?
13 januari 2006 om 01:17 #132196jups niet heel erg hoor…maar tunen v carters is altijd beter!
14 januari 2006 om 13:33 #132197waar moet ik het licht op aansluiten bij mijn speedengine/elektrische ontsteking??
de min is gewoon aan het blok ofniet?
26 januari 2006 om 23:02 #132373een polini voorvario…
kan hier een achterkoppeling van een camino op? en andere achterkoppelingen passen er zo ook op?
en wat is er aan een (race, of polini) vario beter aan dan bij een std. vario zoals die van een supe bravo/camino?
27 januari 2006 om 03:10 #132389Als je ff goed nadenkt weet je zelf je antwoord al op de eerste twee vragen. Als het allemaal universeel zou zijn en allemaal zou passen, denk je dat er dan nog veel mensen moeite zouden doen om een Vespa vario te vinden???
Er zal altijd wel iets anders op pas te maken zijn, maar er is niks pasklaar voor te krijgen, alleen het spul dat er voor bedoeld is past (zowel op de krukas als op de achternaaf)
Over je vraag wat er beter is aan een Polini/Pinasco/Malossi/TJT vario:
daar is al het een en ander over geschreven. Maar in het kort, ze zijn veel lichter als de originele, en het verloop van de banen voor de rollen is beter, meestal progressief. De originele ‘schiet door’ bij sterkere setups en is dus niet goed af te stellen. (zijn ‘hellingen’ zijn eigenlijk te vlak).I came, I saw, and I forgot what I was doing...28 januari 2006 om 13:59 #132403heeft iemand hier ook ervaring met Motip CHROME spray?
werkt deze goed?ik heb over andere chrome spray gehoord dat het (erg) bladeert?
28 januari 2006 om 14:19 #132404ze zeggen dat die chroom spray niet goed droogt, ik heb het hier op het forum ook maar gelezen;)
28 januari 2006 om 20:07 #132407ik heb hier nog een (halve) vespa ciao staan waar ik niets mee doe…
ik dacht als project (als dank aan vespa (en vespa ciao.nl en alle vespa ‘related things’ een projectje…) en later wordt die dan verloot ofzo geen idee wat er gaat gebeuren)…
ik heb al plannen…bijv. een leuke setup eronder, en in de kleuren van italie? 3 spaaks velgen met de drie kleuren: groen-wit-rood…
en die kleuren ook (overlopen) het hele frame langs ofzo…in andere woorden: er moet wat leuks mee gebeuren 😀
zo staat die er nu bij…
er zitten momenteel 4 spaaks bij…wat vinden jullie?
28 januari 2006 om 20:46 #132408Dat italie-kleuren idee vind ik wel leuk, in amsterdam rijdt er een PK50 rond met die kleuren, die ziet er ook super uit.
28 januari 2006 om 21:48 #132409wil je hem opknappen en dan verloten onder de forum gebruikers? ik zou er als ik jou was een forum brommer van maken, dus vespa-ciao.nl op zetten, echt een tof ding van maken dat iedereen om kijkt, en zo het forum nog populairder word.( voor mij hoeft het niet drukker te worden hoor, er zijn al best veel gebruikers)
28 januari 2006 om 21:57 #132410timschilders :
wil je hem opknappen en dan verloten onder de forum gebruikers? ik zou er als ik jou was een forum brommer van maken, dus vespa-ciao.nl op zetten, echt een tof ding van maken dat iedereen om kijkt, en zo het forum nog populairder word.( voor mij hoeft het niet drukker te worden hoor, er zijn al best veel gebruikers)jah daar dacht ik ook aan…
zoals op citta-forum.nl, daar hebben ze nu de citta-tandem (tandemcitta, wtvr you wanna call it)…
zou hiermee ook kunnen met deze ciao…
moet ik ff met herr flick praten wat hij nog verder denkt…moeten kappen hebben enzo, deze moeten we dan ook zien te krijgen, en ik dacht ook dat het een goeie: dono-forum-ciao kan worden ofzo:P
enige probleem is als iedereen er aan werkt, wil iedereen hem ook thuis hebben:P
zoals je ziet ben ik er nog niet uit maar goed…
31 januari 2006 om 12:32 #132427ik heb nu mijn velgen laten zandstralen.. er zit nu een doffe witte laag op zeg maar.. en op paar plaatse wat ijzer .. zou ik nu de hele velg in de grondlak leggen.. of alleen die stukjes waar het moet en dan bij schuren?
4 februari 2006 om 15:46 #132431klein vraagje, ik ben nu bezig met het reviseren van een blokje wat ik nog had liggen en ik had niks te doen. hier de link van de how to : http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=15..
maar als ik de inlaat wil uitboren tot 13mm, word dat ding dan niet te dun dat het niet meer stevig is? dus als je lomp je carb erop zet dat meteen dat ding afbreekt? alvast bedankt
4 februari 2006 om 15:54 #132432Klopt, dit kan gebeuren. anders veil je gewoon eerst je inlaat en kijk je daarna of t nog echt nodig is..
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel4 februari 2006 om 16:05 #132433foto’s. de inlaat was al std. zo groot!

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic’ is gesloten voor nieuwe reacties.