Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

dum
    Bijdrager

kan je het klein karter deel van een malossi rkick reedvalve blok gwn op een gewone reedvalve blok zette?

greeets dum

Michel
      Bijdrager

Ja, dat moet geen problemen geven.

Crook
        Bijdrager

oke hier komt ie dan: weet iemand of ik een ciao in een vw caddy kan proppen want wil er graag 1 ophalen? 😕

groeten crook

Jelle
          Moderator

er passen zelfs meerdere ciao’s in een caddy 😉

Crook
            Bijdrager

:bier dank u voor de snelle reply :thumb

dum
              Bijdrager

bedankt voor de reactie:thumb

greets dum

SpeedDemon
                Bijdrager

AAAARG (enkele verschrikkelijke scheldwoorden en vervloekingen)

ik heb dus nu een Vespa Si kei gaaf.
                  ik heb hierbij 5 veerpoten…
                  en ik heb dus 1 rechte.

Heeft iemand die dingen ooit gericht?
                  Is er een andere oplossing voorhanden (zonder CNC frezen en/of draaien)?

Clint
                  Bijdrager

Is een vespa si carter, hetzelfde als een citta carter? Of zijn die totaal verschillend?

FonS
                    Bijdrager

@ SpeedDemon; ik heb wel van m’n bravo vork eens 1 poot weer recht gemaakt.

Die was behoorlijk scheef (kind van een jaar of 8-9 had me brommer gepakt, begon ermee te lopen, ding start, hij springt erop en rijd met een gangetje van 40-45 km/h tegen een muur :o).

Mijn oplossing was; poot in de bankschroef gezet, op de knik verwarmen met de gasbrander, buis over de poot heen en buigen (dan heb je een grote hefboom en kun je veel kracht zetten).
                      Controleren door de poot te rollen over bijv. een vlakke plaat staal (ik had een 8mm dikke alu plaat). Zo zie je precies waar er nog een knik in zit. Daarna dus weer opnieuw, verwarmen, buigen, controleren.
                      Was een half uurtje werk en is weer 100% in orde nu.

@ Clint; ik weet niet of citta’s een snorcarter hebben? Als het Si carter brom is, zit er verschil in de inlaattiming en de grootte van de inlaat

Clint
                      Bijdrager

Ik heb een snorcarter, mijne is ook begrenst daarom wil ik een andere zodat ik hem makkelijker kan uitvijlen.

Jelle
                        Moderator

maar heb je een oud ciao snorcarter met een koperen bus erin? of niet?
                          want alleen die met die koperen bus erin zijn moeilijk uit te vijlen!

SpeedDemon
                          Bijdrager

@Fons: Goed bezig! Zoiets was ik zelf al van plan en nu nog even uitvoeren. Als dat goed werkt doe ik de andere ook ff.

Clint
                            Bijdrager

Jelle :
                              maar heb je een oud ciao snorcarter met een koperen bus erin? of niet?
                              want alleen die met die koperen bus erin zijn moeilijk uit te vijlen!

Ik heb een Citta carter. Met een verharde stalen buis erin. Dus die is begrenst. Ik heb hem al voor de helft weg geslepen, maar het gaat zo moeilijk. Maar ik probeer het dus eerst vanavond nog..

SpeedDemon
                              Bijdrager

Kan dat niet met warm stoken en dan de bus koelen?

vicious
                                Bijdrager

Nee, hebben al genoeg mensen geprobeerd lukt niet. Arwid heeft hier een goede methode voor, maar het is en blijft een rotklusje.

Eigen vraag: wat zou ongeveer het benzine(mengsel) verbruik van een BROMblok moeten zijn? Dacht iets van 1:25???

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.