Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Lowie
    Bijdrager

@ sander, miss. de moeren juist te vast gedraaid, de schroefdraad dol gedraaid.

niemand ervaring met mijn probleem? sorry voor het ongeduld…

Michel
      Bijdrager

@ Lowie: Je kan ook naar de brommerboer om een passend lager te halen. Lagers bestaan in vele maten dus de goede zal er absoluut tussen zitten.

Ik denk dat ze aan het beunen geweest zijn, want normaal gezien slijt dat niet. Of het lager moet dusdanig vastgelopen zijn dat het gedeelte om de kruk gewoon stil is komen te staan maar dit lijkt mij zeer sterk.

Lowie
        Bijdrager

ja, ik weet ook niet, lijkt erop dat de binnenring van de lager is meegaan draaien.
          andere lager dacht ik ook al ja, maar het scheelt echt maar een paar honderste, dus denk niet dat lagers met zulke kleine stappen gaan. maar ik zal idd. eens kijken.
          zou vast zetten niet gaan? van loctite heb je daar spul voor toch?

FonS
          Bijdrager

@ Lowie; dat probleem heb ik ook een paar keer gehad, ik zou niet weten hoe je het op kunt lossen..
            je zou inderdaad een bepaalde versie van loctite kunnen gebruiken.

als je toevallig wat oude lagers hebt liggen, probeer ze dan allemaal eens om te zien of er een bij is die niet zomaar erop valt (er zit toch wat verschil in binnendiameter tussen het een lager en het ander, zo is mijn ervaring).

en als je bij je bromboer lagers los kunt kopen (hier in ieder geval wel) zou je kunnen vragen om er een paar te proberen, zodat je de beste eruit kunt kiezen 😉

peter139
            Bijdrager

nieuwe vraag:

Wat is het verschil in de volgende gasnaalden
              W06 – W07- Wo8 – W09
              Voor de grotere dellorto carburateurs(19mm etc)

Herr Flick
              Topic starter

De dikte en vorm van de naald,

Std zit er in een 19 of 21mm een W7, ga je dus hoger met je getal word de gasschuif spitser en krijgt hij wat meer onderin.
                Naar mijn weten/ervaring niet nodig op RV. (heb W12 eens geprobeert)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

PoliniCitta
                Bijdrager

PoliniCitta :
                  Het andere probleem is nog niet verholpen of het andere probleem begint al

dit was eerst het probleem:
                  http://www.youtube.com/watch?v=tOcMgEXHGco

dat heb ik verholpen door:

Zuigerveren vervangen, voet en koppakking vervangen, contacpuntjes opnieuw gesteld(0.45) en er een 70 sproeier ingedaan omdat de boegi nogal zwart was.

Nu trekt die wel weer op maar valt uit zodra die wil doortrekken, ik heb er een filmpje van gemaakt. Ik ben echt een beetje ten einde raad.

Filmpje:
                  http://www.youtube.com/watch?v=vXdddSVfKFU

niemand?

peter139
                  Bijdrager

eerste filmpje klinkt als valse lucht en de sproeier is aardig aan de hoge kant

Lowie
                    Bijdrager

@ Fons
                      heb idd. een bepaalde versie van loctite (bearing loctite, speciaal daarvoor bestemd) gebruikt. ben benieuwd of het werkt…

dum
                      Bijdrager

welke cilinders passe er allemaal op polini speedengine?

greets dum

FonS
                        Bijdrager

alles behalve 48mm cilinders (simonini 100cc, geloof dat fabrizi ook een 48mm heeft, maar voor de rest…)

overeenstemmende poorterij is een ander verhaal natuurlijk, maar iedere cilinder met een cilinderhemd van max 50mm past erin

dum
                          Bijdrager

ok merci dus een dr ofzo past er ook op ?

greets dum

VespaAvanti
                            Donateur

Ja past ook:thumb

Mijn vraag:
                              Weet iemand of de zuiger van een 41mm Polini Lckit hetzelfde is als van een gewone luchtgekoelde 41mm Polini?:?

LeMoN
                              Bijdrager

Zou een simonini proline het een beetje doen op mijn setup???

of doet een proma cc of leovinci handmade het beter???

FonS
                                Bijdrager

@ VespaAvanti; ik heb beide versies en ik geloof niet dat er verschil in zit 😉

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.