Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

iPurno
    Bijdrager

maar er staat niks over hittebestyendig op!?

niek1992
      Bijdrager

VeldMuijz :

VeldMuijz :

VeldMuijz :
        heeft iemand hier een gemonteerde foto van?
        http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=51_329&products_id=2859

? niemand?

ik had er laatst wel eentje gezien, maar dat was op marktplaats. alleen die foto is natuurlijk allang weg. ik ga effe zoeken voor je. ( vond het helemaal niet mooi staan btw :P)

Kevinwol
        Bijdrager

hoe kan ik het verschil tussen een brom en snor vertanding in de achterklok zien? ik heb hier een paar klokken liggen. met een heel groot tandwiel er in. is dat brom of snor?

CiaoSTB
          Bijdrager

hey, ik heb maandag een warmloper gehad, oorzaak waarschijnlijk een kapotte pakking, zuiger is redelijk zwart aangeslagen, maar cilinder geen enkel krasje gelukkig… nu heb ik al ff nieuwe pakkingen gehaald, moet ik gelijk even andere dingen vervangen?? en hoe krijg ik de aanslag op mijn zuiger het makkelijkst en veiligst er af? alvast bedankt…

Mitsy12
            Bijdrager

iPurno :
              maar er staat niks over hittebestyendig op!?

dan is hij dus niet hittebestendig 😛
              zo simpel is het;)

Erik1
              Bijdrager

hej…ff een vraagje

Wat is de handigste manier om de v-snaar strak te spannen. Volgens mij staat die van mij te los, waardoor hij soms slipt bij het optrekken. Het optrekken gaat daardoor ok langzamer dan voorheen. iemand tips?

leon ciao
                Bijdrager

dan moet het blok naar voren.
                  Haal de snaar eraf, draai dan de 3 blokbouten los en duw dan tegen de koppeling zodat het blok zich naar voren verplaatst.
                  Draai de bouten weer vast.
                  Leg dan de v-snaar opnieuw erop en hij staat strakker.

jan-willem
                  Bijdrager

Blok losdraaien daar voren schuiven en weer vastdraaien 😉

FonS
                    Bijdrager

niet vergeten om ook je uitlaat los te draaien (bout waarmee hij aan de brug zit alleen, gewoon paar slagen los) 😉

ik schuif het blok altijd met een schroevendraaier oid, zodat je wat hefboom hebt

VeldMuijz
                      Bijdrager

jah zo kan je hem er trouwens ook makkelijker opleggen, had ik me laatst maar is bedacht, gewoon blokkie naar achter schuiven er gewoon met de hand op doen en weer terug schuiven 😉 daarvoor altijd vet kutten met die v snaar met een schroevendraar er op te wiggen

ChrisNL
                        Bijdrager

FonS :
                          @ Chris ; niet te krijgen, en het heet ook niet echt belgenkoppeling

je kunt wel het verstevigde simonini koppelingshuis kopen, dat heeft net als de ‘belgenkoppeling’ een grotere poelie dan een normale koppeling.

deze dus: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3270

Okeej, passen hier wel de standaard segmentjes in en zo? en hoeveel groter is de poelie t.o.v. origineel huis?

sombrero
                          Bijdrager

passen indd de originele segmentjes in
                            poelie is voor 60mm in plaats van 50mm

maar ik weet niet op welke setup je het wilt gebruiken maar op die hiernaast weet ik niet of die wel er doorheen getrokken komt

maarja dan moet je maar eens met wat poelies gaan kloten en zo

ChrisNL
                            Bijdrager

sombrero :
                              passen indd de originele segmentjes in
                              poelie is voor 60mm in plaats van 50mm

maar ik weet niet op welke setup je het wilt gebruiken maar op die hiernaast weet ik niet of die wel er doorheen getrokken komt

maarja dan moet je maar eens met wat poelies gaan kloten en zo

Nou dat zit zo, heb een verstevigd zijstandaard, en omdat ie wat dikker is loopt me v snaar er net tegenaan. Met voor die grotere poelie kan dat net verholpen worden. dan uiteraard achter ook ietsje groter voor dezelfde verhouding 😉

Bo3T
                              Bijdrager

ik ga zelf hopelijk binnenkort ook rijden met simo koppeling. heb er al mee gereden, 43mm trekt het net wel/net niet.. ligt aan de uitlaat. ik ga zelf met een leovincie krul uitlaat rijden, hiermee rijd hij superchill. met een top1 komt hij net niet snel genoeg op toeren, en haalt hij zijn toptoeren ook niet.

CiaoSTB
                                Bijdrager

CiaoSTB :
                                  hey, ik heb maandag een warmloper gehad, oorzaak waarschijnlijk een kapotte pakking, zuiger is redelijk zwart aangeslagen, maar cilinder geen enkel krasje gelukkig… nu heb ik al ff nieuwe pakkingen gehaald, moet ik gelijk even andere dingen vervangen?? en hoe krijg ik de aanslag op mijn zuiger het makkelijkst en veiligst er af? alvast bedankt…

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.