Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vicious
    Bijdrager

Jazzy :
      Wat ik me nog afvraag trouwens, waarom zou je het decompressiesysteem weghalen? Zie dit blok (rechts):

Is niet per se nodig, meestal duw je je brommer wel door de decompressie heen. Motor uitzetten kan dan door de choke in te duwen (mits goed afgesteld), bougiedopje even eraf te nemen of je monteert een toeterknopje en verbindt het draadje met je massakabel die uit het blok komt (dan heb je dus een uit-knopje).

Martijnvanheerde
      Donateur

Jazzy: Voor kickstartblok kan het ook he. Dan moet je de deco hendel niet inhouden.

kobe
        Bijdrager

ik heb zojuist een 50CC dr binnen gekregen, ik heb een snorcarter, maar het past totaal niet, hij glijdt er niet gemakkelijk in.
          iemand ideeën? hij mist ongeveer 7 a 8 mm, het lijkt net alsof hij tegengehouden word door een randje.

Michel
          Bijdrager

Denk dat je dan een begrenst carter hebt 🙁 Daar passen snellere cilinders bewust niet in.

Een oplossing is kotteren.
            Of de rand die hem tegenhoud voorzichtig wegdremelen als dit mogelijk is. Ik heb dit carter zelf nooit gehad maar wel veel over gehoord.

PoliniCitta
            Bijdrager

heb een probleem met het starten als mn blokje eenmaal warm is, heb er een filmpje van gemaakt. bekijk het maar eens

http://www.youtube.com/watch?v=tOcMgEXHGco

iemand die een oplossing heeft?

Michel
              Bijdrager

Ik vermoed dat je zuigerveertjes op zijn. Maak ook gelijk je carburateurtje effe schoon, nieuw teflon busje erin en nieuwe pakkingset voor je cilinder. Ik neem aan dat hij dat wel weer loopt.

Heb je trouwens CP of Electronische ontsteking?

vesparijder
                Bijdrager

Heeft niemand problemen met de achterschijven van zijn vario?

Bluevespa
                  Bijdrager

zijn de 43 mm polini koppakingen bij jmpb helemaal niet meer te krijgen:S????

Herr Flick
                    Topic starter

kobe
                      Bijdrager

Michel :
                        Denk dat je dan een begrenst carter hebt 🙁 Daar passen snellere cilinders bewust niet in.

Een oplossing is kotteren.
                        Of de rand die hem tegenhoud voorzichtig wegdremelen als dit mogelijk is. Ik heb dit carter zelf nooit gehad maar wel veel over gehoord.

het was een vriend van me die dit vroeg op mijn account. maar ik was er ook al achter door te zoeken hier op het forum.
                        maar wat is kotteren precies? en waar kan ik dat laten doen? tis een gloednieuwe ciao dus om er nou zelf een beetje in te lope kutte vind ik ook niet zon lekker idee :p

Bluevespa
                        Bijdrager

@ herr flick, maar dat zijn niet die van polini toch, en zou het verstandiger zijn als ik er daar 2 van neem en op elkaar leg?? zodat het sterker is enzo??

Lowie
                          Bijdrager

vandaag wou ik mijn nieuwe lagers op mijn 2e hands krukas zetten….maar aan de kant van het vliegwiel klemt de lager niet, hij valt zo over de as heen, de rede hiervan is dat de krukas wat afgesleten is. iemand hier een oplossing voor? heb weleens gezien dat je er spul voor heb om ze vast te zetten. of zeggen jullie nieuwe krukas halen?

PiNeAppLePro
                            Bijdrager

Mijn ciao start niet en ik ben erachter wat het probleem is.

Ontsteking is gewoon goed. Het probleem is dat ik er Tapeindes heb ingezet van Powerone.
                              Tapeindes en moeren waar je ook niet vrolijk van wordt. Want bij het aanlopen trillen me moeren om de 1 of andere reden gewoon los en zijn ze daarna ook niet meer vast of los te draaien.

Nu is mijn vraag:

– Is mijn probleem verholpen met de kwaliteits tapeindes en kraagmoeren van jmpb?

hansieb
                              Moderator

Bluevespa :
                                @ herr flick, maar dat zijn niet die van polini toch, en zou het verstandiger zijn als ik er daar 2 van neem en op elkaar leg?? zodat het sterker is enzo??

Het is gewoon een stukje alu boeit niet welke 43mm koppakking je gebruikt.

En waarom zou je twee pakkingen gebruiken ??????? vergroot de kans op lekkage alleen maar meer.

Gewoon dus 1 koppakking gebruiken.

Edjuh
                                Bijdrager

Doet me denken aan het dubbele condoom idee:D

@sander, zit je tapeind goed vast? Ik heb zelf geen problemen gehad met die bouten/moeren van p1. Desnoods van dat loctite spul kopen ofzo, maar ik vind het raar dat het zo makkelijk lostrilt.

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.