Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 september 2008 om 14:30 #43422
mn brommert wil nouw alleen maar op deo lopen (A)
als ik deo in de cilinder spuit via bougiegat loopt die wel
en slaat die af zodra het verbrand is. iemand enig idee wat dit is??3 september 2008 om 15:23 #43425Ja hij krijgt geen benzine! Als je benzine in de cilinder doet loopt hij ook lijkt me?
3 september 2008 om 20:41 #43451
Tom ciaoHey
Ik heb vanalles gelezen over accu ontsteking in het Pro Acces deel, maar heb geen Pro Acces dus ik kan er daar niet in meepraten 😛Maar goed,
Dus als ik dit zo aansluit:

en de bobine van de massa afhoud, moet het dus goed lopen? 🙂
En moet de accu 6 of 12 volt zijn? (zonder verlichting)
3 september 2008 om 20:48 #43452hoe maak je een accu ontsteking ? wat voor bobine heb je ervoor nodig ? gaat dat ook gewoon op de scoter met en vespa bobine ? en gaat het ook gewoon met scooter spoele enzo ik heb gewoon een std bobine op mij scoot met 1 massa groene kabel
en een – zwart_rood3 september 2008 om 20:52 #43453@ tom ciao nee zo moet het niet de accu laat de ontstekingspoel vervangen dus moet je hem net als de ontstekingspoel aansluiten alleen moet je de min van je accu nu aan je bobine aansluiten
3 september 2008 om 20:58 #43454Ik heb enkele vraagjes over het veilen van de inlaat van mijn ciao,
dit is de setup: Proma cc, 50cc paiwai 13/13 carb met sproeier 60, 80 poelie
hiermee loopt hij op een vlakke weg, 58/59 kmh.1 Als ik de inlaat veil, hoe veel harder zal hij dan rijden?
2 Zal de trekkracht toenemen of afnemen? goed merkbaar?
3 Welke sproeier heeft hij nodig als hij geveild is?
4 Hoe groot en welke kant op (links of rechts het meeste?) zal ik de inlaat aan de binnekant van de carter moeten veilen om juist meer snelheid te hebben? trekkracht hoeft niet omhoog, dat is wel goed zo.
alvast bedankt, Mixert
3 september 2008 om 21:17 #434551. je gaat harder hoeveel ligt aan je cill
2. ja gaat veel beter
3. 4 of 6 maten groter of meer ligt aan hoe je veild en wat voor carb + luchtfilter
4. er staat een hele goede howto op de site bekijk die eerst even4 september 2008 om 05:30 #43460tolleburker :
@ tom ciao nee zo moet het niet de accu laat de ontstekingspoel vervangen dus moet je hem net als de ontstekingspoel aansluiten alleen moet je de min van je accu nu aan je bobine aansluitenlees aub eerst het pro access stukje over accu-ontsteking, voordat je er ‘advies’ over geeft.
die schets is van mij, en zoals het daarop staat werkt het prima !
@ tom; ik gebruik een 6v accu, en heb ook m’n licht erop aangesloten.4 september 2008 om 05:45 #43461@ fons oh dacht dat je het anders had maar waarom zo als je het ook anders kan aansluiten
FonS: ik zeg ook niet dat ik een andere manier verkeerd vind, alleen maar dat mijn manier wel degelijk werkt en je dus niet moet zeggen dat het niet zo is 😉
4 september 2008 om 13:56 #43467
Tom ciaoHoezo anders?
Dit werkt toch?En niemand heeft nog bewezen dan een andere manier werkt 😉
4 september 2008 om 14:47 #43468hoe kan ik kijken of mijn bobine nog wel werkt?
en hoe moet je bekijken of er nog stroom loopt door de kabel vanuit het blok naar de bobine?alvast bedankt!
4 september 2008 om 14:52 #43469je bougie tegen de cilinder aanhoude gaan renne en kijken of ie vonkt;)
4 september 2008 om 14:55 #43470ja, maar dan kunnen het ook de contactpunten zijn of boegie toch? en die zij goed
4 september 2008 om 16:17 #43474mixert :
Ik heb enkele vraagjes over het veilen van de inlaat van mijn ciao,dit is de setup: Proma cc, 50cc paiwai 13/13 carb met sproeier 60, 80 poelie
hiermee loopt hij op een vlakke weg, 58/59 kmh.1 Als ik de inlaat veil, hoe veel harder zal hij dan rijden?
2 Zal de trekkracht toenemen of afnemen? goed merkbaar?
3 Welke sproeier heeft hij nodig als hij geveild is?
4 Hoe groot en welke kant op (links of rechts het meeste?) zal ik de inlaat aan de binnekant van de carter moeten veilen om juist meer snelheid te hebben? trekkracht hoeft niet omhoog, dat is wel goed zo.
alvast bedankt, Mixert
veilen doe je op marktplaats.
4 september 2008 om 16:20 #43476even een vraagje:
wat voor een soort olie gaat er in de voorvork aangezien ik deze er laatst uit heb laten lopen.
alvast bedankt:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.