Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Green Machine
    Bijdrager

mn brommert wil nouw alleen maar op deo lopen (A)
      als ik deo in de cilinder spuit via bougiegat loopt die wel
      en slaat die af zodra het verbrand is. iemand enig idee wat dit is??

Jacky
      Bijdrager

Ja hij krijgt geen benzine! Als je benzine in de cilinder doet loopt hij ook lijkt me?

Tom ciao

Hey
          Ik heb vanalles gelezen over accu ontsteking in het Pro Acces deel, maar heb geen Pro Acces dus ik kan er daar niet in meepraten 😛

Maar goed,
          Dus als ik dit zo aansluit:

en de bobine van de massa afhoud, moet het dus goed lopen? 🙂

En moet de accu 6 of 12 volt zijn? (zonder verlichting)

theike
          Bijdrager

hoe maak je een accu ontsteking ? wat voor bobine heb je ervoor nodig ? gaat dat ook gewoon op de scoter met en vespa bobine ? en gaat het ook gewoon met scooter spoele enzo ik heb gewoon een std bobine op mij scoot met 1 massa groene kabel
            en een – zwart_rood

tolleburker
            Bijdrager

@ tom ciao nee zo moet het niet de accu laat de ontstekingspoel vervangen dus moet je hem net als de ontstekingspoel aansluiten alleen moet je de min van je accu nu aan je bobine aansluiten

mixert
              Bijdrager

Ik heb enkele vraagjes over het veilen van de inlaat van mijn ciao,

dit is de setup: Proma cc, 50cc paiwai 13/13 carb met sproeier 60, 80 poelie
                hiermee loopt hij op een vlakke weg, 58/59 kmh.

1 Als ik de inlaat veil, hoe veel harder zal hij dan rijden?

2 Zal de trekkracht toenemen of afnemen? goed merkbaar?

3 Welke sproeier heeft hij nodig als hij geveild is?

4 Hoe groot en welke kant op (links of rechts het meeste?) zal ik de inlaat aan de binnekant van de carter moeten veilen om juist meer snelheid te hebben? trekkracht hoeft niet omhoog, dat is wel goed zo.

alvast bedankt, Mixert

tolleburker
                Bijdrager

1. je gaat harder hoeveel ligt aan je cill
                  2. ja gaat veel beter
                  3. 4 of 6 maten groter of meer ligt aan hoe je veild en wat voor carb + luchtfilter
                  4. er staat een hele goede howto op de site bekijk die eerst even

FonS
                  Bijdrager

tolleburker :
                    @ tom ciao nee zo moet het niet de accu laat de ontstekingspoel vervangen dus moet je hem net als de ontstekingspoel aansluiten alleen moet je de min van je accu nu aan je bobine aansluiten

lees aub eerst het pro access stukje over accu-ontsteking, voordat je er ‘advies’ over geeft.
                    die schets is van mij, en zoals het daarop staat werkt het prima !
                    @ tom; ik gebruik een 6v accu, en heb ook m’n licht erop aangesloten.

tolleburker
                    Bijdrager

@ fons oh dacht dat je het anders had maar waarom zo als je het ook anders kan aansluiten

FonS: ik zeg ook niet dat ik een andere manier verkeerd vind, alleen maar dat mijn manier wel degelijk werkt en je dus niet moet zeggen dat het niet zo is 😉

Tom ciao

Hoezo anders?
                        Dit werkt toch?

En niemand heeft nog bewezen dan een andere manier werkt 😉

spoelstra
                        Bijdrager

hoe kan ik kijken of mijn bobine nog wel werkt?
                          en hoe moet je bekijken of er nog stroom loopt door de kabel vanuit het blok naar de bobine?

alvast bedankt!

TvA Tuning
                          Bijdrager

je bougie tegen de cilinder aanhoude gaan renne en kijken of ie vonkt;)

spoelstra
                            Bijdrager

ja, maar dan kunnen het ook de contactpunten zijn of boegie toch? en die zij goed

barry
                              Donateur

mixert :
                                Ik heb enkele vraagjes over het veilen van de inlaat van mijn ciao,

dit is de setup: Proma cc, 50cc paiwai 13/13 carb met sproeier 60, 80 poelie
                                hiermee loopt hij op een vlakke weg, 58/59 kmh.

1 Als ik de inlaat veil, hoe veel harder zal hij dan rijden?

2 Zal de trekkracht toenemen of afnemen? goed merkbaar?

3 Welke sproeier heeft hij nodig als hij geveild is?

4 Hoe groot en welke kant op (links of rechts het meeste?) zal ik de inlaat aan de binnekant van de carter moeten veilen om juist meer snelheid te hebben? trekkracht hoeft niet omhoog, dat is wel goed zo.

alvast bedankt, Mixert

veilen doe je op marktplaats.

TvA Tuning
                                Bijdrager

even een vraagje:

wat voor een soort olie gaat er in de voorvork aangezien ik deze er laatst uit heb laten lopen.

alvast bedankt:D

15 berichten aan het bekijken - 676 tot 690 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.