Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Vraag:

Is het mogelijk 16inch Ciao 10spakers op een citta te monteren?
      En welke aanpassingen dienen verricht te worden?

pim.p
      Bijdrager

Grapjas

Tonni
        Moderator

Is mogelijk. Waarschijnlijk moet je een Citta/Si/Bravo voorwielas hebben, die is langer als van een Ciao. De remankerplaat van het voorwiel moet worden aangepast. Je voorspatbord moet hoger of anders. De Citta moet iets verhoogd van achteren.

Verder moet het passen denk ik. Maar de vraag is: waarom zou je het willen??:? Heb je koorts??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

ArvidW
          Donateur

4spaaks past er zo in, zelfs met originele veren. (achter)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
            Home made engine dyno

SI-TUNER
            Bijdrager

Hallo,
              can anyone say how much is the new price from the Proma Summit?

olihaboy25
              Bijdrager

wat te doen
                blijkbaar heb ik nogal een rare namaak zuiger met een 38.88 omtrek ofzoeits maar vind er geen zuigers bij
                wat nu?
                std. zuigerte kopen voor 10 euries of niet

ArvidW
                Donateur

38.8 zuiger ? das een overmaatje.

Ik heb er nog wel eentje liggen (38.8 ), gloedje nieuw van Vertex (inc veertjes, clipjes, en pistonpen), ze zijn helaas niet goedkoop maar voor 25euro wil ik hem wel kwijt…

Een 38.2 of 38.4 zou ik er iig niet instoppen, gaat die ws niet eens mee lopen;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

Martijnvanheerde
                  Donateur

Kruipolie laten intrekken. Een stevige buis op je dopsleutel zetten. En kracht zetten:p

Tonni
                    Moderator

sem18 :
                      Ik krijg de bouten bij het voorwiel niet los om het eruit te halen heb al kruipolie geprobeerd enzo maar helpt niet, iemand idee hoe ik de bouten ervan af krijg ?zitten egt moer vast..

:lolBOUTEN die MOER vast zitten?:lol

Zowiezo zijn het dus moeren waar je het over hebt, maar maakt verder niet uit.

Wat je kan doen is: passende sleutel erop (of ratel met dop), gewoon kracht erop zetten en vasthouden. Klinkt gek, maar door de constante druk wordt de moer warm en zet hij een beetje uit. Poosje onder druk houden, dan een ruk geven (of een tik, ligt eraan of jeduwt of trekt), dan weer gewoon onder druk zetten. Dan moet het vanzelf loskomen.

Lukt dat niet, dan zet je de hobbybrander er even op. In dat geval niet rondom verwarmen, maar slechts op twee punten tegenover elkaar. Om en om verwarmen, daarna 10/20seconden wachten, dan proberen los te draaien.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Tom ciao

Juist, gewoon kracht zetten 😛
                        je bent toch geen mietje?

En mijn vraag:

Heeft het zin om de tailpipe van mn leo krul in te korten?
                        En wat voor effect heeft dat dan?

pim.p
                        Bijdrager

Prrrrrobleem!

Mijn citta start wel en draait gewoon als je gas geeft gaat ie sneller draaien etc…
                          MAAAR HIJ RIJD NIET WEG
                          Aan de koppeling ligt het volgens mij niet heb ik al na gekeke zit gewoon goed in elkaar nix mis mee!
                          Nu heb ik wel een nieuwe polini speed engine met een 50 cc cilinder..
                          Kan het zijn dat die cilinder te klein is voor de speed engine? of hoort dat gewoon goed te kunnen…

@ shoot0072 En nee hij staat niet op fiets stand want dan zou je hem immers niet kunnen starten

diac
                          Bijdrager

welke trekveertjes heb je erin?
                            misschien pakt je koppeling helemaal niet.

een 50cc kan zowiezo nooit lekker lopen met zo’n inlaat.

pim.p
                            Bijdrager

Polini veertjes maar op me vorige blok dede die t altijd goed..
                              Al zitten er wel nieuwe koppelings sigmenten in..

Maar dacht zelf eerder dat ie te weinig kracht op bouwde ofz doordat hij idd grote inlaat heeft.
                              Of hoort dat niet het probleem te zijn?
                              En hoeveel cc rijd dan wel goed?! 80 vind ik beetje veel aangezien ik in utrecht stad rij..

olihaboy25
                              Bijdrager

ArvidW :
                                38.8 zuiger ? das een overmaatje.

Ik heb er nog wel eentje liggen (38.8 ), gloedje nieuw van Vertex (inc veertjes, clipjes, en pistonpen), ze zijn helaas niet goedkoop maar voor 25euro wil ik hem wel kwijt…

Een 38.2 of 38.4 zou ik er iig niet instoppen, gaat die ws niet eens mee lopen;)

hoe zit het eigenlijk kan ik er geen 38.2 instoppen het is nochtans een std cilinder van piaggio der staat cco1 b op
                                alleen de bromboer zij dat het een 38.88 was ofzoiets

of hele nieuwe cilinder???:'(

SI-TUNER
                                Bijdrager

SI-TUNER :
                                  Hallo,
                                  can anyone say how much is the new price from the Proma Summit?

15 berichten aan het bekijken - 616 tot 630 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.