Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Vraag:

Is het mogelijk 16inch Ciao 10spakers op een citta te monteren?
      En welke aanpassingen dienen verricht te worden?

barry
      Donateur

Tomahawk :

barry :
        Ga sleutelen,dooor achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!!20 jaar geleden bestond er geen computer.Moest zelf alles uitzoeken.

haha wat is dit ontzéttend slecht!
        we zijn hier op dit forum om elkaar te helpen dacht ik.. daarom ook het ‘kleine vragen’ topic. ik heb straks een aantal uren zitten sleutelen totdat het te donker werd, en ik zat nog met deze probleempjes. nu dacht ik ik vraag het hier eens, misschien komt er iemand met snelle antwoorden, zodat ik ’t morgen gelijk kan gaan fixen, ipv eerst heel lang te moeten kloten..

gelukkig is niet iedereen zo onbehulpzaam als jij bent..

edit: ‘door achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!’?? ik heb anders dankzij Herr Flick geleerd dat het normaal is dat de gasschuif niet 100% dichtgaat hoor 🙂

Barry: Ik bedoelde enkel dat je gewoon sommige zaken eens rustig moet bekijken,en proberen natuurlijk.Zo leer je meer & heb je er enorm voldoening van.

Tomahawk
        Bijdrager

@barry
          ok dan, het kwam namelijk nogal chagerijnig ofzo over snap je? en ik ga die dingen nu ook rustig bekijken, alleen gisteravond had ik te weinig licht om nog verder te sleutelen, dus dacht ik ik probeer het hier ff..
          maarja, nieuwe dag, nieuw zonnetje, nieuwe kansen 😛

daveyy
          Bijdrager

heey
            ik heb een vespa si met <<

Michel
            Bijdrager

Proberen :! Ik denk zelf de blauwe van Polini maar groen kan ook wel denk.

Je moet dan snaar 1125 hebben dacht ik.

gido-vespa

hoe duur is het ong. om je frame te laten coaten en hoeveel is het ong. om je velgen te laten coaten???

TimoO_
                Donateur

Tomahawk :

barry :
                  Ga sleutelen,dooor achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!!20 jaar geleden bestond er geen computer.Moest zelf alles uitzoeken.

edit: ‘door achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!’?? ik heb anders dankzij Herr Flick geleerd dat het normaal is dat de gasschuif niet 100% dichtgaat hoor 🙂

als je erover zou nadenken zou anders ook een stukje helpen. hoezo zit een stationair schroef er? om zo af te stellen hoeveel de gasschuif openblijft, zodat hij ook zonder gas te geven lucht krijgt (en dus stationair blijft lopen). lijkt me vrij logisch toch? als je zelf over iets nadenkt zal je het princiepe later veel beter snappen dan dat je het je laat vertellen.

Jacky
                  Bijdrager

Tomahawk :
                    ok bedankt!

ehm ok ik zal ’t nog een keer proberen;)

de koppeling, van de zijkant van de brommer gezien, bestaat uit 3 schoentjes met veren eraan, en daar omheen zit een metalen ring.
                    over die schoentjes gaat een afdekplaatje, en dan een moer.
                    als ik die moer aandraai, dan kan ik de koppeling ronddraaien, maar dan draaien de schoentjes en de ring met elkaar mee.
                    terwijl normaal toch alleen de schoentjes zouden moeten draaien, totdat de schoentjes de ring raken?

ik hoop dat het nu wel duidelijk is;)

Nou omdat niemand een zinnig antwoord geeft zal ik het eens proberen. Al begrijp ik het ook niet helemaal.

De schoentjes zitten dus altijd tegen je koppelingsschaal aan? Als ik het goed begrijp? Bedoel je met de ring om de 3 schoentjes gewoon het onderdeel waar de schoentjes opzitten?

Dan denk ik dat je schoentjes er niet goed opzitten!

dum
                    Bijdrager

ik heb eens een vraagje is de simonini racing beter als een leovinc handmade?

Tomahawk
                      Bijdrager

Jacky :

Tomahawk :
                        ok bedankt!

ehm ok ik zal ’t nog een keer proberen;)

de koppeling, van de zijkant van de brommer gezien, bestaat uit 3 schoentjes met veren eraan, en daar omheen zit een metalen ring.
                        over die schoentjes gaat een afdekplaatje, en dan een moer.
                        als ik die moer aandraai, dan kan ik de koppeling ronddraaien, maar dan draaien de schoentjes en de ring met elkaar mee.
                        terwijl normaal toch alleen de schoentjes zouden moeten draaien, totdat de schoentjes de ring raken?

ik hoop dat het nu wel duidelijk is;)

Nou omdat niemand een zinnig antwoord geeft zal ik het eens proberen. Al begrijp ik het ook niet helemaal.

De schoentjes zitten dus altijd tegen je koppelingsschaal aan? Als ik het goed begrijp? Bedoel je met de ring om de 3 schoentjes gewoon het onderdeel waar de schoentjes opzitten?

Dan denk ik dat je schoentjes er niet goed opzitten!

bedankt iig voor de poging!;), maar de schoentjes bleken goed te zitten.
                        achter de koppeling hoorde nog een soort ring te zitten, deze was ik vergeten.. waarschijnlijk lag het daaraan, want nu doet ie ’t wel gewoon;)

y0rdii_
                        Bijdrager

oke, ik heb een probleem
                          als ik mn citta start trekt ie meteen als een gek onder mn kont weg zonder gas te geven.
                          oftewel topsnelheid zonder gas geven. Draaien aan de stationairschroef helpt niet, wat kan ik doen?

niek1992
                          Bijdrager

ik had dat laatst ook. bleek dus dat ik geen veertje had op me gasschuif.
                            kan je proberen. tis kwestie van je carb er effe af halen.

TimoO_
                            Donateur

of alleen het bovenste stukje van je carb, waar je gaskabel ingaat. 2 schroefjes losdraaien en je z iet het meteen.

@ Dum

ik heb eens een vraagje is de simonini racing beter als een leovinc handmade?

ligt er maar net aan op welke setup. is bij elke cilinder anders. beter dan gokken of proberen kan je niet doen. ik denk dat ze het allebij heel netjes zullen doen op jou setup.

pim.p
                              Bijdrager

Prrrrrobleem!

Mijn citta start wel en draait gewoon als je gas geeft gaat ie sneller draaien etc…
                                MAAAR HIJ RIJD NIET WEG:((
                                Aan de koppeling ligt het volgens mij niet heb ik al na gekeke zit gewoon goed in elkaar nix mis mee!
                                Nu heb ik wel een nieuwe polini speed engine met een 50 cc cilinder..
                                Kan het zijn dat die cilinder te klein is voor de speed engine? of hoort dat gewoon goed te kunnen…

TvA Tuning
                                Bijdrager

@pim.p heb je je vespa niet op de fiets stand staan:P ?

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.