Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tonni
    Moderator

Volgens mij is die dezelfde lengte als die van een Si en een Citta… Is verder niks speciaals aan (of bedoel je dat ze gewoon helemaal geen assen hebben?)
      In dat geval kan je m altijd nog bij JMPB of Q-parts bestellen..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

jan-willem
      Bijdrager

citta as is is bij de brommerboer hiero hetzelfde als een ciao as en die is te kort 🙁

roberto
        Bijdrager

mijn ciao bolt in ene keer niet meer toen straks nog wel maar nu in ene keer niet meer 🙁
          wie kan helpenn 😐

niek1992
          Bijdrager

Hee allemaal.
            ik zit zeg maar met een probleempje.
            Mn uitlaat is een polini SP, gewoon goed in orde, 3 weken geleden hier op vespa ciao forum gekocht.
            Diegene waarvan ik hem kocht heeft gezegt dat ie der 3 a 4 weken mee gereden heeft, en qua staat, kon dat ook nog best wel is zo zijn ook.
            nu is dit mijn probleem: er zit een hele barst na de eerset bocht. dus in die bocht die boven me cilinderkop zit.
            deze is voor meer dan 60% door. terwijl ie eerst nog gewoon goed was. ik zal zo fotootjes maken, want moet eerst eventjes me camera oplaaie. maar mijn vraag is dus, kan je dit repareren? lijkt me sterk, want die uitlaten kan je niet fixen.
            Foto’s komen zo.

EDIT: foto geupload.

TvA Tuning
            Bijdrager

@ niek: kan je daar geen lasje opmaken dan?? 😉

ik heb ook even een vraagje:

kijk ik snap de balle er niet van hoe ik dat grijze ding op me voorvork loskrijg de onderste die 1e was makkelijk maar deze:?

even een foto:

Alvast bedankt xd 😉

Tonni
              Moderator

niek1992 :
                Hee allemaal.
                ik zit zeg maar met een probleempje.
                Mn uitlaat is een polini SP, gewoon goed in orde, 3 weken geleden hier op vespa ciao forum gekocht.
                Diegene waarvan ik hem kocht heeft gezegt dat ie der 3 a 4 weken mee gereden heeft, en qua staat, kon dat ook nog best wel is zo zijn ook.
                nu is dit mijn probleem: er zit een hele barst na de eerset bocht. dus in die bocht die boven me cilinderkop zit.
                deze is voor meer dan 60% door. terwijl ie eerst nog gewoon goed was. ik zal zo fotootjes maken, want moet eerst eventjes me camera oplaaie. maar mijn vraag is dus, kan je dit repareren? lijkt me sterk, want die uitlaten kan je niet fixen.
                Foto’s komen zo.

Hey. Dat kan wel gelast worden, maar laat het wel even over aan een goede lasser! Polini’s blik voor uitlaten is nogal aan de dunne kant namelijk.

Autogeen (Tig) lassen zou het mooist zijn.

niek1992
                Bijdrager

Tonni :

Hey. Dat kan wel gelast worden, maar laat het wel even over aan een goede lasser! Polini’s blik voor uitlaten is nogal aan de dunne kant namelijk.

Autogeen (Tig) lassen zou het mooist zijn.

ooooh 🙂 dat is mooi. ik koop zowiezo een top one, effe kijken hoe dat rijdt. dan deze lassen, opknappen.
                  jammere is dat ik geen Autogeen las heb ( uberhaupt een lasapperaat:P) vraag wel bij mij op school. Roc horizon, kan je alles laten doen 😀 bedankt!!

Lowie
                  Bijdrager

@shoot

die poten kan je eruit trekken.
                    en dat kroonstuk zit vast op die as.

Tomahawk
                    Bijdrager

hallo,

ik weet niet of dit het goede topic is hiervoor, maar ik heb mijn brommer helemaal uit elkaar gehaald om m te spuiten, en ben hem nu weer in elkaar aan het zetten met een ander blok eronder. Ik ben echter wat kleine vraagjes/probleempjes tegen gekomen.. ik zal ze proberen ze zo goed mogelijk uit te leggen. voor de duidelijkheid, ik heb een snorfiets en zet er nu een bromblok onder.

1) het choke-hendeltje is te hoog, zo past het middenkapje er niet meer op..
                      2) ik heb net een 12/12 carb erop aan willen sluiten, maar ik zie dat de gasschuif niet 100% dichtgaat.. ik gok dat deze ong 1 mm open blijft staan. klopt dit?
                      3) Ik wilde de koppeling erop zetten, en als ik de buitenste moer los heb, kan de buitenste ring los draaien, maar als ik de moer aandraai, dan kan dit ineens niet meer. hoort dit zo?

dat was het wel weer voor nu;) ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen:)
                      groeten,
                      Thomas

Herr Flick
                      Topic starter

1) wat voor choke hendel, is het een nieuwe van jmpb ? met een kronkel erin ?
                        die passen idd niet lekker.

2) gasschuif blijft altijd beetje opstaan, dat is voor het stationair lopen (komt lucht doorheen) en ergens een gaatje voor stationairmengsel

3) snap je niet

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                        Gele Racefrikandel

Tomahawk
                        Bijdrager

Herr FlicK :
                          1) wat voor choke hendel, is het een nieuwe van jmpb ? met een kronkel erin ?
                          die passen idd niet lekker.

2) gasschuif blijft altijd beetje opstaan, dat is voor het stationair lopen (komt lucht doorheen) en ergens een gaatje voor stationairmengsel

3) snap je niet

ehm ok die 2e is iig duidelijk;)
                          maar die choke hendel, dat is wel gewoon een rechte geloof ik, het is een 12/12 carb, std voor bromblok dacht ik, maar wat ik bedoelde is dat er vanaf de carb een metalen plaatje omhoog gaat, waar de choke hendel aan vast wordt gemaakt, en dat plaatje blijkt hoger te zijn dan mijn vorige carb.

en over dat laatste, in een koppeling heb je 2 ronddraaiende dingen, de schoentjes? zitten, met daar omheen een grote ring. deze zouden toch onafhankelijk van elkaar moeten draaien? als ik de buitenste moer aandraai kan dit dus niet meer.

barry
                          Donateur

Ga sleutelen,dooor achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!!20 jaar geleden bestond er geen computer.Moest zelf alles uitzoeken.

Tomahawk
                            Bijdrager

barry :
                              Ga sleutelen,dooor achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!!20 jaar geleden bestond er geen computer.Moest zelf alles uitzoeken.

haha wat is dit ontzéttend slecht!
                              we zijn hier op dit forum om elkaar te helpen dacht ik.. daarom ook het ‘kleine vragen’ topic. ik heb straks een aantal uren zitten sleutelen totdat het te donker werd, en ik zat nog met deze probleempjes. nu dacht ik ik vraag het hier eens, misschien komt er iemand met snelle antwoorden, zodat ik ’t morgen gelijk kan gaan fixen, ipv eerst heel lang te moeten kloten..

gelukkig is niet iedereen zo onbehulpzaam als jij bent..

edit: ‘door achter je toetsenbord te zitten leer je niets!!’?? ik heb anders dankzij Herr Flick geleerd dat het normaal is dat de gasschuif niet 100% dichtgaat hoor 🙂

Tonni
                              Moderator

Het koppelingsprobleem moet je even proberen duidelijker te omschrijven..

Het Choke hendel probleem komt omdat dat ‘blikje’ dat te hoog is, niet van een Ciao is. Hij is bedoelt voor een Citta/Bravo/Si. Het beste kun je deze even omwisselen met je oude.

Tomahawk
                                Bijdrager

ok bedankt!

ehm ok ik zal ’t nog een keer proberen;)

de koppeling, van de zijkant van de brommer gezien, bestaat uit 3 schoentjes met veren eraan, en daar omheen zit een metalen ring.
                                  over die schoentjes gaat een afdekplaatje, en dan een moer.
                                  als ik die moer aandraai, dan kan ik de koppeling ronddraaien, maar dan draaien de schoentjes en de ring met elkaar mee.
                                  terwijl normaal toch alleen de schoentjes zouden moeten draaien, totdat de schoentjes de ring raken?

ik hoop dat het nu wel duidelijk is;)

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.