Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

sjaak trekhaak

ciaoracer heeft geen 100cc he ,is gewoon 70 ,denk dat een ngk hittegraad 8 goed is.

Jazzy
      Bijdrager

Handig zo’n topic, dat werkt best goed. 🙂

Ik ben nog benieuwd wat dit voor busje is, hij viel uit mijn Vespa SI toen ik het blokje los haalde:

Ik heb pas een blokje gekocht, die komt onder mijn andere Si. Ik denk dat het een Ciao blok is want er zit zo’n smalle kop op. Alleen is bij deze het systeen voor de decompressiekabel weggehaald, weet iemand waarom je dat zou doen? Is het slim om de kop van het andere blokje over te zetten?

Bartusman
        Bijdrager

Mijn contactpuntjes klappen constant weer dichter na elkaar to nadat ik de voelermaat er tussen uit haal. Ik draai de schroef goed vast, en er zit een ringetje tussen. Iemand een oplossing?

SpeedDemon
          Bijdrager

Bidden tot God…. Misschien onder voorspanning, aldus kijken hoeveel hij dichtklapt en dan die waarde bij je afstelling optellen en weer vastdraaien. Wij doen dat op goed geluk….

Tonni
            Moderator

De bedoeling is niet dat je het verende gedeelte openduwt met de voelermaat. Je moet het vaste gedeelte verstellen zodat de voelermaat er precies tussenpast zonder duwen. Je ziet aan de bovenkant v.d. contactpunten een inkeping die uitkomt op een driehoeige uitsparing in je carter. Hier zet je een kleine, passende schroevendraaier in. Als je nu het schroefje van je CP nét los zet kun door het schroevendraaiertje te verdraaien de punten stellen. De bedoeling is om het schroefje eerst precies zo te zetten dat de punten na het stellen vanzelf blijven staan in positie.
              Als ze goed staan draai je het schroefje vast en controleer je de afstelling. De voelermaat moet er dan precies, enigzins klemmend tussen passen.

Ik hoop dat je het verhaal zobegrijpt en er uitkomt zo..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Bartusman
              Bijdrager

Tonni :
                De bedoeling is niet dat je het verende gedeelte openduwt met de voelermaat. Je moet het vaste gedeelte verstellen zodat de voelermaat er precies tussenpast zonder duwen. Je ziet aan de bovenkant v.d. contactpunten een inkeping die uitkomt op een driehoeige uitsparing in je carter. Hier zet je een kleine, passende schroevendraaier in. Als je nu het schroefje van je CP nét los zet kun door het schroevendraaiertje te verdraaien de punten stellen. De bedoeling is om het schroefje eerst precies zo te zetten dat de punten na het stellen vanzelf blijven staan in positie.
                Als ze goed staan draai je het schroefje vast en controleer je de afstelling. De voelermaat moet er dan precies, enigzins klemmend tussen passen.

Ik hoop dat je het verhaal zobegrijpt en er uitkomt zo..

Thanks! Het is inmiddels helemaal goed gelukt.
                Mag ik trouwens vragen hoe die 41mm ARje bevalt? Ik denk er namelijk aan om hem ook aan te schaffen, maar ik heb nog maar één iemand zijn ervaring er mee gehoord.

SpeedDemon
                Bijdrager

Tonni, ik kom je ophalen als ik klaar ben met de bouw en dan mag je mijn Si “even” finetunen. Hahaha

Wausie
                  Bijdrager

Vandaag een bougiedop doorgeknipt, omdat die heel veel weerstand had. Dit is wat ik vond:

Weet iemand wat dat witte spul in het midden is? Het laat nl geen enkel stroompje door, en lijkt erg op een soort hard kunsttof. Is dit normaal in een bougiedop?

SpeedDemon
                    Bijdrager

Ik heb een vraagje over wielen.

Wat voor wielen zijn er allemaal?

Ik weet uit mijn ervaring dat er dus spaak en gietwielen zijn

Nou heb ik 40/45mm brede spaakvelgen en 55mm spaakvelgen en 45mm 4 spaaks gietwielen alles 16″

Ik weet dat er 3, 5 en 10 spaaks wielen zijn en 17″ wielen. Dan stopt het een heel eind voor mijn kennis maar hoe breed zijn die allemaal?

Ik wil nl de breedste banden op de breedste velgen en dan ook nog mooie.

Wat is er nog meer en hoe breed zijn die?

Jazzy
                      Bijdrager

Zijn V-snaren voor de Ciao en de Si het zelfde? En de Citta dan?

Martijnvanheerde
                        Donateur

Nee de snaren voor een bravo en een citta zijn hetzelfde. En de snaren van een boxer en een si zijn hetzelfde.

SpeedDemon
                          Bijdrager

Nee, ze verschillen in lengte door de lengte van de achterbrug en de poulie maat. Kijk maar bij jmbp.nl daar hebben ze de verschillende lengten.

Iemand nog iets over wielen?

Michel
                            Bijdrager

De breedste banden die goed passen zijn 2.25 dacht ik.

De snaren van een Si en Ciao zijn absoluut niet dezelfde. Si heeft een veel langere achterbrug dus ook een langere snaar. Die van de Citta is een middelmaat tussen deze twee.

Ik dacht dat Citta 1050 heeft.
                              Si heeft 1150 en van een Ciao durf ik het niet uit mijn hoofd te zeggen.

Jazzy
                              Bijdrager

Wat ik me nog afvraag trouwens, waarom zou je het decompressiesysteem weghalen? Zie dit blok (rechts):

vesparijder
                                Bijdrager

hoi,
                                  zou wille vragen of iemand weet waar je een lichtgevende bougiedop kunt vinden.

heb ook nog n vraagje over m’n vario (achterkoppeling)
                                  toen ik mijn vario net erop had, heb ik een halfuurtje gereden, en toen slipte de 100mm schijf door. Heb alles gemonteerd (inc borgring etc). had het zo vast mogelijk gezet.
                                  Maar al die opgevoerde set ups met vario, hebben die dit probleem dan niet?.
                                  graag beetje uitleg

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.