Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Michel
    Bijdrager

Dit zul je moeten berekenen. Alles wat je tuned heeft nut, als het goed gebeurt.

Van die poort uitboren zal je bitter weinig merken. Dan zal je hem een paar mm moeten vergroten.

jan-willem
      Bijdrager

Wat voor olie zit er in een superbravo vork en hoeveel moet erin ?

Jacky
        Bijdrager

Zover als ik daarvan op de hoogte ben zit er geen olie in, maar een veer.

jan-willem
          Bijdrager

hmm raar want ik heb hier een vork staan waar een bout inzit waar olio opstaat dus ik dacht dat er olie in moet.

Tonni
            Moderator

Daar moet ook olie in. Ik kan je alleen helaas ook niet vertellen welke en hoeveel. Even afwachten op reacties van anderen..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

jan-willem
              Bijdrager

Heb al gevonden stond in de handleiding van ciao en superbravo , was alleen ff vergeten dat ik die had 😛
                De olie moet bijgevuld worden als de brommer rechtop staat door de gaten van de doppen waar olio opstaat , als de olie tot bij die gaten komt is de vork vol. Er moet FORK PG olie in.

CiaoSTB
                Bijdrager

Hoi, ik heb even een paar vragen over verlichting. Ik wil graag even weten welke lampjes (2) en welk achterlichtglas ik nodig heb voor dit achterlicht, heb even op Q-parts gekeken maar weet niet welke goed is.. en zitten er standaard lampjes bij als je een nieuw koplichtunit koopt? alvast bedankt 😉

BTW het is een 2005 model, het achterlichtglas rond een beetje af naar boven

Hier het oude kapotte glaasje

Wausie
                  Bijdrager

Wat voor wol moet je in een demper stoppen als je deze vervangt, en waar haal je zulke wol?

FonS
                    Bijdrager

@ Jan-Willem: klopt, vullen tot aan de vulopening, net als bij de achternaaf.

@ CiaoSTB: dat staat zelfs op je lichtunit :pest 6V 10 W voor remlicht en 6V 4W voor gewoon achterlicht.

dus deze: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN1410
                      en deze: http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=UN1407

bij q-parts hebben ze het juiste glaasje niet, alleen voor de gewone ciao P en ciao mix.
                      superbravo achterlicht is hetzelfde, alleen hebben die geen reflector aan de zijkant (misschien goedkopere oplossing).

@ Wausie: heet gewoon demperwol en is bij iedere scootershop te krijgen.

CiaoSTB
                      Bijdrager

Haha thx fons, helemaal overheen gekeken:) maar de eerste link die je hebt gegeven klopt dan toch niet?? dat is namelijk 6v 5w, dat moet toch 6v 10w zijn??

FonS: klopt sorry, is aangepast

niek1992
                        Bijdrager

Hee allemaal 🙂
                          heb van een vriend bromklokje kunnen krijgen, maar nu blijkt dat hij lekt.
                          pakking is gewoon nog ok, maar er zit een klein gaatje, ter grootte van 2 speldenknoppen op de klok.
                          mijn vraag is dus, kan ik een bromvertanding ook gewoon in een snor klok bouwen? of de deksel op de bromklok zetten?

Mvg

Snake_Freak
                          Bijdrager

hallo
                            mijn motor slaat de hele tijd af zodra ik geen gas meer geef
                            kan iemand mij vertellen wat hier misschien een oorzaak voor kan zijn ?

Mvg Seppe

anubez
                            Bijdrager

hallo

ik had in het trouble shooting toppic al een grotere vraag omtrent valse lucht gesteld maar kreeg daar helaas maar 1 reaktie op.
                              nu dan maar 2 kleine vraagjes in de hoop dat ik dan verder kan.
                              zit er verschil tussen een snor en een brom cilinder/pet?
                              en kwa leeftijd?

bvd 🙂

Wausie
                              Bijdrager

Weet iemand hoe je deze demper verder uit elkaar haalt. Heb al eerder eentje uit elkaar gehaald, maar ben vergeten hoe het moet. Wat ik al geprobeerd heb:

1. Met hamer tikken op de 3 boutjes
                                2. Tuutje in de werkbank en dan trekken
                                3. Platte schroevedraaier tussen het deksel en de cilinder en dan met een hamer tikken.

Allemaal geen resultaat! :boos

Weet iemand wel hoe het moet? Ik post er ff een foto bij, dat legt wat makkelijker uit.

1-feb
                                Bijdrager

zijn pompnagels die moet je uitboren en in elkaar moet je hem weer vast pompnagelen

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.