Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Tomahawk
    Bijdrager

bij deze 2 vraagjes:

1) ik heb vandaag mijn oude blok onder mijn vespa ciao vandaan gehaald omdat ik er een nieuwe onder wil zetten. deze hebben beide Contactpunten. nu gaat er vanuit de CDI? (zo heet dat toch?) een kabeltje naar het blok, dat ik zo niet van het blok afkrijg, maar bij mijn nieuwe blok zit dat kabeltje er niet aan vast.. wat moet ik hiermee doen? kan ik dat kabeltje omzetten?

2) Ik wil voordat ik mn andere blok erin zet mijn frame helemaal verfen. weet iemand hoeveel verf (spuitbussen) ik daar ongeveer voor nodig heb? ik moet m eerst primen, en dan verfen, misschien nog aflakken. maar hoeveel vierkante meter verf heb ik ongeveer nodig voor 1 laag?

alvast bedankt!

sombrero
      Bijdrager

bij cp heb je geen cdi maar bobine

2/3 spuitbussen is ongeveer genoeg

mijn vraagje
        past deze in een speedengine?http://www.scootertuning.ch/product_info.php/info/p8261_Zylinderkit-Simonini-48mm-Piaggio.html

Bo3T
        Bijdrager

Tomahawk :
          bij deze 2 vraagjes:

1) ik heb vandaag mijn oude blok onder mijn vespa ciao vandaan gehaald omdat ik er een nieuwe onder wil zetten. deze hebben beide Contactpunten. nu gaat er vanuit de CDI? (zo heet dat toch?) een kabeltje naar het blok, dat ik zo niet van het blok afkrijg, maar bij mijn nieuwe blok zit dat kabeltje er niet aan vast.. wat moet ik hiermee doen? kan ik dat kabeltje omzetten?

2) Ik wil voordat ik mn andere blok erin zet mijn frame helemaal verfen. weet iemand hoeveel verf (spuitbussen) ik daar ongeveer voor nodig heb? ik moet m eerst primen, en dan verfen, misschien nog aflakken. maar hoeveel vierkante meter verf heb ik ongeveer nodig voor 1 laag?

alvast bedankt!

1). je hebt een bobine, maar je moet het stekkertje niet uit het blok trekken, maar los trekken van de bobine. dat kabeltje kun je gewoon overzetten.

2) hoeveel verf je nodig hebt weet ik niet.

mav
          Bijdrager

past en simo 48mm op en malossi reedvalve?
            and de simonini krukas ook?

sorry for my bad dutch

Tomahawk
            Bijdrager

Bo3T :

Tomahawk :
              bij deze 2 vraagjes:

alvast bedankt!

1). je hebt een bobine, maar je moet het stekkertje niet uit het blok trekken, maar los trekken van de bobine. dat kabeltje kun je gewoon overzetten.

2) hoeveel verf je nodig hebt weet ik niet.

owja klopt, bobine ja;).. maar ik krijg het kabeltje er niet uit, hoe moet ik deze uit het blok krijgen?

sombrero
              Bijdrager

van binnen uit naar buiten duwen
                of net omgekeerd
                moet je ff kijken aan welke kant de weerhaakjes zitten

Tom ciao

Tom ciao :
                  Ik heb een vraag over deze voorvario:
                  http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3297

Dit zeggen ze erover:
                  Op de halfpully zie je een knik zitten, deze knik zorgt voor een overschakelmoment tijdens het optrekken.
                  Tijdens het afremmen duurt het erg land voordat de snaar weer terugvalt op het “hoge toerenstuk” dit kan nog wel eens vervelend zijn.

Maar als je die halfpully nou eens aanpast, dat je de knik wegwerkt ofzo, of dat je een andere halfpully neemt dan is dat probleem toch opgelost? Of zie ik dat verkeerd 😕

Dat is anders wel een goedkoop alternatief voor een polini/malossi

iemand?

Wausie
                  Bijdrager

Hoe kun je goed checken of je krukas nog goed is?

Pielie
                    Bijdrager

hoeveel toeren moet ik de stelschroef opendraaien om hem goed stationair te laten lopen?
                      Is een standaard ciao?

Tom ciao

Je cilinderkop eraf halen
                        daarna je cilinder erafhalen en dan de krukas vastpakken en naar links en rechts doen
                        Als die teveel beweegt is niet niet meer goed
                        En hij moet ook soepel ronddraaien

Als er een andere manier is, of als het anders moet; I’m sorry! 😉

Jacky
                        Bijdrager

Pielie :
                          hoeveel toeren moet ik de stelschroef opendraaien om hem goed stationair te laten lopen?
                          Is een standaard ciao?

Dat kun je horen, je draait de schroef gewoon uit totdat tie mooi rustig stationair loopt.

TvA Tuning
                          Bijdrager

hey,

ik heb even een vraagje
                            zal een leo krul goed lopen op dit setupje ? want aangezien ik deze uitlaat goedkoop kan krijgen en deze vrij nieuw is..
                            de setup:

43 mm DR
                            Inlaat uigeboord – inlaat vlakje geveild
                            poorten in carter doorgetrokken
                            krukas getuned
                            13/13 carb.

alvast bedankt

Tom ciao

Ja loopt goed
                              Heb ik ook (behalve krukas en carters aangepast

Alleen ik zou voor een andere uitlaat gaat, een krul begrensd nogal :con
                              Trek wel goed, maar je zult de 70 wel tikken! (tenminste dat heb ik al bijna met 95 poelie en deze setup links <-- ) Maar voor trekkracht is die goed, snelheid dus niet

TvA Tuning
                              Bijdrager

want ik kan die leo voor 20 euro van iemand overkopen in goede staat dusja wat is verstandig:P 😉

simonferrari
                                Bijdrager

waar kan je vee rubber banden bestellen, welke moet ik dan hebben voor me 4 spakers

@shoot:

gendt??? zit jij op het obc bemmel?

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.