Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2008 om 14:38 #42714
sombrero :
jaah maar een 3 spoels past niet volgens somige mensen in een speedenginemisschien een beetje late reactie, maar ik kan je wel zeggen dat dat past. Mijn broer rijd met 4 spoels ontsteking op zijn speedengine, ik zie niet in waarom een 3 spoels niet zou passen in een speedengine 😕
16 augustus 2008 om 15:03 #42715De Top One kan meer gassen verwerken, heeft een goede trekkracht en een goede top. Ik weet niet hoe hij het op een DR doet maar ik denk dat het best lekker zal rijden 😉
16 augustus 2008 om 15:05 #42716
sjaak trekhaakleon ciao :
sombrero :
jaah maar een 3 spoels past niet volgens somige mensen in een speedenginemisschien een beetje late reactie, maar ik kan je wel zeggen dat dat past. Mijn broer rijd met 4 spoels ontsteking op zijn speedengine, ik zie niet in waarom een 3 spoels niet zou passen in een speedengine 😕
bij mij paste de 3 spoels ontsteking ook niet.
16 augustus 2008 om 21:23 #42721heeey
hier een vraagje van mijn kant 🙂
ik wil binne kort mijn frame gaan spuiten maar de ondergrond is vrij ruw dus in welke vol orde moet ik spuiten dan ?
spuitplamuur ?-filler?-grondlaag?-kleur?-blanke lak ? of anders ?greets roberto
16 augustus 2008 om 21:25 #42722sjaak trekhaak :
leon ciao :
sombrero :
bij mij paste de 3 spoels ontsteking ook niet.
bij mij past de rechtse spoel niet ben nu een stukje uit het carter het fresen op die plek
16 augustus 2008 om 21:35 #42723waar kan valse lucht vandaan komen want mijn brommer heb niet genoeg compressie zoals hij dat vroeger wel had
16 augustus 2008 om 21:41 #42724msschn heb je versleten zuigerveren
16 augustus 2008 om 22:19 #42725heeeft er iemand nog beugeltjes voor van die wasmachine dempers?
greets dum
17 augustus 2008 om 09:50 #42729Moggel jongens.
Vraag 1: Ik heb gister mijn frame verziekt dus ik moet een nieuwe hebben. Nu krijg ik een nieuw type brom frame aangeboden met kenteken.
Dit is dus het frame met die veer onder het zadel.
Is dat een beetje geschikt voor de Polini setup? Ik heb hier en daar eens gehoord dat die minder stevig zijn.Vraag 2: Wat voor electronische ontsteking is dit? En is die geschikt voor mijn Polini Evo? :S Kan wel merken dak een echte CP man ben 😛
17 augustus 2008 om 10:30 #42731Michel:
1. Je frame is wel geschikt voor je polini setup. Maar ik zou wel verstevigen.
2. Dat is een 2 spoels ontsteking. Dus 1 spoel voor de vonk en 1 voor het licht.17 augustus 2008 om 10:31 #42732
Tom ciaoVraag 1: Ik zou zeggen, dan verstevig je hem toch iets, dan is ie misschien wel wat steviger en heb je een lekker verend zadel! 😉
Vraag 2: Volgens mij is dat gewoon een 2 spoels ontsteking? toch? 😕
Ik heb er nl. ook geen verstand van 😛Edit*: Toch goed gegokt 😛
17 augustus 2008 om 10:40 #42733sombrero :
msschn heb je versleten zuigerverenen hoe herken je die?
17 augustus 2008 om 10:45 #42734Thanks jongens. Is die 2 spoels ontsteking dan wel geschikt voor de Polini of zijn die extra spoelen voor de extra remverlichting en dergelijke?
@ Mitsy: Die kan je herkennen door je cilinder eraf te halen. Dan kom je de zuiger tegen en daar zitten weer 2 ringen omheen wat zuigerveren heet 😉
Haal de zuigerveren van de zuiger en leg ze recht in de cilinder. Zo kan je zien hoeveel slotspeling je hebt. Slotspeling is de ruimte tussen de zuigerveer. Als je zuigerveren versleten zijn heb je er veel ruimte tussen zitten. Als de ruimte 1 tot een kleine 3mm is, kan je er nog mee rijden. Is die ruimte meer krijg je compressieverlies. Kijk wel uit, want de zuigerveren zijn erg snel kapot te krijgen :S Ik sloop er nog steeds weleens 1 met me lompe fikke en ik doe het al effies 😛17 augustus 2008 om 10:53 #42735
Tom ciaoAls je remverlichting wilt, moet er een extra spoel bij.
En voor een toeter nog een extra 😉En waarom zou die niet geschikt zijn voor een polini?
17 augustus 2008 om 11:02 #42736Nee, daarom vroeg ik of de spoelen voor de verlichting waren 😉
Mooi, weet ik genoeg. Bedankt!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.