‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 3,511 tot 3,525 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Robberto
    Bijdrager

als je een andere cilinder eronder gooit moet je waarschijnlijk eerst je carters kotteren aangezien het het nieuwe model is, wat ik heb gedaan met mijn 23,5 uitlaatpoort is een stukje er van af slijpen zodat ook 22 uitlaten eronder passen, ik heb voor de zekerheid wel wat gun gum tussen de flens en uitlaatpoort gedaan, werkt goed en lekt niet.

ii ax ii
      Bijdrager

Robberto: jij hebt dus rondom de uitlaatpoort wat materiaal afgenomen zodat die wat kleiner wordt?

Gun gum waar kan je dat krijgen en wat is dat juist?

Misschien ga ik toch een andere cilinder steken en er echt iets uithalen.
        Dat laten kotteren kost dat veel?

Als ik een andere cilinder steek welke zou ik dan nemen? goede prijs/kwaliteit maar niet te duur en niet al te zwaar.

Jeezy
        Bijdrager

hallo,

ik heb gisteren een nieuwe koppeling gemonteerd op mijn ciao. deze werkt prima maar het duurt nu een stuk langer om de brommer aan te rennen. als ik kijk naar de koppeling tijdens het rennen draaien de segmenten bijna niet mee.

iemand enig idee waar dit aan ligt? (te strak / los gemonteerd of iets dergelijks..)

ChrisNL
          Bijdrager

Jeezy :
            hallo,

ik heb gisteren een nieuwe koppeling gemonteerd op mijn ciao. deze werkt prima maar het duurt nu een stuk langer om de brommer aan te rennen. als ik kijk naar de koppeling tijdens het rennen draaien de segmenten bijna niet mee.

iemand enig idee waar dit aan ligt? (te strak / los gemonteerd of iets dergelijks..)

waarschijnlijk moet dit eerst inslijten omdat je een nieuwe koppeling hebt.

Naad
            Bijdrager

alles is nog strak en nieuw,
              dus zijn er meer rotaties nodig om de koppeling z’n werk te laten doen.

Nu mijn vraag, heb een 43mm dr evo liggen.
              is dat verstandig met std brom carters en 12/12 carb?

Niet dat ik ‘m naar de kloten rijd.

Chefkee
              Bijdrager

weet iemand of een top one op een vespa si past? of dat de krul die voor het blok door loopt niet het sturen belemmerd?

Circushond
                Bijdrager

Hallo,

Ik heb een vespa ciao mix
                  Bij de ciao mix zit op de carter nog zon extra ‘mix blokje’ waarop de oliekabeltjes worden aangesloten. 1 zon slangetje gaat de carter in. Toen ik dit slangetje van de carter wilde demonteren brak het. Nu is het ‘kraantje’ dat in de carter zit dus afgebroken en zit vast in het slangetje!
                  Waar kan ik zo’n nieuw kraantje kopen die ik de carter indoe? Vind het nergens online en alle bromboeren hebben nu dicht vanwege pasen 🙁

Naad
                  Bijdrager

Circushond
                    Bijdrager

Naad :
                      http://www.jmpb.nl? :O

heb al gekeken vind niks 😮
                      als je me de juiste link kan geven ben ik je eeuwig dankbaar!

niek1992
                      Bijdrager

dat hoort bij je carter. je kan hem eruit boren, ander schroefdraad intappen en dan ander kraantje opzetten.

of dit gaat werken ga ik je niet garanderen. valse lucht hoogstwaarschijnlijk. Beter dicht je het gaatje af, en ga je mix tanken 😉

Circushond
                        Bijdrager

nee het is niet de bedoeling dat ik mix ga tanken
                          wil het gewoon in orde hebben, het zal toch zeker ergens te krijgen zijn!
                          maar goed ik blijf erachteraan gaan, probeer misschien iets 2e hands te krijgen

diac
                          Bijdrager

is mij ook eens gebeurd, ik heb toen een tweedehandse kunnen vinden..
                            nieuw krijg je ze volgens mij niet.

keltow
                            Bijdrager

Hoe kan ik de V-snaar aanspanne. Ik doe de 3 schroeven los draaien dat de motor vast houd aan het frame. En dan duw ik de motor naar voren toe zodat die v-snaar strakker gaat zitten. Maar dat lukt niet echt. Ik krijg hem niet helemaal gespannen.

Is er een betere manier ?

(tis jammer dat ik de achter -band/velg niet naar achter kan zetten. Dat is heel wat makkelijker :P)

43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc

ArvidW
                              Donateur

@Keltow, eerst snaar eraf halen, dan blok naar voren, dan snaar er weer op.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                Home made engine dyno

ii ax ii
                                Bijdrager

Heeft iemand een foto van een ciao met powerfilter?

Is het mogenlijk om een powerfilter te plaatsen op een ciao met een originele carburator?

Alvast bedankt

15 berichten aan het bekijken - 3,511 tot 3,525 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.