Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sten
    Bijdrager

Dag mensen ik had 2 kleine vraagjes:

ik heb sinds gisteren dus een elektronisch kickstartblok gekregen in een vespa (super)brvao achtebrug.

1. mijn v-snaa die ik eerst voor mijn 80 pully gebruikte past niet meer met deze achterbrug. welke snaar heb ik nu nogi? de oude is nu veels te groot.

2. hoe moet ik mijn licht aansluiten met deze elektronische ontsteing?

bvd.

gr. Sten

VeldMuijz
      Bijdrager

Ik heb tijdje geleden mijn blokje laten reviceren,
        mijn lampjes zijn toen doorgebrand (dat dacht ik) en nu wil ik er nieuwe inzetten maar ze doen het alsnog niet.
        Het witte Plasticje die mijn blok in gaat is zeer beweegelijk dit hoort niet lijkt mij? Deze zit aan mijn rode draad van mijn licht.

Kan dit gerepareerd worden?, we hebben hem doorgemeten maar er zit geen spanning op.

Is het vervangen makkelijk of is dit gemakkelijk?

Michel
        Bijdrager

@ Sten: Jouw kan eventjes niet helpen. Ik ben zelf ook op zoek naar de manier van aansluiten 😛

@ Veldmuiz: Dat vierkante blokje wat los hangt maakt niets uit. Als hij maar goed contact maakt. Het is wel mogelijk dat het opgesoldeerde draadje van de verlichtingsspoel aan de achterkant van die stekker is los gegaan. Die zou je er dan weer op moeten solderen en dan zou het in theorie weer moeten werken. Verder kan je de kabelboom vervangen of gewoon een lamp aansluiten om te kijken of je spoelen nog wel goed zijn. Ik heb constante stroom op mijn verlichting, omdat ik gewoon een plus en een min naar voren en naar achteren heb getrokken. Dus geen schakelaar er tussen. Voor jouw is dat een mogelijkheid om te testen of het nog werkt 😉

P.S. Ik heb heel die stekker eraf gehaald en het draadje komt nu gewoon uit het gat en die heb ik met 2 kabelschoentjes verbonden. Je hebt vaak wanneer je het stekkertje erin wil steken, dat je het witte blokje naar binnen drukt. Dat mag je je vliegwiel gaan demonteren om hem weer terug te vinden 😛

FonS
          Bijdrager

@ Sten; aansluiten is simpel, ik ga er vanuit dat je een kickblok met 2 stekkertjes hebt?

dan gebruik je gewoon 1 van de 2. een spoel is groter dan de ander, dus die geeft een wat hoger voltage. kwestie van proberen welke jij het beste vind (felheid van het licht, eventueel doorbranden van de lampjes enz).
            ze hebben 2 spoelen omdat een superbravo ook remlicht heeft.

dus net als normaal, gaat er vanaf die plug een draad naar je koplamp, van daar naar het achterlicht en van daar naar massa.
            je hoeft dus niks te veranderen, hooguit een ander plugje op je bestaande kabelboom zetten.

roberto
            Bijdrager

welke bougie nummer moet ik hebben voor mijn ori vespa ciao blok ?
              en wat is het verschil tussen een champion en een ngk ?

Sten
              Bijdrager

@roberto

op een ori snor blok moet je geloof ik een 5 hebben en op een bromblok een hittegraadje 6 (correct me if i’m wrong).

@fons

bedankt voor je reactie, ik ga het gelijk proberen!

is er niemand die weet welke v-snaar ik nu nodig heb?

roberto
                Bijdrager

hmm ik snap het verchil nog niet echt tussen brom en snor blokken 😕

Sten
                  Bijdrager

de inlaat van een bromblok is groter, en zit een grotere carb op, de inlaattimingen (of hoe dat ook mag heten) van de krukas zijn anders en er schijnt ook in de cilinder nog een veschil te zitten, maar dat weet ik ook niet precies.

edit: spelfoutje

superindo
                    Bijdrager

goedenavond allemaal!,

ik heb net nieuwe 43mm dr cilinder en zuiger op mn blok gezet,
                      alleen nu maakt hij vet veel overtoeren en loopt niet stationair valt gelijk uit (lijkt alsof iets blokkeert ofzo)

stationairschroef reageert hij niet goed op.

mijn setup:

43mm dr
                      uigevijlde inlaat,
                      uitgevijlde krukas
                      poorten doorgetrokken
                      13/13 carb.
                      sproeier 68
                      poelie 90

ik rijd zonder koppakking.

zelf zit ik te denken aan valst lucht of iets in deze richting.

misschien weet iemand wat het probleem is, alvast bedankt

Tom ciao

Sproeier misschien iets te klein?

Want ik rijdt met deze setup links <-- met 66 En poelie 85 bestaat niet (of ligt dat aan mij? :con ) Maar, zet er eens een koppakking op Misschien helpt dat

superindo
                        Bijdrager

Tom ciao :
                          Sproeier misschien iets te klein?

Want ik rijdt met deze setup links <-- met 66 En poelie 85 bestaat niet (of ligt dat aan mij? :con ) Maar, zet er eens een koppakking op Misschien helpt dat

poeli 90 idd

Mikies
                          Bijdrager

hallo mensen . Even een vraagje . wat is nu het voordeel van een grotere carburateur? natuurlijk als je daar wel de setup voor hebt.

Groetjes Mike

Michel
                            Bijdrager

Betere trekkracht van stilstand, en dat scheelt nogal. Aan de top verandert niet veel. Kan beter worden maar het kan ook minder worden. Je zal met een grotere carburateur goed af moeten stellen i.p.v. alleen een sproeiertje wisselen.

Mikies
                              Bijdrager

ok bedankt 😉

diek
                                Bijdrager

Citaat
                                  ——————————————————————————–
                                  diek :
                                  hey,

ik wil nieuwe banden op me ciao (een mix) ik wil de meest brede banden die er onder passen.
                                  Zat zelf te denken aan sava. Maar welke maximale breedte past standaard op een mix?
                                  dus een 17 inch 2,50, 2,75 of 3,00.
                                  en hoe zit het met deze band:klik
                                  te breed neem ik aan??

——————————————————————————–

een mix heeft 16 inch velgen! 2.5 is de maximale breedte

THX, Ja ik weet dat hij standaard 16 inch heeft, maar ik wil er 17 inch 5 spakers onder.
                                  Is dit wel mogelijk?

15 berichten aan het bekijken - 331 tot 345 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.