Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2008 om 13:10 #42583
Dag mensen ik had 2 kleine vraagjes:
ik heb sinds gisteren dus een elektronisch kickstartblok gekregen in een vespa (super)brvao achtebrug.
1. mijn v-snaa die ik eerst voor mijn 80 pully gebruikte past niet meer met deze achterbrug. welke snaar heb ik nu nogi? de oude is nu veels te groot.
2. hoe moet ik mijn licht aansluiten met deze elektronische ontsteing?
bvd.
gr. Sten
13 augustus 2008 om 14:56 #42584Ik heb tijdje geleden mijn blokje laten reviceren,
mijn lampjes zijn toen doorgebrand (dat dacht ik) en nu wil ik er nieuwe inzetten maar ze doen het alsnog niet.
Het witte Plasticje die mijn blok in gaat is zeer beweegelijk dit hoort niet lijkt mij? Deze zit aan mijn rode draad van mijn licht.

Kan dit gerepareerd worden?, we hebben hem doorgemeten maar er zit geen spanning op.Is het vervangen makkelijk of is dit gemakkelijk?
13 augustus 2008 om 15:12 #42585@ Sten: Jouw kan eventjes niet helpen. Ik ben zelf ook op zoek naar de manier van aansluiten 😛
@ Veldmuiz: Dat vierkante blokje wat los hangt maakt niets uit. Als hij maar goed contact maakt. Het is wel mogelijk dat het opgesoldeerde draadje van de verlichtingsspoel aan de achterkant van die stekker is los gegaan. Die zou je er dan weer op moeten solderen en dan zou het in theorie weer moeten werken. Verder kan je de kabelboom vervangen of gewoon een lamp aansluiten om te kijken of je spoelen nog wel goed zijn. Ik heb constante stroom op mijn verlichting, omdat ik gewoon een plus en een min naar voren en naar achteren heb getrokken. Dus geen schakelaar er tussen. Voor jouw is dat een mogelijkheid om te testen of het nog werkt 😉
P.S. Ik heb heel die stekker eraf gehaald en het draadje komt nu gewoon uit het gat en die heb ik met 2 kabelschoentjes verbonden. Je hebt vaak wanneer je het stekkertje erin wil steken, dat je het witte blokje naar binnen drukt. Dat mag je je vliegwiel gaan demonteren om hem weer terug te vinden 😛
13 augustus 2008 om 15:42 #42586@ Sten; aansluiten is simpel, ik ga er vanuit dat je een kickblok met 2 stekkertjes hebt?
dan gebruik je gewoon 1 van de 2. een spoel is groter dan de ander, dus die geeft een wat hoger voltage. kwestie van proberen welke jij het beste vind (felheid van het licht, eventueel doorbranden van de lampjes enz).
ze hebben 2 spoelen omdat een superbravo ook remlicht heeft.dus net als normaal, gaat er vanaf die plug een draad naar je koplamp, van daar naar het achterlicht en van daar naar massa.
je hoeft dus niks te veranderen, hooguit een ander plugje op je bestaande kabelboom zetten.13 augustus 2008 om 16:20 #42587welke bougie nummer moet ik hebben voor mijn ori vespa ciao blok ?
en wat is het verschil tussen een champion en een ngk ?13 augustus 2008 om 17:06 #42588@roberto
op een ori snor blok moet je geloof ik een 5 hebben en op een bromblok een hittegraadje 6 (correct me if i’m wrong).
@fons
bedankt voor je reactie, ik ga het gelijk proberen!
is er niemand die weet welke v-snaar ik nu nodig heb?
13 augustus 2008 om 17:22 #42589hmm ik snap het verchil nog niet echt tussen brom en snor blokken 😕
13 augustus 2008 om 17:39 #42590de inlaat van een bromblok is groter, en zit een grotere carb op, de inlaattimingen (of hoe dat ook mag heten) van de krukas zijn anders en er schijnt ook in de cilinder nog een veschil te zitten, maar dat weet ik ook niet precies.
edit: spelfoutje
13 augustus 2008 om 21:16 #42609goedenavond allemaal!,
ik heb net nieuwe 43mm dr cilinder en zuiger op mn blok gezet,
alleen nu maakt hij vet veel overtoeren en loopt niet stationair valt gelijk uit (lijkt alsof iets blokkeert ofzo)stationairschroef reageert hij niet goed op.
mijn setup:
43mm dr
uigevijlde inlaat,
uitgevijlde krukas
poorten doorgetrokken
13/13 carb.
sproeier 68
poelie 90ik rijd zonder koppakking.
zelf zit ik te denken aan valst lucht of iets in deze richting.
misschien weet iemand wat het probleem is, alvast bedankt
13 augustus 2008 om 21:19 #42610
Tom ciaoSproeier misschien iets te klein?
Want ik rijdt met deze setup links <-- met 66 En poelie 85 bestaat niet (of ligt dat aan mij? :con ) Maar, zet er eens een koppakking op Misschien helpt dat
13 augustus 2008 om 21:23 #42612Tom ciao :
Sproeier misschien iets te klein?Want ik rijdt met deze setup links <-- met 66 En poelie 85 bestaat niet (of ligt dat aan mij? :con ) Maar, zet er eens een koppakking op Misschien helpt dat
poeli 90 idd
13 augustus 2008 om 21:48 #42616hallo mensen . Even een vraagje . wat is nu het voordeel van een grotere carburateur? natuurlijk als je daar wel de setup voor hebt.
Groetjes Mike
13 augustus 2008 om 22:04 #42618Betere trekkracht van stilstand, en dat scheelt nogal. Aan de top verandert niet veel. Kan beter worden maar het kan ook minder worden. Je zal met een grotere carburateur goed af moeten stellen i.p.v. alleen een sproeiertje wisselen.
13 augustus 2008 om 22:28 #42622ok bedankt 😉
14 augustus 2008 om 06:39 #42627Citaat
——————————————————————————–
diek :
hey,ik wil nieuwe banden op me ciao (een mix) ik wil de meest brede banden die er onder passen.
Zat zelf te denken aan sava. Maar welke maximale breedte past standaard op een mix?
dus een 17 inch 2,50, 2,75 of 3,00.
en hoe zit het met deze band:klik
te breed neem ik aan??——————————————————————————–
een mix heeft 16 inch velgen! 2.5 is de maximale breedte
THX, Ja ik weet dat hij standaard 16 inch heeft, maar ik wil er 17 inch 5 spakers onder.
Is dit wel mogelijk? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.