Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Moderator

Weet iemand welke diameter slang ik nodig heb voor een euroclindro kop met een polini radiateur (dit omdat ze niet dezelfde diameter slangaansluiting hebben)

Herr Flick
      Topic starter

Dan neem je toch een slang die met moeite over de eurocilindro kop past, en dat je dan met een flinke hoge klem hem op de polini radiateur zet. ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

daveyy
        Bijdrager

heey kan er in de Malossi KICKreed Carter gwn een standaart kick krukas??

Tonni: Zeker. Wat voor kruk had je er anders ook in willen doen?

Bartjee
          Donateur

Dacht net even aan mijn blokje te beginnen. Dus ik pakkingen op maat gesneden, wil ik mijn zuiger erop zetten blijkt 1 pistonclipje er niet in te passen. Nou is de pistonpen dus schijnbaar te lang?? De pistonpen moet 1 mm korter zijn en dan zouden beide clipjes er gewoon in passen.

Is hier een verklaarbare reden voor en valt het makkelijk op te lossen of moet ik de pistonpen gewoon 1mm inkorten?

Tonni: er zal dan toch een verkeerde pen bij de zuiger zitten. Een andere pen nemen of hem inkorten dan maar he? Is dit bij een nieuwe set? want dan moet je er zeker ook even over gaan klagen!!

Tinus
            Bijdrager

Nou hier ben ik dan in het kleine vragen topic. Mijn pa heeft een vespa ciao mix. Hierbij zit er geen dop op het olietankje. Sterker nog…er zit geen olietankje in. Nu heeft hij deze brommer pas een paar weken. Mijn vraag is; zijn er versies geweest die er precies uitzien als een Ciao mix maar geen olietankje hebben?

Tonni: Nee. Het kan wel zijn dat de Mix is aangepast omdat misschien het pompje stuk was of zoiets.. Er zal dan misschien ook geen pompje meer op zitten? Hoe dan ook, zolang het pijpje bovenop de inlaat netjes afgesloten is en er gewoon brommix in getankt wordt is er niks aan de hand.

Bij deze ook een foto

Bartjee
              Donateur

Bartjee :
                Dacht net even aan mijn blokje te beginnen. Dus ik pakkingen op maat gesneden, wil ik mijn zuiger erop zetten blijkt 1 pistonclipje er niet in te passen. Nou is de pistonpen dus schijnbaar te lang?? De pistonpen moet 1 mm korter zijn en dan zouden beide clipjes er gewoon in passen.

Is hier een verklaarbare reden voor en valt het makkelijk op te lossen of moet ik de pistonpen gewoon 1mm inkorten?

Tonni: er zal dan toch een verkeerde pen bij de zuiger zitten. Een andere pen nemen of hem inkorten dan maar he? Is dit bij een nieuwe set? want dan moet je er zeker ook even over gaan klagen!!

Deze set is gewoon nieuw ja, maar ik heb hem een paar maanden terug van Tim gekocht die hem uit Italie had meegenomen. Alles zat nog wel in de originele doos maar of het ook echt allemaal bij elkaar hoort weet ik niet. Aangezien er ook een pistonpenclipje miste en er geen pakkingen bijzaten..

Maarja ik ga de pen nu maar inkorten, dat lijkt me de enige oplossing

Erik1
                Bijdrager

K heb n vraag….
                  Bij t sleutelen aan mn blokje van mijn Mix is per ongelijk de nippel waardoor de olie het blok ingepompt wordt afgebroken. Weet iemand hoe ik deze nippel het gemakkelijkste kan vervangen, want er zit volgens mij geen schroefdraad in. Is het ook een optie voortaan mengsmering te gebruiken, en de olietoevoer naar het blok helemaal af te sluiten?

ArvidW
                  Donateur

Tang pakken en beetje wrikken, krijg je hem er zo uit.

Nippel is niet echt duur, ik zou echt met mix blijven rijden (veel handiger)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

ciaoracer
                    Bijdrager

Waar kan ik een velglint vandaan halen?:D

FonS
                      Bijdrager

(grote) motorzaak, die hebben ze in meerdere kleuren en je kunt kiezen uit fluoriscerent (gewoon felle kleur) en reflecterend 😉

dum
                        Bijdrager

kan ik op een speed engine het ori klein carterhelft+ krukas van een kick start eropzette?

greets dum

VespaAvanti
                          Donateur

Ja, dat kan, alleen moet je het klein carter wel wat bewerken als je er een 46mm (80cc) cilinder in zou willen zetten, anders past hij niet;)

FonS: en er blijken wat problemen te zijn qua passing, omdat de lagers niet 100% recht tegenover elkaar komen te staan en de krukas dus niet goed vrij kan draaien

Interceptor
                            Donateur

weet iemand misschien welke cilinder het langste cilinderhemd heeft? een DR 43 EVO heeft iets van 33mm, zijn er nog langere? i.v.m kotteren..
                              groeten nick

PoliniCitta
                              Bijdrager

hoeveel zijn de verzendskosten van 2 pakkingssetjes? van jmpb

€ 3 ofzo?

Michel
                                Bijdrager

Vaak zit daar geen verschil in tenzij je eerst even contact opneemt of ze het in een envelop willen stoppen en dan opsturen.

Ik kreeg toen ook een pakkingsetje en stickers in een mega doos waar bekant een velg in paste!

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.