Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 26,161 tot 26,175 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

demmer
    Bijdrager

Is het ook mogelijk om een zijstandaard op de ciao te monteren zonder trapas?

dirkwim
      Bijdrager

Hou kan ik zien of mijn vario achterkoppeling een imitatie is?

niek1992
        Bijdrager

dirkwim :

Scroll even naar beneden naar de koppelingen. Je hebt 2 verschillende soorten “imitatie” koppelingen.

De koppeling die een kopie is van de ‘normale’ koppeling, alleen dan dus uit china (geen piaggio logo’s op de segmenten bijvoorbeeld)
          De koppeling die als 2e afgebeeld staat bij de koppelingen. Met de koppelingsschaal die er vrij simpel uit ziet.

Eerste is een hell, heeft fabricagefouten. 2e eigenlijk ook, maar dat bleef bij mij bij straalzand IN de koppeling.

dirkwim
          Bijdrager

niek1992 :

dirkwim :

Scroll even naar beneden naar de koppelingen. Je hebt 2 verschillende soorten “imitatie” koppelingen.

Thanks! Ik zal binnenkort even een topic openen want ik kan het niet goed zien welke ik nou precies heb 🙂
            de volgende vraag is eigenlijk of die poulies voor de achterkoppeling nog nieuwe te krijgen zijn (inclusief die koperen bus). In die van mij zit een slag helaas.

Wilk1985
            Moderator

dirkwim :

niek1992 :

dirkwim :

Thanks! Ik zal binnenkort even een topic openen want ik kan het niet goed zien welke ik nou precies heb 🙂
              de volgende vraag is eigenlijk of die poulies voor de achterkoppeling nog nieuwe te krijgen zijn (inclusief die koperen bus). In die van mij zit een slag helaas.

Ik zou hier even een gezocht topic voor openen in de advertentiesectie. Vraag daarin ook of wellicht iemand er 1 weet te vinden en wie weet heb je succes :).

FunkeyPim12
              Bijdrager

Hallo,

Ik ben bezig mij vespa ciao in elkaar te zetten maar nu ben ik bij de zuigerveren en wil ik de gleuf voor de veren schoonmaken, maar ik heb 2 puntjes erin die niet eruit kunnen. Is dit de plaats waar de opening van de zuigerveer moet komen?
                Foto:

zuigerveergroeven hebben beide harde puntjes.

Alvast bedankt 🙂

lightlord
                Donateur

klopt als een bus pim 🙂

Je ware pubertijd duurt je leven lang
                  Lightlord's Dizzy/Gypsi

FunkeyPim12
                  Bijdrager

Ik ben nu bezig met een revisie van de schokbrekers, en ik krijg die kussentjes maar niet door het gaatje heen van de voorvork.
                    Heeft iemand hier een tip voor?

En is mijn tank te reinigen door wat schoonmaakazijn te mixen met auto benzine, tankje helemaal vol, nachtje laten zitten en vervolgens leeglaten lopen, vervolgens 2takt 1 op 50 erin gooien en gassen maar?

Alvast Bedankt 🙂

niek1992
                    Bijdrager

@FunkeyPim12,

Mocht het nog niet gelukt zijn met de kussentjes:

Smeer het nippeltje ff in met wat olie, plaats het nippeltje door het gaatje, laat de swing-arm rusten op het kussentje en wiebel het nippeltje er doorheen.

op je tweede vraag; ik zou hem eerst nog ff spoelen met benzine (maakt niet uit of het gemixt is, of euro95), zolang de azijn er volledig uit is. Geen idee of schoonmaakazijn de dingen reinigt die jij denkt te willen reinigen.

Strikert
                      Bijdrager

Kan je met een vollewang krukas in een speedengine op beide carbs rijden icm zij inlaat?

Martino
                        Moderator

Luke6856
                          Bijdrager

Wat is nou de beste uitlaat voor een ciao met de setup hier links? Ik zoek er een die veel trekkracht heeft, topsnelheid maakt niet zoveel uit. Ik zat zelf te denken aan een proma cc.

Vespaatje
                            Donateur

Gianelli citypower 😉
                              Ik heb precies die setup ook hier staan, ik zal straks een filmpje maken.
                              De proma cc zou ook wel kunnen, die trekt best wel van 6.000 tot 10.000 rpm.

Luke6856
                              Bijdrager

Oke is goed! Heeft de gianelli fire die op jmpb staat ook goede trekkracht of is dit een stuk minder dan een proma cc? Mijn vriend heeft namelijk een proma cc en ik wil niet dat hij veel sneller optrekt dan mij.

Vespaatje
                                Donateur

Met een 46mm en grote carburateur trekt de fire wel, op een 43mm trekt de proma cc beter.
                                  Mocht je zin hebben om te rijden, dan kun je wel wat uitlaatjes testen hierzo.

15 berichten aan het bekijken - 26,161 tot 26,175 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.