Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 26,146 tot 26,160 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Citta-ciao
    Donateur

Hoe warm word een aluminium cilinder (cilinderflens)?

Vespaatje
      Donateur

Citta-ciao :

Ligt een beetje aan de omstandigheden, volgens mij wel richting de 100 graden.

Volgens deze link is 70 graden ‘goed warm’
        [url]http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=194[/url]

Dr Gonzo
        Donateur

Vespaatje :

Citta-ciao :

Ligt een beetje aan de omstandigheden, volgens mij wel richting de 100 graden.

Volgens deze link is 70 graden ‘goed warm’
          [url]http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=194[/url]

Ik heb zo’n infrarood richt thermometer die vrij precies is, maar tot max 100°C gaat..Wel leuk om daar een keer mee aan de gang te gaan en alles in kaart te brengen….
          Momenteel ben ik bezig een Arduino te ‘integreren’ in een Bravo. Denk aan Temp sensors op verschillende plekken, led knipperlichten, toerenteller, km teller, enz enz…Dit is mij voorbeeld, en de meeste schields en sensors heb ik al liggen, maar ik moet nog een manier zien te vinden alle kabeltjes netjes weg te werken en op zo’n manier dat het na 200 km nog niet kapot getrild is….
          http://www.janspace.com/b2evolution/arduino.php/2010/06/26/scooterputer

CITTADARAH
          Bijdrager

wie kan mij vertellen waar ik losse shimringen kan kopen of wat de maatvoering ervan is

chris zijn citta
            Bijdrager

Weet niet waar je ze kan kopen maar de maat is 0,5mm als ik het goed heb

Frankp
              Donateur

ik neem aan dat je de krukas shims bedoeld. deze zijn inderdaad 0.5mm dik. De binnendiameter is 15.3mm en de buitendiameter is 20.9 mm

verder kun je ze vast wel vinden bij een goede bouten en moeren winkel daar halen wij ze tenminste wel weg.

CITTADARAH
                Bijdrager

Frankp :
                  ik neem aan dat je de krukas shims bedoeld. deze zijn inderdaad 0.5mm dik. De binnendiameter is 15.3mm en de buitendiameter is 20.9 mm

verder kun je ze vast wel vinden bij een goede bouten en moeren winkel daar halen wij ze tenminste wel weg.

Thanks

Wie kan mij vertellen waar deze ofigineel op zit/zat
                  Piaggio codering SC 07

joschi0815
                  Bijdrager

Dat Is volgens mij een Ciao C31 of C32 Katalysator uitlaat. Dus van de laatste type Ciao. Er gehoord een rooster op te zitten.

CITTADARAH
                    Bijdrager

deze zijn toch 23,5 ?

IJskonijn
                      Bijdrager

Valt een blokje uit te spoelen met bijvoorbeeld remreiniger of diesel als er gruis van een vastgelopen cilinder in gekomen is?

No replacement for displacement

Lennaert
                        Sleutelbeheerder

IJskonijn :
                          Valt een blokje uit te spoelen met bijvoorbeeld remreiniger of diesel als er gruis van een vastgelopen cilinder in gekomen is?

Nee helaas komt dit niet op de plekken waar het veel problemen kan opleveren (lagers) je zal dus indien er echt gruis in gekomen is het blokje even moeten open maken.

Citta-ciao
                          Donateur

Wat houd een enorm goede compressie in?

Dr Gonzo
                            Donateur

Gepikt van Brommerforum…:

Er worden (door beginners) nog weleens fouten gemaakt met het berekenen van de compressie verhouding.
                              Misschien is het jullie al eens opgevallen dat o.a. ktm in de motorbladen compressie verhoudingen van 16:1 opgeeft, onmogelijk om op normale (95/98) benzine te rijden.
                              Maar er is iets wat veel mensen vergeten met het berekenen v.d. compressie.

De normale formule voor het bereken van de compressie is:
                              (Vs+Vc)/Vs
                              Vs: (schadelijk) inhoud verbrandingsruimte
                              Vc:inhoud cilinder

Heel leuk allemaal maar hiermee vergeet je dus dat je uitlaatpoort nog losstaat als je zuiger weer compressie op gaat bouwen (uitlaatgassen moeten ook weg…)
                              De uitlaatpoort hoogte heeft dus invloed op de werkelijke compressie verhouding.
                              De cilinderinhoud waar hij werkelijk compressie op gaat bouwen is eigelijk simpelweg gewoon de hoogte van je uitlaatpoort gemeten vanaf het BDP van de zuiger.
                              (Dit wordt ook weleens de Japanse compressie genoemt eigenlijk de werkelijke dus)

Voorbeeld: 70cc eurokit puchcilinder
                              Diameter cilinder: 45mm
                              Slag: 43mm
                              Uitlaatpoort zit op 28,5mm (hij bouwt dus 14,5mm vd slag geen compressie op..)

Inhoud cilinder is dan pie/4xD? x S
                              3.1415592654/4 x 4,5? x 2,85= 45,32 cc

Met een cilinderkop met b.v. 6cc inhoud kom je dan op
                              (Vs+Vc)/Vs= (45.32+6)/6= 8.55:1

Op de normale(ook weleens Europese manier van opgeven genoemd) kom je dan op een compressie verhouding van (Vs+Vc)/Vs= (68.3+6)/6= 12,4:1
                              o.a. ktm geeft zo dus de compressie op.

ritze
                              Bijdrager

@gonzo , handig voor de politie, is geen 70cc meer, ik heb de uitlaat poort zodanig verhoogt dat de inhoud precies 50 cc is 😀
                                eigenlijk klopt zo een berekening niet helemaal want als de uitlaat poort bijna gesloten is word er toch druk opgebouwd omdat die hoeveelheid wat de zuiger verplaatst niet door dat kleine gaatje heen kan. mja wat jij zegt klopt wel 😀

@citta ciao, als je een compressie meter hebt en je meet meer dan 7 bar dan heb je een goede compressie, ik heb zelf ooit een keer gehad dat ik het vliegwiel met moeite door de compressie heen kreeg.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                Link naar Mijn collectie / Projecten.

IJskonijn
                                Bijdrager

Lennaert :
                                  Nee helaas komt dit niet op de plekken waar het veel problemen kan opleveren (lagers) je zal dus indien er echt gruis in gekomen is het blokje even moeten open maken.

Shit…
                                  Ik had gehoopt het lekker te kunnen laten zitten.
                                  De lagers en de pakking zitten er nog geen 500km in

No replacement for displacement
                                15 berichten aan het bekijken - 26,146 tot 26,160 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.