Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › ‘Kleine vragen’ topic 2
- Dit onderwerp bevat 26,187 reacties, 886 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 7 jaren, 10 maanden geleden door AA-T.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 augustus 2016 om 08:42 #122111
Heb een kickblok met 43DR, maar deze start helaas niet. Nu weet ik niet zeker of het aan de ontsteking ligt. Ik heb een filmpje gemaakt van de vonk. Zo als de vonk er op het filmpje uitziet, zo is ie ook in het echt; dus hij lijkt niet krachtiger of zwakker op film.
Vonk genoeg of te zwak?
3 augustus 2016 om 09:09 #122112Te zwak,
Eerlijk gezegd zie ik zefs geen vonk in de video.Het moet ergens tussen jou vonk en dit in zitten;
5 augustus 2016 om 09:32 #122117Ik heb besloten een nieuw speed-engine carter te kopen, ze zijn nu in de aanbieding en nieuw en zelf opgebouwd geeft me toch een fijner gevoel, als ik dan een tapeind ofzo breek of doldraai kan ik alleen boos zijn op mezelf..:)
Ik wil het niet te gek maken met zij inlaten en carb’s die door mijn kappen naar buiten steken oid..
Mijn vraag s nu, Wat heb ik alemaal nodig buiten het carter zelf? Een krukas, maar welke ? Ik lees overal dat een originele het beste werkt…Welke 46 mm cilinder? ik ben geneigd de goedkoopste te nemen(Malossi dus) ,Goede keuze?
En walke carb raden jullie aan, of liever gezegt ; Wat is de grootste die past??
En zijn er verder nog do’s and/or dont’s?Thanks alvast
Hey Steve, maak hier ff een apart topic voor aan ok dan kunnen we er uitgebreid op ingaan.
6 augustus 2016 om 08:44 #122118Is een 13/13 prima af te stellen op een inlaat van 10a11mm? Volgens mij heb ik een belgisch carter iig (fabrieksaf is de inlaat, waar de krukaswang langsgaat, al aardig breed en netjes afgewerkt)
6 augustus 2016 om 11:19 #122119dirkwim :
Is een 13/13 prima af te stellen op een inlaat van 10a11mm? Volgens mij heb ik een belgisch carter iig (fabrieksaf is de inlaat, waar de krukaswang langsgaat, al aardig breed en netjes afgewerkt)Ja.
10 augustus 2016 om 09:29 #122125Ik heb nu al voor de 2e keer een volgekoekte uitlaatpoort. Ik mix al zelf mijn benzine met knappe olie ipv de rommel die hier bij de pomp te krijgen is.
Maar hoe krijg ik knap die koolaanslag weg? Heb de cilinder een nachtje in euro95 gelegd, maar tis nog steeds keihard. Moet ik diesel proberen? Heb wel eem dremel, maar ik kom daarmee niet bij de uitlaatpoort IN de cilinder.
Iemand enig idee?
10 augustus 2016 om 19:04 #122126ik heb een krukas in bezit waar waarschijnlijk de timing is aangepast voor een 42 polini
Hoe scheelt dit van dr65?uitleg en fotos of dergelijke zijn welkom
10 augustus 2016 om 20:59 #122127Ik zie weer een paar mooie vragen voorbij komen, graag zou ik zien dat jullie hier gewoon een topic voor openen! Het mooie daaraan is juist dat we deze goede vragen dan uitgebreid met elkaar van een goed antwoord kunnen voorzien, dat later ook weer terug te vinden is.
Heb het al vaker gezegd, schaam je vooral niet om een topic te openen, we kunnen veel leren van elkaar
(Dat bedoel ik in het algemeen, niet specifiek op iemand)11 augustus 2016 om 09:50 #122132Naar mijn mening word de zoekfunctie daar alleen maar rommelig van.
Wou laatst een mening en ervaring geven over de 42mm Pina black en heb daar de zoek functie voor gebruikt.
Maar man man wat een zinloze rommel topics krijg je dan allemaal te zien.
(heleboel topics/vragen die in mijn ogen beter hier gesteld hadden kunnen worden)@Niek1992
Een ratte staart of rechte vijl wil do the job
@Ridingsolo
Als hij met de 42mm Alu goed rijd dan doet hij het ook wel goed op de 43mm DR11 augustus 2016 om 09:57 #122133thanks Buxy
15 augustus 2016 om 18:30 #122137Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb een 4 spoels elektrische ontsteking liggen die is overgekocht.
De vorige eigenaarheeft de ontstekings draden opnieuw aangesoldeerd en heeft dit met 220v kabel gedaan.
Hierdoor heb ik niet meer de nette groen/rood/wit aansluiting maar bruin/blauw/groengeel.
Nu wil ik dit weer netjes oplossen door weer een groen rood wit te maken maar welke spoel hoort bij welke draad?
(we kijken naar de onsteking vanaf de vliegwiel kant, met de cilinderkop naar links wijzend)15 augustus 2016 om 22:21 #122138Zoiets? Ik kan ook nog een grotere versie sturen naar een email-adress als je wil dan pm me maar 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi16 augustus 2016 om 17:21 #122139Bedankt voor je foto maar het word niet veel duidelijker haha.
ik kan nog steeds niet goed zien waar de draden nou precies heen gaan.16 augustus 2016 om 18:21 #122140Ik zie:
Wit op aarde
zwart op aarde
geel op de spoel met de dikke wikkelingen
groen op de spoel van de spoel in het papier
rood op de pickup
Misschien heb je daar wat aan.16 augustus 2016 om 18:38 #122141Ik heb in mijn perso wat foto’s staan die je wellicht helpen:
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.