Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 26,116 tot 26,130 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

wesp
    Bijdrager

Vandaag m’n ‘nieuwe’ Ciao Mix 45 km/h opgehaald!

Volgens mij een model uit begin jaren ’90. Startte en reed goed, maar toen ik hem zojuist opnieuw wilde starten, schoot de starthendel los. Lijkt erop dat er een schroef/bout uit het frame gevallen is. De hendel kan nog wel terug worden gezet, maar heeft geen houvast meer om de kabel uit te trekken. Helaas kon ik op de grond niets meer vinden.

Gaat om dit model:

Wie weet wat voor schroef/bout ik kan bestellen?

EDIT: zowel het busje als de brommer zal nog een beetje liefde en ’n likje verf krijgen 😉

dirkwim
      Bijdrager

zevenenergie :
        Het tandwiel zit op de moer vast. maar waarom probeer je het niet uit. Er zelf achter komen is 1000x meer waard dan dat iemand je precies uitlegt hoe het zit.

Probieren geht ueber Studieren. Zeggen de Duitsers

Klopt, maar het geheel dat belachelijk goed vast dat ik begon te twijfelen. Uiteindelijk sleutel 36 geleend. Met behulp van en grote hamer kreeg ik uiteindelijk beweging in de moer 🙂

chris zijn citta
        Bijdrager

hallo ik heb een vraagje wat word er bedoelt met 3 taps en 4 taps moterblokje

Martino
          Moderator

Hoeveel tapeindes de carters hebben, 3 of 4.

Luke6856
            Bijdrager

Moet je bij een DR evo met 13/13 carb en citypower ook gwn 1:50 benzine met olie tanken? Of moet je dan meer op 1:40 zitten?

zevenenergie
              Donateur

Bij normaal stads gebruik is 1:50 voldoende.

Bij lange stukken volgas is 1:40 niet verkeert.

Ziggys91
                Bijdrager

Ik ben van plan mijn standaard 5 spaaks velgen weg te doen en spaakvelgen te halen (om een beetje de oldtimer look te krijgen) ga ik ergens tegenaan lopen of past alles gewoon zonder problemen (varioklok, remmerij etc.)

Ook vroeg ik mij af wat fijne bandjes zijn die lekker veel grip hebben en er ook nog eens mooi uitzien?

CITTADARAH
                  Bijdrager

wat te doen wanneer je banjoschroef doordraait?:?

niek1992
                    Bijdrager

Ziggys91 :
                      Ik ben van plan mijn standaard 5 spaaks velgen weg te doen en spaakvelgen te halen (om een beetje de oldtimer look te krijgen) ga ik ergens tegenaan lopen of past alles gewoon zonder problemen (varioklok, remmerij etc.)

Ook vroeg ik mij af wat fijne bandjes zijn die lekker veel grip hebben en er ook nog eens mooi uitzien?

Als je de spaakvelgen haalt van een ciao zal dit gewoon passen. Misschien dat het deel waar het palletje van je swingarms in vallen een beetje moet bijvijlen zodat het past. Maar dat weet ik niet zeker. Verder moet je natuurlijk de remnaaf van een spaakvelg hebben, en past de cardan (zolang je geen oldtimer velg hebt).

#RIDINGSOLO :
                      wat te doen wanneer je banjoschroef doordraait?:?

opnieuw tappen met zelfde draad, wil dit niet, maat groter tappen. en hopen dat je het gat van de banjo zelf goed afgedicht krijgt. hier zit normaal namelijk een rubber/plastic ring in die enigsinds afdicht als hij vast zit.

EJ
                      Bijdrager

Zit er in een super bravo voorvork ook voorvork olie of is deze afwezig omdat de vering eigenlijk boven de voorvorkpoot zit?

jeffreykruize
                        Bijdrager

In mijn 2 bravos zit er wel olie in de onderpoten. Heb de mijne vanaf boven afgevuld totdat het er bij het dopje aan de bovenkant weer uit kwam.
                          Hierdoor is de vering direct was stugger.

dirkwim
                          Bijdrager

wat is beter 12/12 imitatie carburateur of origineel? Of maakt het niet uit?

Wilk1985
                            Moderator

dirkwim :
                              wat is beter 12/12 imitatie carburateur of origineel? Of maakt het niet uit?

Lees dit eens door en vorm zelf je eindoordeel 🙂

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=35520

dirkwim
                              Bijdrager

allright 🙂 dus voorzichtig met aandraaien. Verder geen prestatieverschil oid? Of lastiger af te stellen oid

Wilk1985
                                Moderator

dirkwim :
                                  allright 🙂 dus voorzichtig met aandraaien. Verder geen prestatieverschil oid? Of lastiger af te stellen oid

Dat zijn mooie vragen voor in dat topic, dan houden we het hier bij de kleine vragen 😉

15 berichten aan het bekijken - 26,116 tot 26,130 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.