Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 26,071 tot 26,085 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

WD40 is anders dan kruipolie.

Ik heb thuis momenteel een motorblok staan van een auto, WD40 mocht niet helpen, maar spul als Griffon Imal hielp wel degelijk.

dirkwim
      Bijdrager

Ik ben bezig om de tandwiel van de achteras af te halen. Er zitten daar twee sleuven, welke kant moet ik optikken? Het gehele zit muurvast. Of mis ik nog een stap?

Vespaatje
        Donateur

@Dirkwim
          Waterpomptang/ sleutel 36 pakken en links omdraaien.
          Tussen de velg en het tandwiel zit een moer, die zou je goed los moeten kunnen draaien.

dirkwim
          Bijdrager

Vespaatje :
            @Dirkwim
            Waterpomptang/ sleutel 36 pakken en links omdraaien.
            Tussen de velg en het tandwiel zit een moer, die zou je goed los moeten kunnen draaien.

Moet niet eerst de tandwiel eraf? Of Komt die moer dan niet strakker tegen de tandwiel te zitten?
            En als de moer los is, gaat het tandwiel er zo vanaf?

Vespaatje
            Donateur

@Dirkwim
              De moer zit vast aan het tandwiel, het is één geheel.
              Het is wel mogelijk om de tandjes eraf te halen, dat is echter niet nodig om alles van de as af te krijgen 😉

zevenenergie
              Donateur

Het tandwiel zit op de moer vast. maar waarom probeer je het niet uit. Er zelf achter komen is 1000x meer waard dan dat iemand je precies uitlegt hoe het zit.

Probieren geht ueber Studieren. Zeggen de Duitsers

Luke6856
                Bijdrager

Weet iemand toevallig waar ze goede kwaliteit (bijv mallosi) 95 poelies verkopen? Heb namelijk al 2 poelies kapot gereden met de setup hier links. 1 is van de locale brommerboer en de andere heb ik van wilk1985 gekocht. De 2 helften zijn beide keren gewoon van elkaar afgebroken, snap er niks van.

Lennaert
                  Sleutelbeheerder

Je mag dan een keer gaan kijken naar je V-snaar want die zal strakker dan een pianosnaar staan waarschijnlijk ;).

Luke6856
                    Bijdrager

Lennaert :
                      Je mag dan een keer gaan kijken naar je V-snaar want die zal strakker dan een pianosnaar staan waarschijnlijk ;).

Ja dat dacht ik eerst dus ook maar die is gewoon nog +- 1cm naar boven en beneden te bewegen

Wilk1985
                      Moderator

Als je goede kwaliteit wil moet je geen Malossi hebben, maar gewoon de standaard poelie. Ik heb geen idee meer welke ik precies aan jou verkocht heb, maar dit probleem doet zich zoals gezegd vooral voor als de snaar te strak staat.

Luke6856
                        Bijdrager

Wilk1985 :
                          Als je goede kwaliteit wil moet je geen Malossi hebben, maar gewoon de standaard poelie. Ik heb geen idee meer welke ik precies aan jou verkocht heb, maar dit probleem doet zich zoals gezegd vooral voor als de snaar te strak staat.

Is de 95 op jmpb wel goede kwaliteit?

Poelll13
                          Bijdrager

Dag mede forumleden, na lange tijd heb ik heb mijn oude account toch weer terug gevonden en heb de oude vespa hobby weer opgepakt. Ik ben momenteel bezig met het opbouwen van een Ciao snor brommer en kreeg de volgende velgen aangeboden voor 30 euro: http://myalbum.com/album/gCB2uMYqgDtC

Nu vraag ik me af wat voor velgen dit precies zijn. Op marktplaats zie ik het volgende voorbijkomen: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/brommeronderdelen-algemeen/m1060492367-vespa-ciao-wielen-razze-incrociate-zeer-zeldzaam.html?c=aba4801fe1dcfdf8e084fd4b2e0a17e&utm_source=criteo&utm_medium=remarketing&utm_campaign=CO_LF_Buy_Products_Criteo&utm_content=234×104 zogenaamde razze incrociate velgen.

De velgen die ik aan kan schaffen (mijnalbum velgen) lijken hier op en komen onder een rijdende ciao vandaan. Tevens is de voor rempot van de velgen in kwestie het zelfde als die op marktplaats.. Maar eerder is me verteld dat de velgen op mijnalbum Si/Bravo velgen zijn. Nu vraag ik me dus af: wat is het exacte verschil tussen 14 spaaks Si/Bravo velgen en deze ‘razze incociate’ velgen? En met welke velgen kan ik dan te maken hebben?

Wilk1985
                            Moderator

Hoi en leuk dat je de oude hobby weer oppakt :thumb

Wat betreft die advertentie, ik zie gewoon een paar 14 spaaks velgen, niets meer en niets minder :). Oh ja en een mannetje met een grote fantasie.

Het zou leuk zijn als we wat meer van je Ciao zagen in een perso :thumb

basdert
                              Bijdrager

Goedemorgen,

Ik heb een vraagje. Ik wil mijn condensator vervangen en ik heb nog geen vliegwieltrekker om te kijken welke ik nodig heb. Deze wil ik gelijk mee bestellen met mijn condensator. Kunnen jullie mij vertellen welke ik nodig heb ? met 1 of met 2 draden?

Ik heb een Vespa Ciao mix (elektrisch) snor.

Alvast bedankt,

Bas

Martino
                                Moderator

Een mix blokje heeft geen losse condensator. Vliegwieltrekker

15 berichten aan het bekijken - 26,071 tot 26,085 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.