Vespa-Ciao.NL
:: ‘Kleine vragen’ topic 2

Home Forums Algemeen Brommers algemeen ‘Kleine vragen’ topic 2

15 berichten aan het bekijken - 26,026 tot 26,040 (van in totaal 26,188)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Johan42
      Bijdrager

Daar ben ik weer na een lange tijd weg te zijn geweest… Mijn brommer loopt een KM of 38, maar ik wil hem graag weer afvoeren naar 32, 33 km per uur.
        Zelf had ik het idee om van een 12/10 carburateur, naar 12/7 te gaan. Nu heb ik er eentje aangeschaft, een dellorto 12/7. Maar tot mijn grote verbazing is het gat te groot van de carburateur, waardoor hij niet aan sluit op mijn blok.? Aanzuigbuis is te klein. Past wel op het blok en op de 12/10, maar niet op de 12/7.

Mijn “kleine” vraag is; Is het mogelijk om met een 12/10 carb en een citypower uitlaat, alsnog 32, 33 km/u te gaan. Uiteraard goedlopend. (zelf was ik een flink aantal maten sproeiers naar beneden gegaan, maar daardoor kreeg hij te weinig benzine en haperde hij telkens bij gas geven)

Frankp
        Donateur

zit de kunststof bus wel in de carburateur? want normaal gesproken moet het wel gewoon passen.

Anders zou ik terug gaan naar een standaard uitlaat. dit zal wat snelheid en geluid schelen.

Johan42
          Bijdrager

Ja, uiteraard zit de kunststof bus gewoon in de carburateur waar die hoort te zitten.. Alleen heeft hij daar al speling. Zou het kunnen dat het een oud model carburateur is?

Noetiepoerker26
            Donateur

Je kunt ook een rond stukje plaatmetaal met een gat erin in je uitlaatflens duwen, dan knijp je hem ook af. Het is natuurlijk wel even spelen met de grootte van het gat om je ‘perfecte’ snelheid te krijgen 😉

zevenenergie
              Donateur

Oud model caburateur?
                Nee hoor ik denk dat het inlaattuutje versleten is. Deze hoor mooi cilindrisch te zijn.

En zo te horen is je kunstof bus ook niet helemaal lekker meer.
                Vroeger verkocht jmpb deze los maar ik zie het niet meer op hun site.

Johan42
                Bijdrager

Hmmm.. vreemd. Ik heb een nieuw kunststof busje aangeschaft, maar daar is niets mis mee. Deze past namelijk wel op de 12/10.
                  Ik denk dat ik dan maar een andere 12/7 op de kop ga tikken.

Strikert
                  Bijdrager

Ik heb vandaag een zijstandaard van een si binnen gekregen van burg bromfietsen.
                    Net gemonteerd paste gewoon goed alleen hij heeft geen genoeg ruimte om te blijven staan op z’n standaard.

Heeft iemand toevallig een foefje hoe dit op te lossen?

Guido
                    Donateur

Herkenbaar. Dat had ik ook. Tien ik een achterband van 2.50 monteerde stond hij wel goed.

Luke6856
                      Bijdrager

Als je van een 12/10 carb naar 13/13 gaat moet je dan ook een grotere sproeier monteren?
                        Zo ja, rijd nu met 44 hoeveel maatjes groter dan?

Wilk1985
                        Moderator

Normaal gesproken wel, de 13/13 zuigt hoe dan ook meer lucht aan aangezien het gat waar de lucht door aangezogen wordt groter is.

Het verschil zal minimaal zijn dus begin maar met 46. Dan kan je altijd nog kleiner gaan.

Overigens is er een speciaal topic voor sproeier vragen:

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=944

LAD78
                          Bijdrager

hallo

Even een vraagje

Ik vond een kickkrukas die ik wil gaan gebruiken maar volgens mij is er aan deze krukas gekloot.
                            Is deze krukas nog te gebruiken?
                            (Zie link)

Kick krukas

Alvast bedankt.

zevenenergie
                            Donateur

Ja er is aan gekloot, maar het is niet erg.
                              Hij rijd nu sneller, (en zal bij lage toerentallen iets minder trekken).
                              Het is niet netjes gedaan maar als er geen braampjes op zitten kan hij zonder problemen gemonteerd worden.

LAD78
                              Bijdrager

Er zitten geen bramen aan maar wel scherpe kantjes.

Kan ik dat nog glader nat schuren?

Of netter laten afwerken?

zevenenergie
                                Donateur

Netter laten afwerken kan natuurlijk maar qua werking verwacht ik geen verschil.

Als je met een fijn korrelig waterproof papiertje de scherpe randjes verwijderd, dat is beter.

Als je tegen een scherp randje stoot word het een braampje.
                                  en dat is funest voor je carter, maar het hoeft ook weer geen schuine rand te zijn, gewoon het scherpe kantje even breken is voldoende
                                  (dat kan met een droog papiertje). Pas op voor slijpsel/schuursel voor het big end lager.

15 berichten aan het bekijken - 26,026 tot 26,040 (van in totaal 26,188)
                                • Het onderwerp ‘‘Kleine vragen’ topic 2’ is gesloten voor nieuwe reacties.